[OT] Infravärme... eller vaddå?

Kung Stalle

Aktiv medlem
Kära allvetande forum! Jag är går i tankarna att köpa infravärme till balkongen. Äre det infravärme som gäller för mysiga kväller eller är det nåt annat?

Jag har hört talas om nån slags "kub" som man ställer på golvet istället som skall ge en fin värme. Vad kan det vara?

Tack på förhand!

Stalle

Du kan köra med gasolvärmare också. Typ sån svamp som finns på krogen. Men jag vet inte hur poppis det är i lägenhet. Kuben är antagligen samma som infran eller så är det gasol. Finns nog båda sorter. Infran är billig och enkel.
/J

Edit: helt egen svenska på vissa ord..

Senast redigerad av en moderator:
Det är sånnahära kuber mollo värmer sig med, inget annat.

380vin.jpg

har precis satt upp infravärmare på min balkong men har inte använt den än.

tänk på att infravärmare bara avger strålningsvärme, dvs du får bara värme dit värmaren är riktad, så för att täcka en hel balkong kanske du behäver två värmare, om balkongen är någorlunda normalstor.

//Oskar

Infrafärme funkar bäst (läs endast) om det är vindstilla. Har infra på baksidan utan tak över altanen, hjälper inte ett skvatt.

Egentligen borde man bara ha en öppen eld på balkongen. Det är ju mysigast av allt! Synd bara att det blir så sotigt på balkongtaket...

Stalle

Kvartsvärme är betydligt bättre (varmare, effektivare, energisnålare) än infravärme. Gasolvärmarna kostar duktigt i drift, och du vill ha två gasoltuber hemma för att kunna byta när den ena tar slut

Tillbaka
Topp