Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om jag fattar det rätt är det 26 mm armband till min Fenix 3. Det verkar ju stört omöjligt att få tag på annat än Garmins egna för hutlösa summor, eller dessa från CaseOnline. Dock verkar ju Caseonline kanske inte vara den bästa webshoppen med tveksam kvalitet.
Vad missar jag? Är det inte 26 mm? Är det dumt att köpa något annat än originalgrejer? (Det har ju ändå hållt i fem år)

Verkar ju vara vanlig bandstiftsinfäsning till låset på länken som länkades ovan. Bör vara enkelt att byta till ett spänne med mikrojustering från Strapcode. Om man orkar.
Silikon är kass i värme, väldigt vanligt med värmeutslag. Vill du ha gummi så hitta ett i naturgummi om din hud är känslig. Eller tvätta bandet oftare. ?Jag fick något allergiskt problem med original silikon-armband. Köpte ett billigt nylon med kardborre. Känns inte alls premium men fungerar kanon. Riktigt smidigt och har inte fått några problem ännu efter två månader på armen 24/7.
Sånt här fast på en Garmin Venu SQ
Visa bilaga 491705
/edit: nu med bild på min klocka, med uppknäppt armband
Visa bilaga 491761
Ditt armband är ju jättesnyggt, men jag skulle aldrig orka byta armband inför varje träningspass...Visa bilaga 491824
Garmin 645 Music med handgjort läderarmband
Jag tycker de medföljande silikonbanden blir väldigt obekväma om man har dem hela tiden, jag har istället läderarmband till vardags och byter bara till silikon när jag ska träna med klockan.
Letade efter ett i gummi faktiskt. Men så hittade jag det där jag skrev om ovan. Tyckte det verkade bättre. Känner mig rätt nöjd med det också så det var ju bra.Silikon är kass i värme, väldigt vanligt med värmeutslag. Vill du ha gummi så hitta ett i naturgummi om din hud är känslig. Eller tvätta bandet oftare. ?
Precis så där blir det för mig också av silikon, därför undviker jag det som pesten. Byter band på alla klockor jag köper som kommer med silikonband.Letade efter ett i gummi faktiskt. Men så hittade jag det där jag skrev om ovan. Tyckte det verkade bättre. Känner mig rätt nöjd med det också så det var ju bra.
Tvättade någon gång i veckan, så det kan vi nog utesluta. Det blev som brännskada ungefär, ett sår liksom och huden flagnade lite. Tog en bild några dagar efter jag flyttat klockan till andra armen, det har hunnit läka här men man ser ju på ett ungefär
Visa bilaga 491911.
Tycker det är synd att de sparar in några kronor på armbandet när man köper en så dyr klocka. Hade ju kunnat vara naturgummi från början istället.
Ja fick lite under klockan. Men då hade jag den för hårt spänd.Jag har börjat byta hand på natten. Möjligt ni får allergisk reaktion men det är under själva klockan jag får problem.
Jo jag har också samma quickrelease på min garmin. Tycker det är lite pilligt men man vänjer sig säkert. 10s tror jag kräver en del övning :-)
Det beror på. :)Man kan väl få kontaktallergi med både naturgummi och silikon? Silikon är ju inte ett generellt dåligt material för att vara i kontakt med hud.
Vet inte hur många % som är allergiska mot silikon, men många typer av silikon fastnar mer mot huden i värme.1-2% beräknas vara allergiska mot naturgummi. Bland sjukvårdspersonal som utsätts för mycket gummi (latex) är det än vanligare.
Hur många är allergiska mot silikon?
Struktur och temperatur har inget med materialval att göra, bara utformning.
Med "generellt är dock naturgummi bättre" menar jag för huden. Men det finns som sagt många olika silikonblandningar, vissa som är väldigt töjbara är damm-magneter och fastnar gärna på huden vilket kan ge skav. I kombination med värme kan det då bli hudirritation. En annan klassiker är att döda hudceller och annat mysigt fastnar på bandet och därmed irriterar huden. Så det behöver inte handla om överkänslighet eller allergi.Jag tycker inte detta rimmar med det du skrev nedan.
