[OT] Jag mötte Lassie...

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum
[OT] Jag mötte Lassie...
Mötte Nordman på en gata i Stockholm i somras. På hans t-shirt stod det...Nordman.
Sen har jag la hoppat några höjdhoppstävlingar mot/med (eller hur man uttrycker sig) Kajsa Bergqvist. Kan erkänna att vi liksom inte spelade i samma liga riktigt. När jag hade rivit ut mig så höjde hon lite och sen gick hon in i tävlingen med sitt första hopp.

/Emma

[OT] Jag mötte Lassie...
Min tjej satt vid en middag och kommenterade en av de andra gästerna och sa något i stil med att en del växer aldrig upp. Det visade sig att det var Jakob (sångaren) i the poodles...Hans ena dotter satt bredvid min tjej. Visade sig att Jakob är barndomskompis med min kompis som höll i middagen.

Komikern Peter Wahlbeck cyklade skitfull rakt in i vårat bord vid mcdonalds i Halmstad (var där på strid i bebyggelse-övning i lumpen), han kollade på oss och skrek blaaaaaaaaaaaaaaaaa och cyklade sedan iväg.

Skakade hand med Emil Kåberg (i Färjestads hockeylag) när jag och min kompis (som är barndomskompis med Kåberg) stannade till hemma hos honom och lämnade en våtdräkt som kompisen lånat till Vansbrosimmet. Kåberg var trevlig och visade oss hans pågående ombyggnadsprojekt.

[OT] Jag mötte Lassie...
freber skrev:
-------------------------------------------------------
> Och jag har hojjat med the man...... mr Gary
> Fisher i Hellas
>
> Toppa den Ni.
>
> / Fredrik

Min kompis känner en Norrman som har cyklat med nämnde man i Mohab. Norrmanen har dessutom "the man" tatuerad på ryggen.

[OT] Jag mötte Lassie...
Mycketvillhamer skrev:
>
> Komikern Peter Wahlbeck cyklade skitfull rakt in i
> vårat bord vid mcdonalds i Halmstad (var där på
> strid i bebyggelse-övning i lumpen), han kollade
> på oss och skrek blaaaaaaaaaaaaaaaaa och cyklade
> sedan iväg.
>

Tjena!

Han var faktiskt inte full.. Karln dricker inte alkohol, han är sådan iallafall..

[OT] Jag mötte Lassie...
Kneecap skrev:
>
> Tjena!
>
> Han var faktiskt inte full.. Karln dricker inte
> alkohol, han är sådan iallafall..

Klockrent!! Vad fanken gör han numera??? :)

[OT] Jag mötte Lassie...
För lite drygt ett halvår sedan satt en kollega till mig brevid "T-Bag" (Prison Break), på flyget mellan Stockholm och Chicago. Min kollega är rätt pratglad, så det växlade nog en del ord.. =)

Jag har bara suttit på samma plan som Lisa Misovsky och "Mammas-nya-kille"-Bengt.

Min pappas lumparkompis har träffat kungen när han besökte deras arbetsplats. Mötet är även förevigat på en gigantisk bild på arbetsplatsen.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har skakat tass med Huey Lewis utanför Marine General Hospital, utanför San Francisco, när han var där för nån promotion/ välgörenhets grej för sjukhuset.
Såg en av snubbarna från Just D i morse. Tro det var han som kallades Pedda Pedd?

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag var på auktion i tisdags. När jag skulle hämta min inropade besticks-schatull som stod en bit in i auktionskammaren, så stöter jag ihop med Ernst Kirschtiger som sitter bredvid min möbel och väntar på en taxi. Vi växlade några ord om min inköpta möbel. Annars är väll en auktionskammare om något där man kan träffa på honom. Även Peder Lamm var där, han var välklädd.

[OT] Jag mötte Lassie...
da PEF skrev:
> Mycket snack om Dolph Lundgren, jag har sålt en
> 3växlad Crescent till karn. De ni!!!

Jag har bott granne med Dolph:s farbror......
Sug på den ni ;-)

.

