[OT] Hjärngympa

[OT] Hjärngympa
Köp ett instrument. Tex ett piano, finns keyboard för små pengar (cykelmässigt) sett. Hjärngympa och kroppskontroll samtidigt.

Behöver väl inte argumentera mer om detta.

[OT] Hjärngympa
"Lämplig tråd", tänkte jag när jag såg den på listan. En sekund senare insåg jag att det var jag som startat den. Herregud. Behöver nog verkligen lite hjärngympa och avslappning. Tackar för alla tipsen!

[OT] Hjärngympa
discovery skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör Lumosity som hjärngympa.
> Klurigt och lite småjobbig men man märker
> skillnad efter ett tag.
> Kostar lite men jag tycker att det är värt det.
> Försöker köra alla veckodagar men slarvar
> lite.
> Finns som app men det är mer variation när man
> sitter vid datorn.
>
> www.lumosity.com

Testa deras tjänst med, men började aldrig betala. Nyfiken på hur du "märker skillnad" är det i vardagen eller i deras tjänst?

[OT] Hjärngympa
Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> Eftersom mitt nuvarande arbete inte kräver mycket tankearbete, och det jag tidigare gjorde på
> fritiden numera måste ligga på is, känner jag att jag på allvar måste ta tag i träningen.
> Träningen av hjärnan alltså.

Jag löser DN:s fredagskorsord, spelar schack med min elvaåring, har nyligen dammat av min hobbyprogrammering (igen) och började lära mig spela piano på egen hand för ett par månader sedan. Alla dessa har nämnts i tråden, och jag kan +1:a allihop :)

(Korsord kan man ju printa och ägna sig åt när man har tid, schack finns ju som appar, piano kräver ju lite större investeringar och programmering kanske inte passar alla.)

Tillbaka
Topp