[OT] Garmins (värdelösa?) klockarmband

Billigaste i nylon jag hittar kostar 1100 spänn, andra dubbelt så dyra ?
Snålbandet från Coros passar på QuickFit 22.

Då är det läge att tvätta klockan. Det är risk för att du har smuts och bakterier som gör att det kliar. Var försiktig det kan bli en ganska stygg infektion.

Snålbandet från Coros passar på QuickFit 22.

Måste man ha ett QuickFit-armband att byta med eller funkar de på orginalsprintarna på en 945?

Edit: det kanske är detta man ska gå på om man har vanlig sprint?

Måste man ha ett QuickFit-armband att byta med eller funkar de på orginalsprintarna på en 945?

Edit: det kanske är detta man ska gå på om man har vanlig sprint?

Om du har en 945 så är det Vertixbandet du ska ha och klämma fast på dom tjockare bandstiften (för QuickFit) som sitter på 945 vid leverans. Band med tunna standardstift gnager snabbt sönder plasten i bandhornen.

Dom Coros (som inte är Vertix) jag sett, har små metallringar i hålen i bandhornen, som förstärkning, och då fungerar det med tunna pinnar. Vet inte hur just Apex är byggd.

Senast ändrad:
Mitt FR745-armband gick av efter 3 år (själv armbandet, från sidan till ett av hålen) så jag följde instruktionerna i den här tråden och satte in pengarna. Har inte haft speciella besvär av silikonarmbandet men det här känns som en uppgradering mot huden. Snabbt jobbat av @Singular.

IMG_1092.jpeg

Tillbaka
Topp