[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

Ett litet jobb I Storhagna
20250818_181440(1).webp

Bild 2 fast på vintern med snöfall och fartyg med dåliga vindrutetorkare...då får man känna att man lever 😅
Men 80% av våra fartyg är ju sk "sommarbåtar" så då behöver man ju inte kunna se ut genom snöbyar

Gissar att ni har lite bättre förutsättningar
Fattar inte varför jag inte får notiser när någon svarar på ett inlägg jag skrivit.
Nja, ibland är det just som du skriver, plus 15 m/s vind.

Visa bilaga 796960Visa bilaga 796961
Börjar bli färdigt , det saknas lite mtrl eftersom arkitekten inte har bestämt hur hörnen ska se ut än, hen vill känna in rummet först , det blir antingen svarta , mässing eller polerade aluminiumlister.
Fortsättning följer….
Måste vara en go känsla att bygga något som finns kvar?

Mycket med kontorsjobb är nice men att jobba med något som per definition måste göras om varje kvartal är båda delar meningsfullt och meningslöst :)

Måste vara en go känsla att bygga något som finns kvar?

Mycket med kontorsjobb är nice men att jobba med något som per definition måste göras om varje kvartal är båda delar meningsfullt och meningslöst :)
Blev faktiskt glatt överraskad idag när de sa att det ska få se ut så här i minst fem år ( vi får se hur det blir med det 🤪)
IMG_2285.webp
IMG_2287.webpIMG_2286.webp

1760024957548.webp

Det blir nog aldrig färdigt det här !?
Fem hörnor som ska få lister , fyra runt trapphuset plus ytterligare ett utvändigt hörn jag får det till FEM , men vad vet jag en simpel hantverkare lixom.
De ska vara 3000mm långa ,
vid den första leveransen så kom det fyra stycken 2500mm , lite korta i ena änden kan man säga(på fraktsedeln så var de såklart 3000mm ) andra leveransen efter att jag fått ett duktigt drygt mail att de inte fick tag i oss (ska aviseras dagen före och en halvtimme innan, man kan ju inte bara kan sitta där å vänta jag har fler projekt än ett igång ) så idag så dök paketet upp aviserat igår och halvtimme innan som utlovat , men så var det bara tre stycken i kartongen, fortsättning följer 😕
IMG_2292.webp
1760024957548.webp

Senast ändrad:
Visa bilaga 798055
Fem hörnor som ska få lister , fyra runt trapphuset plus ytterligare ett utvändigt hörn jag får det till FEM , men vad vet jag en simpel hantverkare lixom.
vid den första leveransen så kom det fyra stycken 2500mm , lite korta i ena änden kan man säga(på fraktsedeln så var de såklart 3000mm ) andra leveransen efter att jag fått ett duktigt drygt mail att de inte fick tag i oss (ska aviseras dagen innan och en halvtimme innan, man kan ju inte bara kan sitta där å vänta jag har fler projekt än ett igång ) så idag så dök paketet upp aviserat igår och halvtimme innan som utlovat , men så var det bara tre stycken i kartongen, fortsättning följer 😕
Visa bilaga 798058Visa bilaga 798055
Var glad du. Det är ju torsdag idag. Utlovade leveranser under veckan brukar anlända fredag klockan 1500.

Visa bilaga 798055
vid den första leveransen så kom det fyra stycken 2500mm , lite korta i ena änden kan man säga(på fraktsedeln så var de såklart 3000mm ) andra leveransen efter att jag fått ett duktigt drygt mail att de inte fick tag i oss (ska aviseras dagen före och en halvtimme innan, man kan ju inte bara kan sitta där å vänta jag har fler projekt än ett igång ) så idag så dök paketet upp aviserat igår och halvtimme innan som utlovat , men så var det bara tre stycken i kartongen, fortsättning följer 😕
Visa bilaga 798058Visa bilaga 798055
Vet väl alla att bygger man med mer än tre hörn är det bara överflöd.

Tillbaka
Topp