[OT] Hantera fräsande surgubbar på trottoaren

Cyklar nästan aldrig på banor eller på trottoaren , kör högertrafik hela tiden å väjer om det behövs .
Mötte en vad ska jag gissa på 60-70pluss herre i väst å hjälm som låg i vänster filen å väjde int ens jag log å sa Högerregel å cykla vidare efter att ha väjt ut mot mötande trafik :0) . Det går int att vara arg åt de Som bara Lever , det är vad det är . Mina föräldrar är 60+ å det är bara å hålla med å Le haha Lustigt å se de Sista Pensionärerna på Jorden nu 2026 , kommer någon i min Ålder 41 eller Yngre å ens nämner "Pension" så får de Allt Springa fort eller Lära sig att klättra i träden ..
Bortsett från de vita Skägget så är jag Precis som när jag blev "Vuxen" 2003 ja å bortsett från några timmars nålande men i stort sett som 20 hah .
Gubben undrar nog än i dag vad högerregeln hade att göra med vilken sida han skall köra på.

Gubben undrar nog än i dag vad högerregeln hade att göra med vilken sida han skall köra på.
Fast ett samband finns nog, före 67 lär det hetat vänsterregeln.

Denna diskussion gick i en annan tråd för ett par veckor sedan. Min teori om hönsbeteendet är att samhället i övrigt inte är anpassat till högertrafik.

Fast ett samband finns nog, före 67 lär det hetat vänsterregeln.

Denna diskussion gick i en annan tråd för ett par veckor sedan. Min teori om hönsbeteendet är att samhället i övrigt inte är anpassat till högertrafik.
Jo det är klart det finns ett samband. Men att hojta högerregeln till någon på vägen syftar nog inte till att få denna att tänka på sambandet. Det funkar mest för att visa att den hojtande parten inte vet vad högerregeln är. Varför man nu vill visa det.

Tillbaka
Topp