[OT] Jag mötte Lassie...

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum
[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har delat tält med Tibor Benedek way back in the 80's.

images

[OT] Jag mötte Lassie...
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Du glömde mig!

Oj, f'låt! *skäms*
Jag hänger ju med så mycket kändisar att jag inte noterar det längre. Men då har jag ju faktiskt också byggt hos Daner och petar lite hemma hos OXR nu, och så har jag jobbat hemma hos Bigmollo, fast det vet han nog inte om.

[OT] Jag mötte Lassie...
Många kalasupplevelser man får läsa om här, härligt!

Själv så satt jag på ett infomöte hos JM på Kvarnholmen igår, 3 stolar ifrån Ro*i*son-R*b*an.
Han var inte blåmålad.
1259767404_4b16866c8cb99_e0fda1a45418d745f51f660b1ed8f32b_368_276.jpg

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag gick in i Magnus Samuelsson när jag rundade ett hörn på fitnessmässan nån gång i skiftet 1900-2000 tal.
Minns att jag tänkte "fan det var hårt" och tittade sen upp och såg Magnus.
Min näsa var i höjd med hans mellangärde så han var bra mycket längre än vad jag trott.
När jag sett honom på tv innan så hade jag tyckt att han var grov men inte supergrov och efter krocken så insåg jag att han var ju skitlång så tv-perspektivet hade lurat mig totalt, karln var GROV!

Sen har jag haft bland annat Jean Pierre Barda, Alexander Bard, Thomas Brolin & Loket som gäster på travresturangen. Thomas Brolin var också längre än vad jag trott, vart riktigt förvånad där. Trodde han var under 170cm men han var nog närmare 180cm.

[OT] Jag mötte Lassie...
Fick sitta intill drottning Silvia under en julmässa i Tyska kyrkan, nånn gång sent 70-tal.

Sa nej när Leila K ville att jag skulle bjuda henne på "en Whiskey-pinne", mitten av 90-talet.

Var hemma hos flickorna i Ace of Base i GBG, betedde mig skammligt. Kommer inte ihåg när det var.

Den legendariske sportreportern Christer Pettersson drack Campari med min far och pratade om avloppsledningsdragningar, jag fick sitta med, Svartsjölandet tidigt 80-tal.

Skakat hand med Desmond Tutu i Rättvik, 90-tal.

Stått bakom Ingemar Stenmark i kassakön på daglivs vid Fridhemsplan. 00-tal

Chriss Isaak hälsade igenkännande(?) på mig när jag stötte ihop med honom på Citylights Bookstore i San Francisco, vi hade typ samma frisyr på den tiden. 2003.

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Min kompis Marc spelade skivor på samma ställe som Björk spelade på kvällen innan i Reykjavik. (innan hon blev tonårsfull och ömsom ville slå mig på käften och ömsom kramas). Jag har också gått på komvux med Bob Marleys svägerska och blivit hembjuden till henns man Stone Bridges födelsedagskalas.

[OT] Jag mötte Lassie...
Sprang som liten ikapp en tydligt stressad Colin McRae(rallyförare) och viftade med mitt lilla autografblock. Han stannade aldrig utan skrev springande och nästan kastade tillbaka det. Överlycklig gick jag hem.
Senare visade det sig att det bara var ett random kladd och inte ens hans namnteckning...

[OT] Jag mötte Lassie...
en till...

Har bjudit Brant Björk(trummis i Kyuss), på en 8:a Gammeldansk, Södra teatern 2000-tal. Vi pratade om
Amerianska bilar och motorer... Impala/Caprice -65 i synnerhet. En av mina idoler som verkade vara en riktigt skön snubbe.

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Pesch skrev:
> Badade med Lili & Sussie i Ljusnan 1985. De hade
> string och var topless. Minst sagt en omvälvande
> upplevelse:-)

Hur många gånger gick den filmen i ditt huvud när det begav sig ? :)

[OT] Jag mötte Lassie...
Nu ska Torsten Flink sjunga (fii faen) och min farsa som kör taxi har kört honom, nyligen, han var full, eller hög, eller båda. Ville betala med en stereoanläggning, kort om cash, så kan det vara.....

[OT] Jag mötte Lassie...
Ymnig span härom dagen:
Hornstull - Robyn
Hornstull 10 sek senare, Rakel Molin
Rålis, efter att ha knallat över Västerbron - Idoltjejen 2011

[OT] Jag mötte Lassie...
cerberos skrev:
> Flott fick de spånplatta o MDF som vi andra
> jönsar? ;)

Nja! 19 millimeter massiv stomme med massiva luckor. Kökets uppställning fick vi ändra på 3 gånger! Men vi har ju råd. Nej jag menar han har råd! Ps. jag gillar kungen. ds

[OT] Jag mötte Lassie...
janoshe skrev:
> cerberos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Flott fick de spånplatta o MDF som vi andra
> > jönsar? ;)
>
>
> Nja! 19 millimeter massiv stomme med massiva
> luckor. Kökets uppställning fick vi ändra på 3
> gånger! Men vi har ju råd. Nej jag menar han har
> råd! Ps. jag gillar kungen. ds
Hade varit skoj om du lekt arga snickaren.. "hur fan tror ni att ni ska klara detta om ni inte ens har en budget? Va va?"

[OT] Jag mötte Lassie...
> Hade varit skoj om du lekt arga snickaren.. "hur
> fan tror ni att ni ska klara detta om ni inte ens
> har en budget? Va va?"

vi stor och skojade och larva oss lite innan han kom! Men man blir rätt spak när han dyker in

[OT] Jag mötte Lassie...
På tal om argasnickarn så har jag monterat om ett kök efter hans team! Kom fram till att deras vattenpass inte va inställt. allt va snett åt samma håll

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Mårten skrev:
> Farsan tillbringade en dag med den man som ledde
> den omedelbara insatsen efter Tjernobylolyckan.
> Japp, den man som beordrade in brandmän och
> soldater att släcka bränder mm. inne i
> reaktorn.
>
> Tydligen ett intressant möte som varade långt in
> på natten.

