Misstänker att du missförstått mina inlägg och min poäng med tanke på din reaktion. Det börjar ju bli en helt
o t r o l i g t komplex situation att vara moraliskt korrekt nu för tiden vilket är/var min poäng.
Lycka till med det Håkan.
Använde inte du själv WiiM tex? De tillverkas mig veterligen i Kina. Folk nu för tiden spyr galla över folk som köper saker samt tjänster från fel länder trots att de har sina kraftiga luckor själv, dubbelmoral så att det bara sjunger om det.
Tex velovin som ovan nämnde att Spotify gjort något dumt/omoraliskt och att man därför indirekt bör dissa dem också. Det börjar bli j-kligt krångligt att vara korrekt? Frågan är i så fall om USA kontrollerade Tidal är godkänt av moralisterna istället? (eller Apple för den delen)
Ska man dissa allt från Kina, USA samt alla leverantörer som på något sätt har något samröre med dessa länder?

= exceptionellt krångligt. Nämner ej Ryssland eftersom de är klart enklare att undvika, det intressanta i sammanhanget är väl dock att Kina är en av Rysslands absolut närmaste "partners" (vilket hjälper ryssarna att hålla igång dess ekonomi).
Ja, jag känner att jag inte pallar att vara en moraltomte själv, det är för krångligt i dagens underliga värld, andra får roa sig med det (samt peka finger).