[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Grymt åskväder, och vi har 45meter kolfiberåskledare i båten, överlägset högsta måst i hamnen..
Klarade sig, fastän det small nära flera ggr.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Grymt åskväder, och vi har 45meter kolfiberåskledare i båten, överlägset högsta måst i hamnen..
jimpstyle sa:Såhär kan det se ut :)
Edarion sa:jimpstyle sa:Såhär kan det se ut :)
"Du chefen... Kan jag få en skärm till. Den jag har är alltid upptagen av surf på Happy när jag ska arbeta... "
jimpstyle sa:Såhär kan det se ut :)
fedde sa:jimpstyle sa:Såhär kan det se ut :)
Galler för fönstret? Vad är det för slags "arbetsplats"?
/Fedde
AAverdal sa:Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Lövis sa:AAverdal sa:Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Swan 115
AAverdal sa:Lövis sa:AAverdal sa:Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Swan 115
Sweet! Det dräller ju inte med 45m kolmaster i Sverige.
åberg sa:
InTheZone sa:@Norenfalk
Hemma hos Vattenfall? Antar att du gjort x antal isoleringar och skrivit på y antal papper för att kunna stå där och ta den bilden :)
Ja, där är det en annan femma. Vilken av de fyra är det?Lövis sa:AAverdal sa:Lövis sa:AAverdal sa:Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Swan 115
Nä så är det nog. Här i Palma är väl nästan enda plats i världen där man kan säga att det "dräller" av den kalibers båtar.
AAverdal sa:Ja, där är det en annan femma. Vilken av de fyra är det?Lövis sa:AAverdal sa:Lövis sa:AAverdal sa:Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Swan 115
Nä så är det nog. Här i Palma är väl nästan enda plats i världen där man kan säga att det "dräller" av den kalibers båtar.
Lövis sa:AAverdal sa:Ja, där är det en annan femma. Vilken av de fyra är det?Lövis sa:AAverdal sa:Lövis sa:AAverdal sa:Vadför båt är det?Lövis sa:Spännande på jobbet igårkväll.
Swan 115
Bilden var väl från den första.
zyklom sa:Driver med linjerydding, både högspänning och lågspänning. Parallellt med grym stig uti skog o mark. Känns hemtrevligt!
vinylknaster sa:zyklom sa:Driver med linjerydding, både högspänning och lågspänning. Parallellt med grym stig uti skog o mark. Känns hemtrevligt!
Ser cykelvänligt ut :) Kan man cykla med en röjsåg på ryggen tro?
zyklom sa:Driver med linjerydding, både högspänning och lågspänning. Parallellt med grym stig uti skog o mark. Känns hemtrevligt!
akt1 (fd slobban) sa:zyklom sa:Driver med linjerydding, både högspänning och lågspänning. Parallellt med grym stig uti skog o mark. Känns hemtrevligt!
Inte dumt!
Hur får man ett sånt jobb..?
dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Trevligt!
Hur ser vägen in till jobb på jordbruk ut?
Härligt att komma ut i naturen ju..
Najs!dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
ani sa:Najs!dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Sandigt och torrt, tiltorna ser harvade ut direkt efter plogen :-)
dnleriksson sa:akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Trevligt!
Jag är ju uppväxt med det, gick sån linje på gymnasiet och känner mycket folk i branschen så då är det lätt. Ska börja nytt jobb nästa vecka och blev headhuntad dit då de visste att jag skulle sluta på nuvarande. Skönt att slippa söka :-)
Nu vet jag inget om din situation, men om man börjar från noll vet jag faktiskt inte riktigt var man börjar tyvärr.
dnleriksson sa:akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Trevligt!
Jag är ju uppväxt med det, gick sån linje på gymnasiet och känner mycket folk i branschen så då är det lätt. Ska börja nytt jobb nästa vecka och blev headhuntad dit då de visste att jag skulle sluta på nuvarande. Skönt att slippa söka :-)
Nu vet jag inget om din situation, men om man börjar från noll vet jag faktiskt inte riktigt var man börjar tyvärr.
mikipedia_ sa:dnleriksson sa:akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Trevligt!
Va roligt för dig!
Angående bonderi jobb så kanske http://www.farmartjanst.se dom här är bra att kontakta?
akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Trevligt!
tackarrr ändå.
Man får ta och höra runt lite.
mvh
dnleriksson sa:akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:akt1 (fd slobban) sa:dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Trevligt!
tackarrr ändå.
Man får ta och höra runt lite.
mvh
På sommaren finns det ju precis hur mycket jobb som helst på många gårdar (framförallt djurgårdar och större gårdar) så prova söka lite extrajobb någonstans. Med lite tur är det rätt ställe och spelar man korten rätt kan det ju leda till något mer :-)
dnleriksson sa:ani sa:Najs!dnleriksson sa:Vänder jord som vanligt idag! Klart trevligare väder än föregående dagar :-)
Sandigt och torrt, tiltorna ser harvade ut direkt efter plogen :-)
Precis! I år kan man nog skippa höstharvningen. Dessutom är det lera så det är riktigt torrt! Inte ofta det ser ut så där i slutet på oktober. Oftast får man slira sig fram sista hektaren :-)
akt1 (fd slobban) sa:zyklom sa:Driver med linjerydding, både högspänning och lågspänning. Parallellt med grym stig uti skog o mark. Känns hemtrevligt!
Inte dumt!
Hur får man ett sånt jobb..?