[OT] Gävlebocken har brunnit!

Cerb skrev:
-------------------------------------------------------
> Pfaff skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mange. skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Har någon torskat för att ha eldat bocken?
> > > Annars är ju kamerorna bra för att få lite
> > > uppmärksamhet.. Undrar hur det går till på
> > > kommunhuset när de lottar vem som får stå
> > för
> > > äran
> >
> > Det var en amrikan som åkte fast för en del
> år
> > sedan. Hävdade att han trodde det var en
> > tradition.
> > Och det är det ju.
> > Mer intressant fråga, har bocken överlevd
> julen
> > någon gång?
>
> Ja, förra året bland annat om jag inte minns fel
> (kan vart året innan).

2010 senast enligt Wikipedia, så det kan ju inte vara fel.
6 gånger sedan 1966, med förbehåll för 1977 då ödet är okänt (???)

Han amerikanaren var ju störtskön, helt rätt!
Att ha bränt bocken står helt klart på min 100 saker att göra innan döden lista

Bocken. Julbocken i gävle alltså. Men hur lång tid tar det innan någon bränner ner den? Eller upp beroende på hur man ser på saker och ting. Själv tror jag att en vecka före jul så finns den inte längre. Vad tror happykollektivet? Hur länge lever bockajevfhel?

Biltema har allt för den händige.

FB_IMG_1512380589643.jpg

Ännu en tragisk man som pga sitt ego förstör för övriga samhället. Nyheterna svämmas dagligen över av tragiska egoistiska män. Sorgligt!

Ännu en tragisk man som pga sitt ego förstör för övriga samhället. Nyheterna svämmas dagligen över av tragiska egoistiska män. Sorgligt!
Går inte riktigt att klassa som en egoistisk handling längre. Brännandet av gävlebocken ger gävle så sjukt mycket gratis reklam så det är en samhällsbyggande handling ;-)

Går inte riktigt att klassa som en egoistisk handling längre. Brännandet av gävlebocken ger gävle så sjukt mycket gratis reklam så det är en samhällsbyggande handling ;-)
Tragiska män skyddade och påhejade av andra män. Män begår brott, andra män garvar och klappar idioten i ryggen.
Läser man om det i andra sammanhang med tro??
Ryggdunkande män är samhällets cancer!

Tragiska män skyddade och påhejade av andra män. Män begår brott, andra män garvar och klappar idioten i ryggen.
Läser man om det i andra sammanhang med tro??
Ryggdunkande män är samhällets cancer!
Kan nog tycka att Sveriges rättsystem är en större cancer isf, men då börjar vi närma oss politik och sånt får man inte prata om här….

Gävlebocken i all ära. Men det är en skam för Stockholm att den där jävla Stenbecks-granen inte bränns ner. Ska jag behöva göra allt själv?
Tror det krävs lite mer jobb med att bränna ner den.
Men kan man spela på det så skicka datum när du tänker tända på i PM så delar vi på pengarna ????

Det är fem år sedan den brann senast så det var på tiden om det skulle fortsätta vara nåt att för riksmedia att prata om. En årlig bock som förr i tiden brann men som nu aldrig gör det är inte jättespännande. Fire, walk with me…(nu blev jag sugen på att leta upp första säsongen av Twin Peaks, f-n vad bra den var! Som jag minns det)

Tillbaka
Topp