[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

Kom igen! Jag väntar på en full RR med alla detaljer. Kraftwerk är kungar! Jag har för övrigt en "Jag mötte lassie": Min bror var och cyklade på Gotland för 15 år sedan. När de åkte över bil-färjan till Fårö så förde de sådant liv att den lokala polisen tillkallades. De spelade Kraftwerk på för hög volym. När Polisen kom för att kontrollera sällskapet visade det sig att han var poare med någon i Kraftwerk. In gripandert blev ganska odramatiskt. Polisen var tydligen kvar halva kvällen och drog historier från hans Kraftwerks-upplevelser.

Knoparn skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom igen! Jag väntar på en full RR med alla detaljer.

Det är väl dumt när de funnits online ett bra tag nu? :)

Resan:

Spelningen:

Minikalkulator

new york bandet Adam West ska slagga i vår lägenhet ikväll, efter deras gig i örebro. Jag är dock mest peppad för Hellacopters/ The Datsuns spelning på mejeriet nästa vecka!

Det blev ett impulsköp :)
DSC00803.JPG ht=725

Ikväll är det dags. Försöker dra mig till minnes när jag sist tittade på ett band inom trash, death eller black metal genren. Har lyssnat på musiken sedan barnsben och sett en överjävla massa band men det var inte igår.....
Ikväll skall jag se på Gorgoroth med förbandet Averse Sefira här i Oslo. Hur patetiskt långt borta jag är från den jag var innan 20 blev uppenbart igår när jag gick och köpte mig en svart tröja för att smällta in en smula i publiken.....

Första ggn man är äldre än bandet troligen....men det ska bli kul som satan :)

0range skrev:
> Det blev ett impulsköp :)
>

gott det var för jävla bra i lund i alla fall...

0range skrev:
> Det blev ett impulsköp :)
>

Eftersom biljetterna var slut så gick jag och såg Nickes gamla band istället. Entombed levererar ju alltid och LG Petrov är min favoritstockholmare!

clnr skrev:
> 0range skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det blev ett impulsköp :)
> >
>
> Eftersom biljetterna var slut så gick jag och
> såg Nickes gamla band istället. Entombed
> levererar ju alltid och LG Petrov är min
> favoritstockholmare!

Slut? jag köpte min biljett på kl 17:50 på pusterviks biljetter å då fanns det en del kvar.

Entombed utan Ulf och Jörgen tycker jag saknar nåt...

0range skrev:
> clnr skrev:
> -----
> > 0range skrev:
> >
>
> > -----
> > > Det blev ett impulsköp :)
> > >
> >
> > Eftersom biljetterna var slut så gick jag och
> > såg Nickes gamla band istället. Entombed
> > levererar ju alltid och LG Petrov är min
> > favoritstockholmare!
>
>
> Slut? jag köpte min biljett på kl 17:50 på
> pusterviks biljetter å då fanns det en del kvar.
>
>
>
> Entombed utan Ulf och Jörgen tycker jag saknar
> nåt...

Hellacopters spelade samtidigt som Gorgoroth i samma kåk i Oslo igår, lite puckat igentligen för nog finns det fans som gillar båda typerna av rock alltid....
Entombed ja, det var där nånstans det började för mig. Hängde på svartklubbar runt St Eriksplan i Sthlm innan jag var lovlig och kollade bland annat på Entombeds spelningar, fast då hette de nog Nilist.....sen tog det fart och än idag tillbedjer man Satan på fyllan....

Nicko rookie skrev:
> inte idag med på Fredag skall jag på det
> fullkomligt jävla lysande bandet A.C.T i
> Alingsås

Jag skakade hand med Herman. Gjorde du? ;-)

Inte ikväll utan imorgon..
Sticky finger 24/10 gratis före 22:00

ON PAROLE föddes i Göteborg i början av sommaren 2004. Under den korta tid som finns mellan då och nu bandet har redan noterat ett album och de har tecknat ett tre-album-avtal med tyska skivbolaget ZYX / Punk nDrunk.
Under mars 2006 genomförde bandet två spelningar tillsammans med det amerikanska bandet Nashville Pussy på Södra Teatern i Stockholm och Sticky Fingers Top Floor i Göteborg, där de även gjort vissa skott för deras video Hard Rockin Man.
I augusti 2006 släpptes bandets debutalbum, med rubriken Classic Noise, som såg dagsljuset i Tyskland på både cd och vinyl.
Så om du längtar efter en tillförlitlig dos av rock n roll, så är svaret ON PAROLE!
Hemsida: http://www.on-parole.net
Lyssna: http://www.myspace.com/classicnoise