[OT] Jag mötte Lassie...
Markus F skrev:
> Fan vilka mesiga inlägg. Kan ingen skriva typ
> "jag har rökt gräs med Joe Strummer", det skulle
> vara något.

Jag har slagit på en juppe med Kjelle Sundvall.

[OT] Jag mötte Lassie...
Detta ar nastan cykelrelaterat ... En fore detta kollega fran St Petersburg numera boendes i Texas hamnade bredvid en trevlig kvinna pa en flight mellan USA och Europa. Flighten var lang och de pratade storre delen av tiden. Nar de landade reste hon sig upp, tackade for sallskapet och gick ut ur kabinen medan folk som satt runtomkring tog hand om hennes handbaggage. Det var Sheryl Crow och min kollega har noll koll pa musik och visste inte vem hon var

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har fått kungen att se ut som en fågeholk. När jag gjorde lumpen kom han & drottningen och kollade på en övning. När vi sen visade vår materiel så kände han på en pv-robot (20 kg) och undrar om man inte blir sned i ryggen av att bära på en sådan. varpå jag hurtigt svarar: "ingen fara ers majestät (det var det noga med att vi skulle säga), laddaren bär på två, så det väger jämnt".

Att någon sprang omkring med 20 kg i varje hand över stock och sten ingick inte i majestätets föreställningsvärld. :)

De 2 säposnubbar som var med hade nog ingen kul dag. 30 okända män med skarpladdade vapen. Någon kanske hette Anckarström... Men de slutade glo på mig när jag ställt ifrån mig kulsprutan. Sen hade jag ju "bara" en kpist, precis som alla andra.

[OT] Jag mötte Lassie...
Alfsomfan skrev:
> Jag har hånglat med en kille som har hånglat med
> en kille som har haft sex med Rob Halford.

Vinstvarning. Garanterat topp 3 i allfall.

[OT] Jag mötte Lassie...
När jag jobbade på pantbank (för nästan tjogo år sedan) så lånade man ibland ut pengar till (avdankade) kändisar. Satt mest på Götgatsbacken och där sprang ju en hel del fattig musiker med sina gitarrer.

Ska väl helst inte namnge kunderna, men Christer Petersson och John Ausenius (lasermannen) har jag i alla fall lånat stålar till. Vad gäller John Ausenius så användes ju pantbanksbesöken som indicie-bevisning när han fälldes för bankrån, han hade nämligen löst ut alla sina pantbankslån samma eftermiddag som han utförde rånet.

[OT] Jag mötte Lassie...
Ja just, min farsas jobbarkompis extraknäcker på skoj (inte för att han behöver pengarna... suck!) som loungepianist på grand hotel i stockholm. Han blev vid ett tillfälle dricksad typ 80-100 papp eller något liknande av en klart berusad Richard Gere. Sköna flis rakt ned i fickan.

[OT] Jag mötte Lassie...
"Han blev vid ett tillfälle dricksad typ 80-100 papp eller något liknande", skriver mytomspunnen

Det förstår man att myterna spinner ett nät om dig.

När jag jobbade i Pressbyrån köpte Mats Rådberg cigariller av mig. Eftersom det var strax före mors dag fick han skriva en autograf som jag kunde skicka till mor.

Och Karl Dyall har knackat på hos mig för att missionera.

[OT] Jag mötte Lassie...
Thabo Mbeki?

thabo.jpg ht=311

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Jag mötte Lassie...
Joakim Quensel skrev:
Jag mötte föresten Thomas diLeva som var
> ute i skogen och promenerade i en vit särk när
> jag sprang milspåret i Hellas. Tror att han
> skulle spela in någon musikvideo (stod bilar
> från ett filmteam vid parkeringen såg jag
> senanare) men det kändes välidigt lustigt när
> jag sprang förbi honom.

??

