[OT] Gammal man vill ha tips på spel för VR-headset...

BuTTuS

Aktiv medlem
...där man bara kan sitta stilla i soffan men ändå förflytta sig i en värld mha tumspakarna som på den gamla goda X-Box FPS tiden?

Jag och dottern var på biblioteket för någon vecka sedan och testade på det här med VR, hon blev toksåld och har tjatat ever since, jag tyckte väl det var lite småfränt men nja, men hursomhelst så har vi nu ett Quest 3s headset här hemma. Hon ligger just nu och pustar ut efter att ha kört lite mixed reallity och skjutit lurvbollar som kom genom väggarna samt krupit runt i laserbanor på bottenvåningen.
Men det jag skulle tycka var coolt är att ha något spel där man sitta stilla i soffan, förflytta och vrida sig och kanske hoppa med bara tumspakar och knappar, och endast vrida huvudet för att se sig omkring. Gärna gulligt och barnvänligt, även om hon inser att hugga huvet av folk och zombies bara är på låtsas så är det nog mer utforska och äventy och gåtor/pussel jag/vi vill ha. Men absolut inget RPG-tjafs med samlande, craftande och sånt skit :-) Vad finns att köpa där ute som stämmer in på detta?

Till dator eller? Då kan du kika igenom den här listan och hitta något kul kanske!

Edit: Här är lite mer nischad filtrering på VR-spel med genre äventyr/pussel som kanske är mer det du är ute efter.

Tillbaka
Topp