Stonewall Noise Orchestra har sina rötter i den vackra industri-staden Borlänge, Sverige. Bandet, som består av medlemmar från Demon Cleaner, Greenleaf och flera andra konstellationer bildades sommaren 2004. År 2005 undertecknade de med Daredevil Records för sin fulla längd debut Vol. 1. Musiken kan ha påverkats av 70-talet groovy rock tillsammans med många andra inspirationskällor, och bandet är aldrig rädd att prova nya saker. Vilket känns rätt just nu är det som hamnar på bandet. Den debutalbum spelades in på Pophouse, Borlänge. Snicken och Mr Pillow konstruerad och tillverkad och Martin Haglund gjorde mixings. Med Vol.1 och ett gäng sammanställningar släpptes bandets varit touring europe och fick fantastiskt gensvar som ett levande band. Under 2006 mikrofonen var tillfälligt över på John Hermansen som gick med i inspelningarna av det andra albumet med demon producenten Robert "Il profesore" Ekholm. John också ihop för några turnéer med orkestern medan Singe, den ursprungliga sångaren tog en paus från bandet på grund av personliga skäl. År 2008 Singe rejoins orkestern och de undertecknar en överenskommelse med den enhet Music Group och utgåvan är planerad till oktober 2008.
http://www.myspace.com/stonewallnoiseorchestra

Discography:
“Vol. 1” (Daredevil Records 2005)
“Rock´n Roll Boulevard” Compilation (Buzzville Records 2005)
“Daredevil Records Label Sampler” Compilation (Daredevil Records 2006)
“Everywhere Is Loud!” Compilation (Evil Killing Records 2007)
“Vol. 1 Re-print” (Daredevil Records 2008)

MOTHER MISERY
Mother Misery har sedan debutalbumet ”grandiosity” mars 2004 turnerat Europa runt och byggt upp en solid fanbase bestående av allt från rockers och stoners till metalheads.
Januari 2006 släpptes EP´n ”for the crows” som en teaser på vad som sedan skulle bli nästa fullängdsalbum ”All eyes on you” vilken släpptes april 2007.
“All eyes on you” fick topp placeringar av kritiker på bla Metal Hammer, Rock Hard, CloseUp, Stardust, Sweden Rock Magazine etc etc.
Bandet turnerar Tyskland, Österrike, Holland och Skandinavien tillsammans med band som Entombed, Lillasyster, Deathstars, ProPain, The Lucifers Principle etc.
Idag är bandet I studio och arbetar fram material för nästkommande fullängds släpp vilket beräknas tidigt 2009.
http://www.myspace.com/mothermisery
http://www.mothermisery.com/

KAMCHATKA
Den kraftfulla Rock trion Kamchatka från Varberg gästar Sticky Fingers !!
Med två album i ryggen och ett nytt tredje album (Feb 2009) på gång,turnerande i Sverige och USA tillsammans med CLUTCH (US) är det med stort nöje vi välkommnar denna eminenta orkester till Göteborg och Sticky Fingers Fredagen den 24 oktober.
Gillar du band som Clutch, Electric Magma, Hackman så kommer du att älska detta band!!!!
This is one trip you cant afford to miss. Fans of late 60s - early 70s heavy guitar riffage will freak out when they crank this one up. Youll think you just stepped out of the Wayback machine! Dont believe me? Thats OK. It just means you havent heard Kamchatkas debut CD yet. What the hell are you waiting for?
http://www.myspace.com/kamchatkasweden
http://www.kamchatka.se/

0range skrev:
> Jag tror det kan bli en bra kväll... :D
>
> Ska bara se till att CJmax inte super ner mig :P

Jag ska tydligen ut å kolla på lite rock n´roll ikväll...

/CJ

cjmax skrev:
> 0range skrev:
> -----
> > Jag tror det kan bli en bra kväll... :D
> >
> > Ska bara se till att CJmax inte super ner mig
> :P
>
>
> Jag ska tydligen ut å kolla på lite rock n´roll
> ikväll...
>
>
> /CJ

Överleva förfesten blir det första du ska göra :)

0range skrev:
>
> Överleva förfesten blir det första du ska göra
> :)

He he, jag tror du kommer få svårast att överleva den.... ROCK ON!!!

/CJ

härko skrev:
> Opeth imorgonkväll på Debaser Medis

Du vill inte gå ikväll istället:)

Jag har biljett till ikväll men kan inte gå :(

Tillbaka
Topp