[OT] GoPro Studio - Hänger sig vid Export

OrjanX

Aktiv medlem
Har lånat en sån där GoPro-kamera och nu sitter jag och försöker klippa ihop en liten film i GoPro Studio.
Vid export av det färdiga resultat hänger sig programmet i skarven mellan första och andra klippet.
Alltså att %-räknaren stannar och sedan händer inget mer. Det är väldigt tydligt att det är i skarven mellan två snuttar ur samma original.

Källfil: 1920x1080p 60fps 5 minuter film, klipp = ca 20 sekunder
Inställningar i program: Standard
Export: HD 1080p
Maskin: W7 64bit, i7 3.5GHz, 16 GB ram, Grafik GTX640, Gott om plats på diskar

EDIT: Har provat på en annan maskin (W7-64, i5, 16 GB, GTX870) med samma resultat.
EDIT2: Även när jag drar det gula strecket över en skarv mellan två snuttar hänger sig programmet.

Har någon mer haft dessa problem? Jo, jag har googlat och provat allehanda trick, men bli inte visare av det.
Tacksam för hjälp.

Senast ändrad:
Mitt hänger sig med extremt hög frekvens när jag scrollar bland klippen jag vill använda. Hela programmet är väldigt instabilt. Tyvärr.

Har hittat lösningen i en lite äldre version. Fungerar stabilt. Det är bara redigeringsprogrammet (inte Gopro Desktop PC App), utan kamerimport och annat onödigt. Ladda ned och installera. Och sedan skall man inte tacka Ja till några uppdateringar.

GoProStudioPC-2.0.0.285
http://gopro-studio.en.softonic.com/

MartinRF sa:
Finns det någon speciell orsak till att välja just GoPros program?

/Martin

En högst relevant fråga. En dum en tänkte ju att om det nu fanns ett officiellt program så kunde det vara något att börja med. Har du några andra bra och billiga förslag?

/Örjan

Vad jag tänkte var att GoPro kanske är ett av dessa företag som gör sitt bästa att låsa in kunderna i sitt eget universum (vendor lock-in på amerikanska) -- eget videoformet eller så...

Men är videofilerna på något standarformat finns det diverse program att välja på. I sommar började jag själv så smått meka med video lite mer energiskt och jag har använt Blender. Blender är gratis och opertivsystemsagnostiskt.

http://www.blender3d.com/
Här är en snubbe som skapat ett gäng editera-video-med-Blender lektioner på Youtube:
Jag har inte haft några problem att följa dessa instruktioner och det finns fler att komplettera med.

Än så länge är den egna produktionen mycket begränsad:
(inte minsta lilla cykel och det är bara de två senaste segelfilmerna som dragit nytta av mina nya Blenderfärdigheter)

/Martin

Tillbaka
Topp