OT jävla röra!

Timothy

Ny medlem
OT jävla röra!
Fan vad det är svårt att hitta i detta forum. Varför inte dela upp det som i alla andra forum på 2000talet? Med alla OT inlägg (som detta) så försvinner intressanta inlägg och självdör i tomma intet. Bara trådar med mycket skitsnack och ilskna eller störiga inlägg orkar hålla sig kvar.

Betrakta detta som försök till konstruktiv kritik.

OT jävla röra!
WTF!?

Trodde det var över med dessa diskusioner?

Sök och ni skall finna enorma mänger trådar i ämnet, bl a en jag skapade där en del av trådarna finns listade i ett smidigt format.

OT jävla röra!
hehe, känns som en bekant diskussion... :-)

innan jag gjorde det här inlägget så var minst 25 av 45 trådar direkt cykelrelaterade, dvs mer än 56% cykelrelaterat. Inte så dålig med tanke på att det inte är säsong...

OT jävla röra!
Håller med. Denna tråd kommer att gå samma öde till mötes som alla andra hundratals trådar som handlar om att happy borde delas upp.

Jag lärde mig mycket sist jag deltog i diskussionerna kring en happy-uppdelning och förstod att man ju kan söka och snabbt välja bort OT-trådarna och så vidare. MEN! precis som du säger Timothy så är ju Happy för tillfället helt äckligt rörigt! I och för sig är det ju off-season...

OT jävla röra!
Lekeberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Ännu ett konstruktivt inlägg från happys
> orosmoment.

men förlåt så mycket.

jag gör ett nytt försök,

Om du inte förstår att majoriteten på happy inte vill ha uppdelning så kan du ju försöka hitta nåt annat forum som har det du vill ha.

bättre?

OT jävla röra!
Jag förstår inte er på happy. i vår förening så efterfrågar vi kritik av godå men framföralt den negativa kritiken det är ju den man bygger framtiden på. Så skärp er och ta åt er annars dyker snart något annat forum upp och happy försvinner. det är ert val!!!

OT jävla röra!
Tycker det verkar vara många som vill ha uppdelning eftersom det finns så många trådar om detta. Har det varit omröstning? Eller är de som skriker högst och mest som är majoriteten?

De andra trådarna som jag hittade var fulla med så mycket skitsnack och fjanterier att jag inte kunde se att det föekomm någon diskussion överhuvudtaget. Jag kanske kan övertygas om att det inte är bra med uppdelning men kommentarer som "stick till ett annat forum om du inte är nöjd" bidrar inte direkt.

Vad är nackdelen med uppdelning?

OT jävla röra!
Något bra kan ju alltid göras bättre eller? Varför är ni så griniga?
Några olika katigorier och det blir mycket lättare. Är det så svårt?

OT jävla röra!
Don’t stay
Forget our memories
Forget our possibilities
What you were changing it into
Just give it back and
Don’t stay
Forget our memories
Forget our possibilities
Take all your faithlessness with you
Just give it back and
Don’t stay

(Lätt modifierat citat ur en låt av Linkin Park)

OT jävla röra!
Fan vad ni gapar o skriker utan att veta. "Forumets ägare" har inte alls sagt att "så här skall det vara". Tvärtom finns det bra förslag på olika slags kategorier som kan komma att införas. Men eftersom "formumets ägare" och de som administrerar forumet även har riktigt jobb och riktiga liv som prioriteras så får man helt enkelt ge sig till tåls eller gilla läget. Det är trots allt bara ett internetforum det här. CHILL!!!!!

