[OT] Google Nexus 7, tankar om den?

LydiaHanke

Aktiv medlem
Är det nagon som äger eller har lekt med Nexus 7?

Har inte haft den i händerna ännu, men verkar vara en bra pryl!

Tanken är att jag skall kunna ta med den utan att tänka ja/nej och da blir en 10" platta för stor. Har pratat med nagra som har dessa och dom tar inte med den pga storleken/vikten.

Sa nagon som har en asikt?

Helt OT, men vad gör man när man har magsjuka OCH ryggskott...

Jag har en och jag tycker den är helt fantastisk.
När jag beställde den visste jag inte om det skulle bli en pryl som bara ligger och dammar eller om den skulle kännas användbar och jag vart mycket glatt överraskad. Den fixar allt jag slänger på den och det mesta flyter bra.
Den kör all min mailhantering (9 konton), XBMC (mediaspelare), facebook, youtube, webbsurfning med chrome och batteritiden är mycket smaskig. Efter en dags tungt användande brukar det vara en hel del kräm kvar i den.
Ett tips är att lägga in SwiftKey 3 Tablet Keyboard så blir skrivupplevelsen enormt mycket bättre.

Jag låter som att jag är frälst och det är jag nog också.

Köpte en Nexus 32gb för några veckor sen, väldigt nöjd. Bra format på den och lätt. Får plats i innerfickan på jackan utan att störa. Bara köpa ett lämpligt skyddsfodral. Perfekt till att surfa Happyforum på. Polaren som har en ipad blev avundsjuk och kommer nog köpa en platta i mindre format.

Det har varit en del problem med skärmsläpp och ljusläckage så jag skulle köpa den där man kan gå in och byta lätt, köpte min på webhallen. Min har varken skärmsläpp eller ljusläckage, jättenöjd.

Också frälst :)

Edit: Länk till Nexus7 delen på swedroid
http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=193

Senast ändrad:
ni verkar ju riktigt nöjda!

Har ni saknat att inte ha 3g pa den?

Har hört att man kan ha ett slags tvillingkort till den med samma abbonemang som pa telefonen.
Ingen koll pa hur det skulle fungera eller kosta, men verkar ju praktiskt.

Pa min förra telefon hade jag "bara" Wifi och vet vilken otrolig skillnad det blev att ha internett med sig i fickan! Föreställer mig att användningen blir ännu större om man kan koppla upp sig när som var som, eller är användningsskilnaderna sa att man inte behöver den möjligheten?

juliusjonzon skrev:
-------------------------------------------------------
> ni verkar ju riktigt nöjda!
>
> Har ni saknat att inte ha 3g pa den?
>
> Har hört att man kan ha ett slags tvillingkort
> till den med samma abbonemang som pa telefonen.
> Ingen koll pa hur det skulle fungera eller kosta,
> men verkar ju praktiskt.
>
> Pa min förra telefon hade jag "bara" Wifi och vet
> vilken otrolig skillnad det blev att ha internett
> med sig i fickan! Föreställer mig att
> användningen blir ännu större om man kan koppla
> upp sig när som var som, eller är
> användningsskilnaderna sa att man inte behöver
> den möjligheten?

Nej, saknar inte det. Idag kan ju de flesta telefoner agera wifiaccesspunkt. Behöver jag 3G och wifi saknas så kör jag bara via telefonen som är accesspunkten. Är väldigt nöjd med den. Smidigt format.

Jag är helnöjd med min 16GB N7. Jag köpte den i Frankrike rätt tidigt, och hade turen att få en ur en batch som är rätt förskonad från problem. De som kommer nu borde alla tillhöra de senare och inte ha några problem.

Jag bryr mig inte så mycket om att den inte har 3G, den används mest hemma och där har jag ju ändå wifi.

Är inte Nexus 7 singlespeed? Visst, några kärnor har den men inte olika utväxlingar väl?

:)

(Är lite sugen själv. Hade en Nexus 7 för massa år sedan men en platta verkar bättre. Eller PDF-skiva som man borde säga...)

Mycket nöjd jag med. Hade en iPad första generationen som började lite lite tråkig så bytte, Nexus7 med 16GB. 3G har jag via telefonen de väldigt få tillfällena de behövs.

Snabb, enkel och bra uppbyggd tycker jag. Synkade appar, kontaker och kalender med google utan att jag behövde göra något så perfekt ihop med Androidtelefon.

Nackdelarna tycker jag är att iPad hade lite bättre batteritid och att jag med Jelly Bean verkligen saknar de på telefonen. Sjukt bra operativsystem.

Men frågan till er andra som har en. Finns det något sätt att lägga in musik som alarmsignal?

>
> Men frågan till er andra som har en. Finns det
> något sätt att lägga in musik som alarmsignal?

Finns några olika appar som fixar detta, själv så kör jag med Zedge

Tillbaka
Topp