Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har mera pumpvolym på 4 st 18 tummare.Är det ngn som tycker att basen i anläggningen är för klen?
Ett Ingvar Öhman konstruerat bassystem med 12st 12"-element
![]()
![]()
Ino audio infraX-12
Utropspris: 69000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2026-04-18 18:14:41. Köp & sälj begagnade & oanvända Subwoofer på Tradera.www.tradera.com
Klass-D är för fegisar?Som alla vet så mäts ju ljudkvalitet i kilo.
Olyssningsbart. Nästan lika värdelöst som fälgbromsarKlass-D är för fegisar?
Men om man är fint-väder-Hifiist da?Olyssningsbart. Nästan lika värdelöst som fälgbromsar
Måste väl vara tvärt om? Nästan lika värdelöst som det moderna skräpet med skivor. Helst ska fälgarna vara i trä med, inget lättmetallfusk.Olyssningsbart. Nästan lika värdelöst som fälgbromsar
Jag ironiserar. Klass D har redan vunnit och fälgbromsar funkar givetvis lika bra nu som de alltid gjortMåste väl vara tvärt om? Nästan lika värdelöst som det moderna skräpet med skivor. Helst ska fälgarna vara i trä med, inget lättmetallfusk.
Helvete vad bra det låter om högtalarna .Spelade på min Pioneer PD-S504 ikväll.
Jäklar vad bra det låter! Och vad glad jag är att jag sparat alla mina CD.
Spelade på min Pioneer PD-S504 ikväll.
Jäklar vad bra det låter! Och vad glad jag är att jag sparat alla mina CD.
På android hittar jag bara enheter via Google Cast istället för Tidal Connect. Undantaget är enheter som saknar stöd för Google Castm tex Wiim Mini, så just den funkar bra.
Tack, det där speglar verkligen vad jag ser, och fanns workaround för just wiim-enheter också (löser ej äldre Audio Pro)![]()
Spotify connect issue
I've recently been experiencing an issue with spotify whereby my two wiim devices are defaulting to google cast rather than spotify connect (see attached). I don't have google cast enabled in the app for either device and have never intentionally used this connection option previously. The only...forum.wiimhome.com
Snake oil.Om man är lite mer seriös i sitt multirummande kan man snart köra Unifi
![]()
Introducing EAV Switching
UniFi Enterprise AV Switching delivers sub microsecond synchronization for audio and video networks with deterministic timing, real time latency visibility, and support for SMPTE ST 2110, Dante, AES67, and SDVoE.blog.ui.com
Även högtalarkabel tar upp störningar. Bara större skillnad på amplitud mellan signal och störning så den hörs inte. I signalkabeln blir ju störning och signal mer av samma amplitud och båda förstärks. Så du har både rätt och fel.Du har större chans att du får störningar genom en rca kabel på 15 meter.
Då är det bättre med högtalare kabel som inte tar några störningar
På en fredag.Även högtalarkabel tar upp störningar. Bara större skillnad på amplitud mellan signal och störning så den hörs inte. I signalkabeln blir ju störning och signal mer av samma amplitud och båda förstärks. Så du har både rätt och fel.
Bevisa din tes istället?Snart så kommer ännu en snakeoil kabelyftare eller något magiskträ från Entreg.Även högtalarkabel tar upp störningar. Bara större skillnad på amplitud mellan signal och störning så den hörs inte. I signalkabeln blir ju störning och signal mer av samma amplitud och båda förstärks. Så du har både rätt och fel.
Det finns inte så mycket bevisa, det är enkel fysik.Bevisa din tes istället?Snart så kommer ännu en snakeoil kabelyftare eller något magiskträ från Entreg.
Snake oil.
Du skrev multirumande apparaten funkar nog i stora pa anläggningar för utomhusbruk.På viket sätt är det snake oil? Och jag menar på storanläggnings-nivå, inte hemmabruk.
Du skrev multirumande apparaten funkar nog i stora pa anläggningar för utomhusbruk.
Eveningstar har något som är glömt i resonomanget.Det finns inte så mycket bevisa, det är enkel fysik.
I en signalkabel går ganska små strömmar. När ett yttre magnetfält inducerar en ström i signalkabeln kommer den strömmen att vara ganska stor i förhållande till signalen.
I en högtalarkabel går ganska stora strömmar. När samma yttre magnetfält inducerar en ström i högtalarkabeln kommer den strömmen att vara ganska liten i förhållande till signalen.
Det finns förstås signalkablar som är skärmade eller balanserade för att minimera att inducerade strömmar orsakar hörbara, eller i alla fall mätbara, störningar i signalen.
I vilken grad hör man detta som konsument? Nu är vi i närheten av hokuspokusterritoriet så här tycker jag att det är lämpligt att avsluta.
Det är tight, men ska gå. Har inte mycket mer utrymme för djupare låda på den tilltänkta platsen, så det fick bli såhär.Lådan ser lite grund ut har du tillräckligt med utrymme bakom magneten.
Lägg lite får ull bakom för det som kommer att hända annars är att luften som kommer ur basen kommer att uppföra sig som en hydralkolv och med lite fårull bakom så bromsa det upp luften.Det är tight, men ska gå. Har inte mycket mer utrymme för djupare låda på den tilltänkta platsen, så det fick bli såhär.
Visa bilaga 829384
Ska smörja dem med Loctite sen.Smörjde du skruvarna med finsilikon
Ta en kurs i ellära så får du svaret.Bevisa din tes istället?Snart så kommer ännu en snakeoil kabelyftare eller något magiskträ från Entreg.
Ohms lag gäller ännu ...Ta en kurs i ellära så får du svaret.
Absolut! Hur störningar induceras i kabel i förhållande till signalens styrka är också det gammal sanning. Amplituden på störningen blir den samma men relationen blir olika.Ohms lag gäller ännu ...
Frekvensinnehållet för musik signal är begränsad över 15Khz och inte existerande över 20Khz även för högupplösta format så vad spelar det då för roll egentligen om du skall dra upp det till kvantnivå så får du nog slå ihop dig med nån kabeltroende.Och ropa halleluja.Absolut! Hur störningar induceras i kabel i förhållande till signalens styrka är också det gammal sanning. Amplituden på störningen blir den samma men relationen blir olika.
Det finns rätt mycket störningar under 15 Khz också...Frekvensinnehållet för musik signal är begränsad över 15Khz och inte existerande över 20Khz även för högupplösta format så vad spelar det då för roll egentligen om du skall dra upp det till kvantnivå så får du nog slå ihop dig med nån kabeltroende.Och ropa halleluja.
Sen kan man nästa tro att du är kompis med sladd från Örebro Och hans kabel tjatande om Transparens men intressant är hans videor om kabeltroende .Det finns rätt mycket störningar under 15 Khz också...
Men teori är en sak, praktik en annan. Inte alla som har tillräckligt bra hörsel för att höra skillnad. Framförallt inte jag som passerat 50.