Minnen kommer tillbaka 🙂
Jag hade motsvarande med en före detta chef från Spanien. Mitt ”du har ju hela helgen på dig ” på en fredag eftermiddag föll inte så väl kan jag säga.. 🤣Fick för övrigt en tillsägelse av en chef på jobbet härom dagen.
Han tyckte jag lät otrevlig då jag med hög och stönande röst frågade ”Vad är det som händer??” då någon drog ur en skarvsladd så min lampa slocknade på bygget.
Jag syftade på den gamla chipsreklamen där en flyttgubbe står och lyfter ett piano i ett trapphus medans hans kollega kalasar på chips o läskeblask med några glada som inte kan passera.
Chefen är från ett annat land och var förmodligen knappt född då reklamen begav sej.
Jag garvade åt kultur/ålderskrocken.
Var det 07975?Måste du ringa en vän eller dummer....
Exakt. Jag tänker också att man varit med om en tyst revolution av egentligen episka mått.Var det 07975?
Inte särskilt länge sedan, men metoderna för att hitta information har ändrats en del sedan dess.
Det är ju helt klart Roy Andersson-stil på den, men vet ej helt hundra. Skådespelarna är från Halmstad och Laholm tror jag, och Eva Bokros hette kvinnan då, men har annat namn idag.
Edit: Nu kollade jag i kommentarsfältet och det verkar vara gjort av (eller försöker efterlikna) en Nore Norold.
Visa bilaga 544890
Den här är iallafall ett av Roys verk.
Antar att det är Martin Kleivard som står för det mesta trial-liknande i den. 👍Jag tänkte efterlysa denna, men sedan hittade jag den själv så jag får väl dela med mig istället. Detta måste nog vara den reklam som inspirerat mig mest. Den får en lätt att tro att det var bättre förr. Musiken i cykelfilmer var åtminstone bättre förr.
Jag har för mig att han med skägget är Ingemar Dunker. Till vardags inte särskilt känd för att ha spelat trummor med typ alla i hela Sverige.
Det är ju helt klart Roy Andersson-stil på den, men vet ej helt hundra. Skådespelarna är från Halmstad och Laholm tror jag, och Eva Bokros hette kvinnan då, men har annat namn idag.
Edit: Nu kollade jag i kommentarsfältet och det verkar vara gjort av (eller försöker efterlikna) en Nore Norold.
Den här är iallafall ett av Roys verk.
Minns den också som jätterolig, men håller med dig; den var bättre förr.Den här har fastnat i min hjärna av någon anledning. Minns den som jätterolig men har inte åldrats så bra :-)
Lite gamla godingar från vw.
Den får gå till någon i Miyatatråden.Jag bjuder på gamla reklamfilmer på Youtube. Skänk något till någon behövande istället.
Ja, visst är den kul!Lottoreklamen med Åke är världsbäst.
Reklam? Har nån nånsin skrattat åt honom?Någon reklam med Peter Wahlberg där han körde standup men alla slutade skratta helt plötsligt. 90-tal kanske?
SchysstMer kanske?