Senast redigerad av en moderator:
OT jävla röra!
When this began
I had nothing to say
And I'd get lost in the nothingness inside of me
I was confused
And I'd let it all out to find
That I'm not the only person with these things in mind

Men eftersom Happy såg ut som det gjorde var det bara att fråga på och få bra svar, tillsist hade jag lärt mig tillräckligt för att själv kunna svara på frågor. Ett uppdelat forum gör ofta att det blir tveksamheter var vissa trådar hör hemma. Dessutom kan man inte låta en tråd rulla vidare och komma in på nya sidospår eftersom den då inte hör hemma i den avdelning den råkar ligga i. Detta gör imho att det blir mycket stelare och tråkigare diskussioner vilket tillsist tar död på forumet. Se bara på MTBR, ett forum med enormt många medlemmar och en ordentlig uppdelning. Samtidigt skrivs det marginellt mer där än på Happy vad jag sett, åtminstone inte proportionellt mer...

OT jävla röra!
Forum med uppdelning ger samma problem som att sätta alla invandrare i samma ort i stockholm. Sen segar det ner forumet så att det rör sig mindre.

Och vad gällande omröstningen så är det väll upp till er som vil ha en ändring att starta en sådan tråd?

OT jävla röra!
det är ju några specifika människor som skriver skitinlägg.. blockera deras inlägg och happy blir mindre otrevligt.. ända som är kvar är ju att deras inlägg ändå ändrar forumlistan för en som döljer inläggen.

OT jävla röra!
Timothy skrev:
> Tycker det verkar vara många som vill ha
> uppdelning eftersom det finns så många trådar om
> detta. Har det varit omröstning? Eller är de som
> skriker högst och mest som är majoriteten?
>
> De andra trådarna som jag hittade var fulla med så
> mycket skitsnack och fjanterier att jag inte kunde
> se att det föekomm någon diskussion
> överhuvudtaget. Jag kanske kan övertygas om att
> det inte är bra med uppdelning men kommentarer som
> "stick till ett annat forum om du inte är nöjd"
> bidrar inte direkt.
>
> Vad är nackdelen med uppdelning?

Well said! Ja, vad är nackdelen? Om det är uppdelat kan man ju slippa tramsande okonstruktiva inlägg i större utsträckning.

Just nu tror jag inte att happy är som "ägaren" vill ha det. Allt skitsnack och alla idiotiska inlägg som inte leder till några som helst ökade kunskaper om cykling eller cyklar håller för tillfället happy i ett otäckt järngrepp. Verkar som en mycket liten del av besökarna här har bestämt sig för att gapa så stort att de flesta andra tappar orken. Denna lilla del syns i nästan varenda tråd och har mycket sällan något konstruktivt att säga. Jag är på god väg att strunta i att posta och läsa här på happy eftersom läget är som det är. Och igen får jag ju inte glömma att det är lågsäsong, men det betyder ju inte att jag ska behöva stå ut med glåpord och trams långt långt bortom acceptabla nivåer.

OT jävla röra!
Rippa skrev:
> Fan vad ni gapar o skriker utan att veta.
> "Forumets ägare" har inte alls sagt att "så här
> skall det vara". Tvärtom finns det bra förslag på
> olika slags kategorier som kan komma att införas.
> Men eftersom "formumets ägare" och de som
> administrerar forumet även har riktigt jobb och
> riktiga liv som prioriteras så får man helt enkelt
> ge sig till tåls eller gilla läget. Det är trots
> allt bara ett internetforum det här. CHILL!!!!!

Tack!!! Det var precis ett sådant här konstruktivt svar jag ville ha. "för mycket jobb" förstår jag mer än väl vad det betyder :)
Jag är tacksam att Happy finns.

Nu får ni gärna stänga denna tråden så den inte spårar ur och kläggar igen.

OT jävla röra!
Jag tycker det är en hel del som skriver OT-inlägg. Eller andra som postar en sak som varit uppe massor med gånger innan igen. Detta är ett bra exempel på sådant. Happy är mycket lättare än andra forum eftersom man slipper klicka sig runt mellan en massa "rum" och leta och sen när man ska posta något så vet man inte vilket "rum" man ska välja. Enkelt, smidigt och oftast trevligt är vad Happy är. Därför jag är kvar och inte hänger på terrengsykkel.no eller något annat forum

OT jävla röra!
Tycker mig se en tendens som visar att det oftast är nytillkomna användare som efterlyser uppdelning. Vi som varit med ett tag och vant oss verkar ganska nöjda. Är det bara jag som inbillar mig det, eller kan det vara så?

