OT grannar

• Trådstartare Trådstartare Ean
  • Start datum Start datum

Ean

Ny medlem
OT grannar
Hur gör man med grannar som inte städar upp efter sig i tvättstugan?
Får man sätta upp skylt?
OBS!!! PLOCKA UPP DINA PUBESHÅR OCH STÄDA EFTER DIG!!!

Brev från hyresvärden skickades ut men har ignorerats å det grövsta. Kanske det bara var jag som fick brevet?

OT grannar
Det kanske var dina pubeshår hehe... nä skämt åsido, 12 års erfarenhet från gemensamma utrymmen säger bara en sak. Knacka på, be ödmjukt om ursäkt för att du finns och be dem snällt städa upp.

Kan funka.

Annars funkar det kanon att ha en egen tvättmaskin och inte låta andra använda den. Men det är ju inte alltid man har möjlighet att lösa problemet på det sättet.

OT grannar
Det kanske var dina pubeshår hehe... nä skämt åsido, 12 års erfarenhet från gemensamma utrymmen säger bara en sak. Knacka på, be ödmjukt om ursäkt för att du finns och be dem snällt städa upp.

Kan funka.

Annars funkar det kanon att ha en egen tvättmaskin och inte låta andra använda den. Men det är ju inte alltid man har möjlighet att lösa problemet på det sättet.

OT grannar
Har fått nog av gemensamma utrymmen, så flyttade till en radhuslägenhet med egen torktummlare och tvättmaskin.
Inga mer tvättmedelstjuvar på långa vägar.

OT grannar
Välkommen till verkligheten!

Jag har aldrig varit med att nån tagit bort luddet i torktumlaren efter sig, torkat upp tvättmedlet de hällt utanför tvättmaskinen eller tagit bort allt överflödigt tvättmedel som de hällt i tvättmaskinen utan att mäta. Aldrig.

OT grannar
Tack bruse, nu är jag glad igen! Alltid uppfriskande att någon har det värre än vad man själv har!

Förlåt mitt OT inlägg, nu ska jag vara snäll och aldrig mer skriva ett OT.

Fred på jorden!

OT grannar
Samla allt de lämnar efter sig under ett år sedan knackar du på och ger det till vederbörande som julklapp den 24:e december på deras hallgolv! Vägrar de öppna, häll det i brevinkastet... ;)

OT grannar
Boka första passet på morgonen, då är det ingen som slåss om maskinerna, och du kan i lugn och ro utföra den månatliga och troligen enda städningen i månaden! Lagom tills dess du skall plocka ut din blöta tvätt igen.. Tadaaa!
En civiliserat utskriven låskolvslista med gemensamma önskemål om hur ni grannar vill få se tvättstugan, kan hjälpa... Lite. Men de som missköter sig brukar inte vara särskilt läskunniga sådana gånger!

Vi är drygt 68 hushåll på två tvättrum med tillhörande verkningslösa torkrum.. Det är spännande! ;-)
Så här långt har jag lärt mig att ta till marginaler. Det är inte lönt att reta upp sig, det är ingen annan som bryr sig.

Däremot så slänger vi sopsäcksvis med kläder nu och då! Ids ingen ta vara på sina skrynkliga trasor, skall det inte bli eldhärdar som stjäl utrymme.. He,he!
Självklart lugnast ifall ni kan engagera fastighetskötaren, att sätta upp förhållningsregler. Då blir det lite mer tyngd bakom.

Senast redigerad av en moderator:
OT grannar
Du kan också avbryta pågående tvättprogram från berörda personer när de lämnat tvättstugan och bajsa i maskinen, sen sätter du på extra centrifug.

Ett problem dock kan vara att det finns dna i bajs. Kanske inte var någon bra idé ändå.

OT grannar
Satsa på en positiv push, Kolla när din problem granne har tvättid. Gå dit innan och städa och gör fint, ring sedan på hos grannen och berätta att du städat just bara för att hon/han är din favorit granne.

Funkar troligvis inte men en jävla insättning på karmakontot.

OT grannar
Fässberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Cuprinols förslag var bäst, dna frågan löser
> du genom att använda hundbajs :)

Eller att först injicera nån annans bajs i stjärten och sen bajsa ut det i maskinen.
Ungefär som bloddoping.
Tänk bajsdoping.

OT grannar
Jahapp. Bara en tidsfråga innan polisen gör dörrknackning och ber om bajsprov för att få fatt i tvättstugebajsaren som inspirerats av Internet. Aftonbladet går upp i brygga av multipla upplageorgasmer.

Sen går jorden under. Slut.

OT grannar
#define kverulant
Efter att nyligen flyttat från BRF till HR måste jag säga att det är väl själva fan hur folk beter sig. Jag skulle vara glad om ludd i tumlaren och pubeshår vore mina största problem med "medmänniskorna". Innan jul haden nån idiot baxat ner en 60" enorm bakprojektions-TV till soprummet. Soprummet som är till för 1) Hushållssopor och 2) Returpapper. Nån tog sedan bort det jävla aset efter nån vecka, bara för att bli belönad nästa dag med en enorm jävla låda som innehållit en 50" plasma-tv. Samma idiot? Troligtvis. Och nu börjar julgranssäsongen. Gick förbi en snubbe som ställde ut en gran mot ett räcke vid Hornsgatan. Jag tittade på honom och han på mig. Jag frågade om den skulle stå där - ja sa puckot och gick. Idag stod den fortfarande kvar, tre dagar senare.
#undef kverulant

OT grannar
grannen.jpg ht=293

OT grannar
Skaffa ett par alkoholiserade grannar så blir soprumsproblematiken rätt liten den med. =)

Förra stället jag bodde på var helt ok, jag var aldrig i grovsoprummet, men vi hade en del skumma grannar. En natt fick vi släppa in polisen och brandkåren i fastigheten. Några av våra grannar hade fått munchies och satt eld på sitt kök när de skulle fritera pommes.

