[OT] Hippiedrömmar och verklighet

Hylte kommun kanske är billigt?
Släkten på pappas sida hade liten skogsverksamhet som precis finansierade driften av två sjönära stugor utanför Hyltebruk fram tills för 10 år sen, då det pga anledning såldes för knappa tre millar. Så helt gratis är där inte, även om det är mer prisvärt än många andra platser i södra Sverige.

Ett exempel på samägande är skogsnäskollektivet som firade 50 år i år.
Jag jobbade i Sollefteå för 15+ år sen och var på tillsyn hos Skogsnäskollektivet när de ville starta förskoleverksamhet. Det var så mycket kondens i det hus de skulle bedriva verksamhet i att vattnet rann på insidan fönstren (noll luftomsättning). Svartbyggen helt enligt egna idéer gav inget bra intryck måste jag säga. Sen om de kan odla potatis och annat kanske, det vet jag inget om.

Söker man under kategorin "Övrigt" på hemnet kommer det upp en del intressanta objekt.
Tror inte detta är idealt, men det är ju kul att leka med tanken kring hur man enkelt kan skapa flera boningar utan att resa massa hus.
Gissningsvis tar man väl sig ett steg närmre sekt-kategorin i samma veva, men en sådan kanske man ska vara med i någon gång i livet också.. eller?

Söker man under kategorin "Övrigt" på hemnet kommer det upp en del intressanta objekt.
Tror inte detta är idealt, men det är ju kul att leka med tanken kring hur man enkelt kan skapa flera boningar utan att resa massa hus.
Gissningsvis tar man väl sig ett steg närmre sekt-kategorin i samma veva, men en sådan kanske man ska vara med i någon gång i livet också.. eller?
Ser ju kul ut, och ett smidigt sätt att lösa bostadsfrågan. Dessutom, lite sekt har väl ingen dött av?

Tillbaka
Topp