Jag spenderade 2 månader i mitten på 90-talet med en av besättningsmännen på en av helikoptrarna som flög in massor som man dumpade på reaktorn. Jo han hade cancer.

[OT] Jag mötte Lassie...
Någon gång sent 90-tal stod jag intryckt mot Meg Ryan i en kabinlift i Österrike. Jag var typ 17. Det var stort!

Har gått några högvakter på Drottningholm och fått öppna en grind åt Kungen när han skulle ut å jogga i parken. Inte lika stort som Meg Ryan.

[OT] Jag mötte Lassie...
Pesch skrev:
> Badade med Lili & Sussie i Ljusnan 1985. De hade
> string och var topless. Minst sagt en omvälvande
> upplevelse:-)

Mmmm :) deras glansdagar

[OT] Jag mötte Lassie...
guz skrev:
> Någon gång sent 90-tal stod jag intryckt mot Meg
> Ryan i en kabinlift i Österrike. Jag var typ 17.
> Det var stort!
>
> Har gått några högvakter på Drottningholm och
> fått öppna en grind åt Kungen när han skulle
> ut å jogga i parken. Inte lika stort som Meg
> Ryan.

Nog vinner kungen:)

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har på 90-talet duschat bredvid Stefan Borsch. (en gång sångare i Vikingarna) Det var dock ingen betydande upplevelse, hade föredragit Lilli & Sussie.

;~}

[OT] Jag mötte Lassie...
Min syster var i Drottningholmsparken och rastade hunden samtidigt som Kungen var där med sin hund och ett par Säpo-skuggor. Syrrans hund sket. Hon kom på att hon inte hade några hundbajspåsar, samtidigt kom hon på att hunden skitit på kungens tomt. I lätt panik lyckades hon med bravaden att fråga Kungen om han hade några hundbajspåsar :-) Det hade han inte, men avfärdade det hela med att naturen tar hand om det så småningom. Fan vad jag garvade när hon berättade det, så typiskt min syrra.

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Hasse#7 skrev:
> Min syster var i Drottningholmsparken och rastade
> hunden samtidigt som Kungen var där med sin hund
> och ett par Säpo-skuggor. Syrrans hund sket. Hon
> kom på att hon inte hade några hundbajspåsar,
> samtidigt kom hon på att hunden skitit på
> kungens tomt. I lätt panik lyckades hon med
> bravaden att fråga Kungen om han hade några
> hundbajspåsar :-) Det hade han inte, men
> avfärdade det hela med att naturen tar hand om
> det så småningom. Fan vad jag garvade när hon
> berättade det, så typiskt min syrra.

+1!

[OT] Jag mötte Lassie...
AxelSthlm skrev:
> Nu ska Torsten Flink sjunga (fii faen) och min
> farsa som kör taxi har kört honom, nyligen, han
> var full, eller hög, eller båda. Ville betala
> med en stereoanläggning, kort om cash, så kan
> det vara.....

Min farbror har också kört på honom (innan han fick reda på att de inte skulle köra honom för han är rätt opålitlig). Torsten hade nån polare med sig och de satt i baksätet i taxin. Först åkte de till en 7-11 för Torsten ville ha hårgelé (mitt i natten). Hans polare gick in och tog en burk och gick utan att betala. Sen satt Torsten och smetade in minst halva burken i håret medan de åkte till Frihamnen som var slutdestinationen. Vet dock inte vad de skulle göra där...

[OT] Jag mötte Lassie...
Jaha, cyklade i morse in till city genom Hagaparken och tog vägen runt det kungliga boendet, och pratade med min fru om att "undrar hur Vic+Dan gör när de vill gå ut och promenera etc.."

Och precis då möter vi Victoria på morgonpromenad med Estrella i barnvagn, och två säpodamer vandrandes bakom.
Som brukligt är i dessa trakter pratade modern i mobilen under bebispromenaden, men avvek från rådande praxis genom att föredömligt gå på ena sidan av gång/cykelvägen - guldstjärna alltså.

[OT] Jag mötte Lassie...
Appropå Viccan. När morsan var i Stockholm för 30 år sen och gick runt ett hushörn krockade hon med en man. Det var kungen...
Föresten har jag bott två nätter på slottet när jag gick högvakt för också snart 30 år sen. Då fick jag medalj av samma kung. Några år senare kom polisen och ringde på hemma hos oss i hyreshuset vi bodde i. Dom hade hittat en medalj i fickan på en lodis i stadsparken i Borås. Visade sig att lodisen hade sovit i vår källare en natt och tagit med sig medaljen som låg i en gamma skokartong.

Peter

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
dans skrev:
> undrar
> hur Vic+Dan gör när de vill gå ut och promenera
> etc.."

-=Danne=- och jag promenerar aldrig tillsammans. När vi träffas och vill förflytta oss utomhus använder vi naturligtvis cykel.

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Hmm, man måste allstå sova två nätter på slottet för att få medalj, medan det räcker med en natt i en vanlig djävla hyreskasern. Strange!!! (:

[OT] Jag mötte Lassie...
Ha ha. Ja lustigt att man får medalj bara för att man vaktar kungen. Vetta fan dock var jag gjort av medaljen nu för tiden. Ligger väl kvar i samma gamla kartong någon stans i morsans källare.

Tillbaka
Topp