OT grannar
rikard skrev:
> Skaffa ett par alkoholiserade grannar så blir
> soprumsproblematiken rätt liten den med. =)

Eller en psykiskt sjuk granne som förgyller tillvaron med nattliga ångestskrikorgier. Som man inte kommer nån stans med eftersom alla instanser har tystnadsplikt så att det inte ens får svara på frågan om "Känner ni till att nn springer i trapphuset och gluttar i brevlådor samt ylar hela nätterna"

OT grannar
En gång när jag for ut i bara kallingarna för att nita en full granne som var dum kallade han mig för spindeltarzan och frågade retoriskt om jag trodde att han var rädd för mig. Sen proklamerade han högljutt att han minsann fixat större killar och viftade med nävarna. Jag noterade att ena glasögonskalmen låg utanpå örat. Sen ramlade han i buskarna. Jag nuddade honom inte ens! Nu är vi sams igen.

edit. (föll bort) Ludd i torktumlaren? Köp en lott lyllos.

OT grannar
Undrar om det finns något forum: "Vi som är grannar med HappyMtb-lurkes"
Skulle vara kul att höra deras syn på galna människor med skitiga cyklar i trapphus och så.

OT grannar
Samma problem med tvättstugan för mej. Har skaffat egen tvättmaskin, enda sättet att slippa slappisgrannarna.
Tyvärr är det inte lika lätt att skaffa eget soprum. Jag har svårt att förstå när man i soprummet för hushållssopor och papper slänger julgranen, TV:n, vardagsrumsmöbeln, datorkartongen med frigoliten kvar i på golvet osv osv osv. Skulle jag vara sopgubbe här skulle jag få krupp efter en vecka...

Antar att det är som nån skrev längre upp, att det är ett säkert ålderstecken. Haha!

OT grannar
sopgubbarna får inte krupp, de fakturerar.

I vår förening har vi stängt soprummen. Det blev ett himla liv naturligtvis, men det berodde ffa på att entreprenören som fått monopol av kommunen skickade ut sina skyddsombud och stängde alla sopnedkast och grovsoprumm i hela kommunen. Det löste faktiskt ganska mycket av problemen.

OT grannar
bigmollo skrev:
> Fässberg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Cuprinols förslag var bäst, dna frågan
> löser
> > du genom att använda hundbajs :)
>
>
> Eller att först injicera nån annans bajs i
> stjärten och sen bajsa ut det i maskinen.
> Ungefär som bloddoping.
> Tänk bajsdoping.

bajs??
sånt luktar ju skit!:D

OT grannar
Jag har köpt en lott, onsdagsdragningen, 2 rader med joker.

Bryter härmed mitt löfte och kan berätta att jag haft en knarkkärring ovanför och en militant adhd-kosovoalbansk familj undertill som slängde smällare och stinkbomber i trappuppgången. Godispapper, nötskal och hög musik ska vi inte tala om. Detta i ett kommunalägt fastighetsbolag som dock lyckades få bort knarkkärringen efter att hennes knarkarkompis mordhotade mig och min sambo under tiden han sparkade sönder våran brevlåda. Detta slå-på-käften begär löstes dock så fint av vår svenska poliskår som tog batongen och slog av näsbenet på samme knarkare. Idioten kom ner och började gorma under tiden poliserna tog vår anmälan.

Har det numera bra i ett privatägt hyreshus. Med egen uteplats.

OT grannar
Lägg inte så mycket pengar på cykelsaker och köp en villa i stället.

Då kan ni åtminstone känna att ni har betalat mycket för att få underhållingen av dumma grannar. Med lite tur får ni sen 15 minuter i 3:ans Grannfejden.

OT grannar
Fegbromsaren skrev:
> Lägg inte så mycket pengar på cykelsaker och
> köp en villa i stället.
>
> Då kan ni åtminstone känna att ni har betalat
> mycket för att få underhållingen av dumma
> grannar. Med lite tur får ni sen 15 minuter i
> 3:ans Grannfejden.

Eller lyxfällan. :)

OT grannar
bigmollo skrev:
> Eller att först injicera nån annans bajs i
> stjärten och sen bajsa ut det i maskinen.
> Ungefär som bloddoping.
> Tänk bajsdoping.

TACK !!
Jag garvade så det kom kaffe ur näsan, men det var det värt....

OT grannar
Jag har visserligen kvar en rejäl dos kiss- och bajshumor men Bigmollo's idé var lite småäcklig faktiskt. Lite Bajsmannen över det hela. :-)

Tänk er en vacker och härlig dag på en småfuktig stig och helt plötsligt ser ni en rejäl hundbajs framför er på stigen. Ni hinner inte väja utan kör rakt igenom skiten och känner hur det skvätter till lite extra i ansiktet och ni får en lite udda smak mellan era läppar.

Utsätt inte någon tvättstugemarodör för detta. Häll skiten i brevlådan i stället. ;-)

Tillbaka
Topp