[OT] Göra i Malmö med barn

Edarion

Aktiv medlem
Hej!
Nu är jag väldigt OT och helt utan inspiration... Eftersom detta är forumet jag hänger på slänger jag ut frågan här...

På lördag åker jag till Malmö med min 7-åriga dotter. Tåg, hotell och pappatid är det hon ser fram emot. Vi kommer runt lunch på lördag åker runt lunch på söndag.

Just nu hittar jag verkligen inget att göra... Kommer inte på heller på vad vi vill göra, så det kan ju hänga ihop.
Vädret verkar bli molnigt och runt 20 grader.

Så... Några tips på vad vi ska göra?

Alltså man får nog ligga i bra om man skall impregnera en hel stad :D
(läste fel på titeln :)

Senast ändrad:
Hylliebadet om det är sämre väder.

Annars tåget över till Kph och gå på Den Blå Planet eller Experimentarium.

Hänga i västra hamnen och ta en glass på Bar Italia.

+1 på lekplatser och folkets park, finns flera temalekplatser. Ett bad på ribban eller Sibbarp kanske. Äta glass på Lilla glassfabriken. Åka turbåt på kanalerna.

Åka "tunnelbanan" till Hyllie och titta ut från taket på Emporia?
Kolla på "pinnen", ja, Turning Torso heter den väl?
Ta en promenad runt i området kring Turning Torso och titta lite på havet?
Kolla var Zlatan växte upp?
Åka kanalbåt?
Ta en promenad längs den där långa badplatsen/stranden (Ribbergsborg?)?
Ta en cykeltur längs den där långa badplatsen/stranden (Ribbergsborg?) bort mot Lernacken?

/Fedde

Vi var på inspelningen av ”Sommarlovsmorgon” när vi åkte förbi en gång. Börjar nästa vecka? Barnen var rejält starstruck, fast lite besvikna att man inte fick se filmerna live...

Sommarlovsmorgon spelas in i Beijers park i år - en bit att ta sig från stan, men säkert kul. I år är det dock inte livesänt, utan spelas in.

Tekniska museet kan vara kul, om hon är lagd ditåt.

Bada på Ribban eller i Västra Hamnen/djuphavsbadet (najs med havsbad i stan för utomsocknes, har jag märkt).

Hyr Malmö by Bike-cyklar och kör sightseeing.

Om vardag eller lördag: köp frukt på Möllevångstorget. Kombinera med piroger från Nansis bageri på Kristianstadsgatan.

Ett starkast från Möllevångstorget ligger folkets park. Ons-sön är det foodtrucks där med roligt käk.

Ät Sveriges godaste och billigaste Falafel. Sydis hade tävling om godast - den på Österportsgatan var högt uppe på listan och ligger nära till i stan.

Det finns ett tjugotal (rätt roliga) temalekplatser - bocka av så många som möjligt.

Åk högst upp i Malmö Live och ta en öl/läsk i baren. Ät sedan fintacos i bottenvåningen.

Hyra trampbåt på kanalen. Ta med picknick.
Åk och titta på brofästet. Bada.
Ladda ner Skånetrafikens app för att ta er runt.

Tillbaka
Topp