[OT] Happys båtforum

[OT] Happys båtforum
Många båtar sjukt feta motorer nu för tiden, en båt jag brukar springa förbi på mina jobbrundor har 3 st 400hk, en täckt katamaran. Och även riktigt stora båtar har utombordare.

[OT] Happys båtforum
Många båtar sjukt feta motorer nu för tiden, en båt jag brukar springa förbi på mina jobbrundor har 3 st 400hk, en täckt katamaran. Och även riktigt stora båtar har utombordare.
Japp. Större båtar o större motorer varje år.

Såg dock just denna som går åt andra hållet. En 5-metersbåt från Cormate/Ryds som planar med 4 vuxna med bara 25 hk på akterspegeln. Gör 40 knop med 60 hk. Inte så tokig?
1787583770461.webp

[OT] Happys båtforum
[OT] Happys båtforum
Har bytt ner oss i storlek. Jag hoppas motorn räcker till. 😸
Visa bilaga 854422
Wesling :love:, en en sån vill jag också ha någon gång! Perfekt kombination av sport och utflyktsbåt. Ser att vattentunneln är igensatt för ökad bärighet, så den borde väl flyta hyffsat högt i aktern med en liten 115 hästare. Norrmännen kör ju med upp till 200 hk motorer på dom där, men 50 knop borde den väl kunna passera.

[OT] Happys båtforum
Wesling :love:, en en sån vill jag också ha någon gång! Perfekt kombination av sport och utflyktsbåt. Ser att vattentunneln är igensatt för ökad bärighet, så den borde väl flyta hyffsat högt i aktern med en liten 115 hästare. Norrmännen kör ju med upp till 200 hk motorer på dom där, men 50 knop borde den väl kunna passera.
50 knop med 115??

[OT] Happys båtforum
Ska du sälja motorn sen? Vad är det för årsmodell?
Ja kanske men det skall säljas en annan båt först. Det är en 2003 med ca 550 timmar. Skall försöka åtgärda de få typfelen som dessa motorer råkar ut för innan de inträffar och se hur det funkar. Sambon vill gärna ha en mindre motor men det är ju sjukt dyrt även med begagnade motorer.

Tillbaka
Topp