n_andersson
Aktiv medlem
[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Ett litet jobb I Storhagna
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fattar inte varför jag inte får notiser när någon svarar på ett inlägg jag skrivit.Bild 2 fast på vintern med snöfall och fartyg med dåliga vindrutetorkare...då får man känna att man lever
Men 80% av våra fartyg är ju sk "sommarbåtar" så då behöver man ju inte kunna se ut genom snöbyar
Gissar att ni har lite bättre förutsättningar
Fattar inte varför jag inte får notiser när någon svarar på ett inlägg jag skrivit.
Ja, jag kollade nu, jag får notiser när någon reagerar, men inte vid citeringar, fixat nu.Är det vad "bevaka" under "innehålldval" i "inställningar" gör? Kanske avaktiverad hos dig?
Du kanske bör censurera post-it-lappen?Bytt bort mitt hemmakontor.
Sant! :D Blir snart en massa porr utskrivet på skrivarenDu kanske bör cencurera post-it-lappen?
Svarta smala hörnlister. Utan tvekan.
Vem fakturerar jag?
Måste vara en go känsla att bygga något som finns kvar?Visa bilaga 796960Visa bilaga 796961
Börjar bli färdigt , det saknas lite mtrl eftersom arkitekten inte har bestämt hur hörnen ska se ut än, hen vill känna in rummet först , det blir antingen svarta , mässing eller polerade aluminiumlister.
Fortsättning följer….
Ungefär så långt i processen man kan visa utan att bryta sekretess när det gäller vissa kunder :)
Ammunition för något grovt!Ungefär så långt i processen man kan visa utan att bryta sekretess när det gäller vissa kunder :)
Blev faktiskt glatt överraskad idag när de sa att det ska få se ut så här i minst fem år ( vi får se hur det blir med detMåste vara en go känsla att bygga något som finns kvar?
Mycket med kontorsjobb är nice men att jobba med något som per definition måste göras om varje kvartal är båda delar meningsfullt och meningslöst :)

Bland annat. Produktionsledare, platschef också. Och svetsare vid behovCnc operatör?
Hade varit nåt. 99% av det vi gör är transmissionsrelaterat, så även detta!Ammunition för något grovt!
Skulle nog fungera till en cykel jag såg på Nordiska museet.Nästan cykelrelaterat med kedjehjul, lite annan skala bara![]()
Grova grejer!Skulle nog fungera till en cykel jag såg på Nordiska museet.
Ja. De första säkerhetscyklarna gjordes av lokala smeder vid en tid då det bara fanns industriella kedjor eller av smeden själv tillverkade. Cykeln stod långt in i en monter så jag kunde inte fota detaljer men kedjehjulen var mer än en finger grova.Grova grejer!
Som "lokal smed" borde man ju besöka detta museum!Ja. De första säkerhetscyklarna gjordes av lokala smeder vid en tid då det bara fanns industriella kedjor eller av smeden själv tillverkade. Cykeln stod långt in i en monter så jag kunde inte fota detaljer men kedjehjulen var mer än en finger grova.
Denna kanske? Från Nordiska Museets digitala samlingar.Skulle nog fungera till en cykel jag såg på Nordiska museet.
Uppenbarligen rejält brant utförs i terräng, den har ju dämpargaffel och flexram.Är det tänkt att man ska cykla på den där tingesten?![]()
Ingen monsterutväxling direkt så gissningsvis för riktigt stökig terräng så att farten är låg.Uppenbarligen rejält brant utförs i terräng, den har ju dämpargaffel och flexram.
Tidig utförshoj?Denna kanske? Från Nordiska Museets digitala samlingar. Visa bilaga 797876
Ungefär samma som en modern freeride-cykel!Ingen monsterutväxling direkt så gissningsvis för riktigt stökig terräng så att farten är låg.
Visst, finns (visuella) likheter, men jag skulle nog säga att det är väldigt ungefär, ffa vad gäller användbarhet i angiven terräng.Ungefär samma som en modern freeride-cykel!
Visa bilaga 797885
Kedjor från tiden innan standarder blev en grejDenna kanske? Från Nordiska Museets digitala samlingar. Visa bilaga 797876
En forum-legend har hittat hit. Nu blir man ju riktigt nyfiken på vad en finsmakare som (klistra in valfritt nick från annat forum) väljer att cykla på?Jobbar mest hemifrån. Denna bild tog jag för att visa upp vattenkylningen men den fungerar ju typ för att visa det lilla hemmakontoret
Kör på en Nishiki PRO SLD sedan 2007! Men nu ska det ju flyttas till förorten. Så blir en elcykel. Funderar på Hagman BeltkraftEn forum-legend har hittat hit. Nu blir man ju riktigt nyfiken på vad en finsmakare som (klistra in valfritt nick från annat forum) väljer att cykla på?
Var glad du. Det är ju torsdag idag. Utlovade leveranser under veckan brukar anlända fredag klockan 1500.Visa bilaga 798055
Det blir nog aldrig färdigt det här !?
Fem hörnor som ska få lister , fyra runt trapphuset plus ytterligare ett utvändigt hörn jag får det till FEM , men vad vet jag en simpel hantverkare lixom.
De ska vara 3000mm långa ,
vid den första leveransen så kom det fyra stycken 2500mm , lite korta i ena änden kan man säga(på fraktsedeln så var de såklart 3000mm ) andra leveransen efter att jag fått ett duktigt drygt mail att de inte fick tag i oss (ska aviseras dagen innan och en halvtimme innan, man kan ju inte bara kan sitta där å vänta jag har fler projekt än ett igång ) så idag så dök paketet upp aviserat igår och halvtimme innan som utlovat , men så var det bara tre stycken i kartongen, fortsättning följer
Visa bilaga 798058Visa bilaga 798055
Vet väl alla att bygger man med mer än tre hörn är det bara överflöd.Visa bilaga 798055
Det blir nog aldrig färdigt det här !?
Fem hörnor som ska få lister , fyra runt trapphuset plus ytterligare ett utvändigt hörn jag får det till FEM , men vad vet jag en simpel hantverkare lixom.
De ska vara 3000mm långa ,
vid den första leveransen så kom det fyra stycken 2500mm , lite korta i ena änden kan man säga(på fraktsedeln så var de såklart 3000mm ) andra leveransen efter att jag fått ett duktigt drygt mail att de inte fick tag i oss (ska aviseras dagen före och en halvtimme innan, man kan ju inte bara kan sitta där å vänta jag har fler projekt än ett igång ) så idag så dök paketet upp aviserat igår och halvtimme innan som utlovat , men så var det bara tre stycken i kartongen, fortsättning följer
Visa bilaga 798058Visa bilaga 798055
Noctua gör finfina fläktar! Gäller att ha rent på golvet så man inte får dammallergi när man caddar för fullt:)Jobbar mest hemifrån. Denna bild tog jag för att visa upp vattenkylningen men den fungerar ju typ för att visa det lilla hemmakontoret
Visa bilaga 797888
Den trycker genom radiatorn så allt damm hamnar i radiatorn, kör dammsugaren på baksidan av rad varje vecka eller varannan. Så ingen fara faktiskt.Noctua gör finfina fläktar! Gäller att ha rent på golvet så man inte får dammallergi när man caddar för fullt:)