EDIT:
Har totalglömt hur man embedar dom där du-tub länkarna

[OT] Jag mötte Lassie...
Runt 88-89 hade motörheads orkester ett reals pary på en rock klubb på st,eriks plan. för skivan kill by deth.Då stog jag i baren med LEMMY him self! Fick en aoutograf å växla ett par ord, sen stack han med en groupi.
mors matte

[OT] Jag mötte Lassie...
Jaha image förstörade kanske Lasse tycker men va fan
Har haft Lasse Johansson gitarristen i Candlemas som ledare i friluftsfrämjandet :)

Tagit ett gäng bira med Mike Weed i Mercyfulfate i mina yngre dar

Ja Stefan Gunnarsson har men ju surrat bort lite tid me på de lokala pubarna

Det får räcka just nu

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag körde bud för Ryska Posten för några år sedan. En dag fick jag en körning från SVT på Gärdet till en adress i Vasastan. På dörren står det Anders Lundin och mycket riktigt är det han som öppnar. Han får ett gäng videokassetter av mig, samtliga är inspelningar av Allsång på Skansen. Inte många månader därefter axlar Lundin manteln som Sveriges allsångsledare.

Jag kunde kanske tjänat lite pengar från kvällsblaskorna på denna rafflande nyhet..

[OT] Jag mötte Lassie...
Alfsomfan skrev:
> Jag har hånglat med en kille som har hånglat med
> en kille som har haft sex med Rob Halford.

Jag måste vinna eftersom jag har hånglat med Alfsomfan!

edit: Jonatan S inloggad som Elmer.

[OT] Jag mötte Lassie...
da PEF skrev:
> Jag har cyklat med Binni, flera gånger!!

jag har cyklat om honom på götgatsbacken

[OT] Jag mötte Lassie...
Just det ja...

När jag jobbade med telefonsupport (större datorföretag) ringde ett antal kändisar dit.

Billy Butt ringde ofta och var otrevlig rent allmänt.

Tomas Tengby pratade jag med en gång. Väldigt trevlig och sympatisk. Hörde på mitt uttal att jag var från Bohuslän så vi pratade om det en stund också.

Diverse mer eller mindre kända journalister pratade jag också med.

[OT] Jag mötte Lassie...
På jobbet har vi pudelfrossa. En kollega bodde granne med Joey Tempest som barn, en är kusin med Joey Tempest och en är halvbror till Yngwie Malmsteen!

[OT] Jag mötte Lassie...
jag hade en kollega om brukar leka med radiostyrda plan tillsammans med yngwie.

själv jag träffade linda lampenius man i häktet häromsistens.

[OT] Jag mötte Lassie...
Kört taxi innan och kört en del känt folk. Bland annat sett vissa hocky spelare med 20 åriga damer som följt med till avlägsna stugor. vill man se kändisar ska man köra taxi, men med mitt ansiktminne känner jag inte igen dom och får höra av kollegorna efter vilka det är eller när man ber om leg vid kortbetalning. Nu är det slut på den tiden. Tänker tillbaka och funderar lite på att man var dum som inte tjäna lite extra och tagit kort på ej kunder som man sett genom fönstret hålla på med fuffens. Kunder ska/skulle behandlas med respekt för företagets image men det man ser när man kör runt är mycket.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jahupps, då har man stått på samma scen som Maria Akraka och Patrik Sjöberg, synd dom skuffa ut mig innan publiken släpptes in!

;)

[OT] Jag mötte Lassie...
Min kusin bor inte långt ifrån Nenneh och Eagle eye Sherrys mamma. Som yngre tonåring var Nenneh min stora idol. Min kusin lovade att vi skulle träffa henne om vi åkte till den lokala marknaden (det var marknadsdag i en liten byhåla). Träffade inte henne, men väl hennes dåvarande producent.

Sen har jag som nybakad fastighetskötare ordnat med en rejäl läcka hemma hos Mats "masse" Magnussons föräldrar på själva dagen före julafton. När jag väl krånglat till det så att det höll under julhelgen så gick jag därifrån dyblöt och med en 12 årig whiskey som present.

MVH
Magnus

Tillbaka
Topp