Uppenbarligen har du bättre koll än mig på materialläran, så jag säger inte emot.
Det jag stör mig på är att det ofta känns som att det finns en (ovetenskaplig) vurm för naturgummi och att det artificiella silikonet är något dåligt/giftigt/whatever, även om så kanske inte är fallet nu. Då tycker jag det är rimligt att tex lyfta allergiaspekten bara för att belysa att det inte alls är så enkelt som att säga att naturgummi är bättre. Och är det dessutom så att naturgummi har större tendens att spricka så är det ju ytterligare ett plus för silikon.
Nylonarmband är snyggt men hur tusan håller man dem rena? Måste ju samlas hur mycket smuts som helst i väven.
Tvål och vatten har fungerat i fler år för dom jag har till min Apple Watch. Tror det ska gå även till detta. Blir dom riktig grisiga går det att stoppa i tvättpåse i tvättmaskinen.
Du tvättar väl dina kläder regelbundet? Eller slänger du när dom är smutsiga.
Jovisst, men inte två-tre ggr per dag. Behövs en rejäl bunt med nylonband om man skall hålla samma hygienstandard som med gummiband utan att behöva köra tvättmaskinen konstant.
Du ska nog vara försiktig med att tvätta händerna så ofta. Det lär slita på hudkostymen. Använd hellre handsprit för majoriteten av tillfällena. Dessutom ska du ta av klockan om du verkligen vill få det rent.Tjena!
Jag tvättar mig oftast upp till armbågen när jag tvättar händerna, då åker armbandet med av bara farten. Så mina tvättas nog upp till 40 gånger per dag.
Att det kan skapa sådan uppståndelse av att vissa vill ha nylonband är svårt att förstå.
Vem tvättar dagligen sina läderarmband med tvål och vatten. Hur många köper ultraljudsrengöringsmaskiner till sina metallarmband för att få bort allt gegg i vinklar och vrår. Nej, har man dessa så låter man skiten sitta utan att bekymra sig det minsta, ingen bryr sig.
Du ska nog vara försiktig med att tvätta händerna så ofta. Det lär slita på hudkostymen. Använd hellre handsprit för majoriteten av tillfällena. Dessutom ska du ta av klockan om du verkligen vill få det rent.
Nylonband är snyggast med patina, men eftersom de är gjorda av nylon så är det ju liksom en liten uppförsbacke att få den där lagom slitna looken. På Klocksnack finns trådar där folk går all-in för att åldra sina band i förtid, underbar läsning!
Gött för dig! Men generellt ska man vara försiktig. Mitt jobb kräver rena händer, men jag blir sällan skitig.Tjena!
Hmm.. Använder väldigt sällan läder, men de jag använder brukar jag rengöra och fetta in.
Måste erkänna att jag tvättar mina stållänkar i ultraljudstvätt. ?
Nu har jag ett arbete som kräver att jag tvättar händerna väldigt ofta, handsprit hjälper inte mot skitiga händer. Men har absolut inga problem med huden.
Var utlånad till ett annat ställe och där hade dom en tvål som förstörde min hud på två dagar. Så med rätt tvål kan jag tvätta ofta utan problem. Använder dessutom grovtvål vid tre av fyra tillfällen.
De flesta, iaf inom rimliga gränser. Jag tycker tex stretchen på länk har en gräns när det inte längre är charmigt.Tjena!
Alla armband är snyggast med patina, typ de flesta klockor också.
Att det kan skapa sådan uppståndelse av att vissa vill ha nylonband är svårt att förstå.
Vem tvättar dagligen sina läderarmband med tvål och vatten. Hur många köper ultraljudsrengöringsmaskiner till sina metallarmband för att få bort allt gegg i vinklar och vrår. Nej, har man dessa så låter man skiten sitta utan att bekymra sig det minsta, ingen bryr sig.
Jag frågade bara hur man håller det rent för att kunna utvärdera om det är något för mig och mina behov och vanor. Hur i hela friden kan det vara ett problem för dig att jag ställer frågan?
Jovisst, men inte två-tre ggr per dag. Behövs en rejäl bunt med nylonband om man skall hålla samma hygienstandard som med gummiband utan att behöva köra tvättmaskinen konstant.