(OT) Granmord Delsjön

(OT) Granmord Delsjön
"Även Göteborgspolisen har sitt rytteri där.
– Vi är ju ute och rider dagligen, och håller naturligtvis ögonen öppna, säger John Edvall på rytteriet."

Det där är ju inte så bra för oss stigcyklare. Vi har ju lite svårt att hålla oss borta ifrån alla icke-tillåtna stigar och områden i Skatås/Delsjöarna. Nu patrullerar de dagligen på ridstigar. Någon som vet var deras rytteri ligger? Man vill ju inte gärna ösa förbi mitt framför näsan på dem.

Undrar vad bötebeloppet är på olovlig stigcykling? Eller det kanske heter allmänfarlig otillåten stigcykling?

(OT) Granmord Delsjön
Jodå, sådana där ring märkta granar har men ju sett en hel del av... Det är bara att hoppas man har dubbdäcken på när man väl stöter på någon som står där och sågar. =)

(OT) Granmord Delsjön
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Det existerar ingen otillåten stigcykling i
> Delsjöområdet så det är bara att trampa på
> som vanligt.

Det där vet vi ju inte. Eller vet du något som jag inte vet?

f

(OT) Granmord Delsjön
Den jävla gubben som byggde spångarna på svartvit skällde på mig! Du ska ge fan att cykla här, sa han. It's an outrage. Ett uppbåd nån? Tänkte starta ett uppbåd.

(OT) Granmord Delsjön
Vafalls?! I alla fall, det har varit mkt snack om uppbåd det senaste.. men vad sägs om en stakeout? Ringa in på en karta dom olika platserna där granara blivit skadade. Hitta mönstret, räkna ut nästa brottsplats och sedan väl kamouflerad vänta tills förövaren slår till igen. Det är ju vanligt enkelt polisarbete så det klarar gbgpolisen garanterat inte av. För operationen behövs, frystorkad mat, proteinbars, snickers, nät för kamouflering, vattentäta varma kläder, en påse för avföring en för skräp, Koffeintabletter och mkt vatten. vattnet kan man ha i en dunk som man sen gräver ner i marken. Urodom som man sen tömmer när det är lägligt.

(OT) Granmord Delsjön
Därför att området ursprungligen varit ett lövskogsområde. Nu är det någon som bestämt för att återställa området till det igen. Det är flera som talat för detta men denna person har föregripit ev beslut och handlar på egen hand. Om det nu inte är tomtarna på milspåret förstås...

(OT) Granmord Delsjön
Teorierna går isär på den här punkten. Den gamla skolan menar på att relationen med trädmördarens föräldrar, samhället och tidiga barndomsminnen inte bara utlöser utan även skapar detta behov. Den andra mera pragmatiska skolan meanr att personen föds med en speciell personlighetsstörning(Picea abies Delirium). På vanlig svenska,ung. GranÅngest.

Senast redigerad av en moderator:
(OT) Granmord Delsjön
Här skulle man kunna hjälpa Park och Natur (PoN) genom att så fort man ser någon illegal verksamhets i området (bortsett NS-byggen och liknande cykel relaterade byggnationer) genom att ringa länsman och nämna att man är en stigcyklist. Kan kanske finnas en vinst att vi förbättrar vårt anseende gentemot PoN och då kanske de får bort deras fientliga inställning till oss.

(OT) Granmord Delsjön
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> vad är poängen med ett palindrom?

att jag är skyldig en dig en krona och att jag fick visa att jag kommer ihåg den gamla klassiska palindromen. Även små saker är "poänger" när det är tråkigt på jobbet :-)
Säg till när du kommer till götet så får du kronan...

(OT) Granmord Delsjön
Jag har för mig att gransågaren har skrivit nån insändare där h*n beskriver just det där med att det skall bli lövskog igen. Kommer inte ihåg var eller när dock.

Tillbaka
Topp