Aron
Inventarie
[OT] - Hur blir jag lurad?
Jag är tydligen inbokad på ett flådigt hotell i Las Vegas över helgen, trots att jag inte har några resplaner. Någon slags lurendrejeri är det så klart men jag listar inte riktigt ut upplägget. En av mina slaskmailadresser har använts till bokningen. Namnet är dock inte mitt men ser ut som något jag kunnat hitta på. Min gissning är att någon sajt där jag registrerat mig under annat namn någon gång blivit hackat och att dessa uppgifter använts för bokningen. Mailen samt avsändaradresserna på de bokningsmail jag fått ser legitima ut. Jag har mailat hotellet på epostadress jag hittade på deras hemsida men de har inte svarat ännu.
Är det jag eller hotellet som utsätts för scamförsök? Jag har förstått att det finns något slags intrikat system med vouchers i Las Vegas, är detta något sätt för någon att försöka mjölka ut sådana?
Är det jag eller hotellet som utsätts för scamförsök? Jag har förstått att det finns något slags intrikat system med vouchers i Las Vegas, är detta något sätt för någon att försöka mjölka ut sådana?