OT jävla röra!
PerJ skrev:
> Tycker mig se en tendens som visar att det oftast
> är nytillkomna användare som efterlyser
> uppdelning. Vi som varit med ett tag och vant oss
> verkar ganska nöjda. Är det bara jag som inbillar
> mig det, eller kan det vara så?

Helt klart!

OT jävla röra!
Muerto skrev:
> Mm, men eftersin majoriteten hittills velat
> behålla HAppy som det är så finns det väl ingen
> anledning att ändra på det?
>

Hur vet du att det är en majoritet?

Majoriteten av vilka? De som redan är mycket aktiva, eller de som är potentiella värdefulla medlemmar av happy?

OT jävla röra!
chrilla skrev:
> Hur vet du att det är en majoritet? '

Kolla länken ovan så kanske det klarnar..

> Majoriteten av vilka? De som redan är mycket
> aktiva, eller de som är potentiella värdefulla
> medlemmar av happy?

Majoriteten av det som har en åsikt i ämnet.
Sen är det väl så att de som varit här lite längre vet hur bra och trevligt happy var (och fortfarande är, trots denna "for(u)m-svacka"). Att nya medlemmar inte fattar vad det handlar om är ganska naturligt. Det tar lite tid att komma in i "systemet" och "lära känna" forumsmedlemmarna.

Men gå till MTBR's forum och försök håll koll på allting där. Eller Pinkbike, elller Swebikers och se hur lätt det egentligen är.

Anledningen till att många tycker såhär är att man har sett allt för många forum som dött den berycktade forumsdöden på detta vis. (Genom uppdelning)

OT jävla röra!
PerJ skrev:
> Tycker mig se en tendens som visar att det oftast
> är nytillkomna användare som efterlyser
> uppdelning. Vi som varit med ett tag och vant oss
> verkar ganska nöjda. Är det bara jag som inbillar
> mig det, eller kan det vara så?

Fast i det förgångna kanske man kan säga.

Upplägget på happymtb är uråldrigt och besvärligt. Det skapas många trådar på detta forum och det dröjer inte länge innan en tråd man är intresserad av ligger på sida 3 eller 4.

Det är väldigt få forum som inte har någon uppdelning, av dom tio jag mer eller mindre dagligen besöker så är happymtb den enda.

Nu har jag inte läst _alla_ dom andra trådarna i detta ämne, varför inte prova ett nytt upplägg och starta om från börjar så kan man utvärdera efter någon månad om det blev en bättre struktur.

OT jävla röra!
Timothy skrev:

>
> Tack!!! Det var precis ett sådant här konstruktivt
> svar jag ville ha. "för mycket jobb"
> förstår jag mer än väl vad det betyder :)
> Jag är tacksam att Happy finns.
>
> Nu får ni gärna stänga denna tråden så den inte
> spårar ur och kläggar igen.
>
>
>
> Redigerad 2 gånger. Senaste ändring 2005-11-29
> 21:31 av Timothy.

Så det svaret dög inte när du fick det av mig...=)

OT jävla röra!
Här på happy råder dubbeltänkande. Alla inom Partiet vet att ett uppdelat forum skulle vara ett bättre forum. Men eftersom det då skulle gå att hitta gamla trådar skulle det inte skapas några nya. De gamla trådarna skulle leva längre och man skulle faktiskt komma fram till någonting och inte bara diskutera samma saker om och om igen.
En sådan utveckling kan det Inre Partiet inte tillåta då deras enda möjlighet att behålla makten beror på att gamla sanningar glöms bort. Genom dubbeltänkandet är det möjligt att förmå sig själv att glömma bort gamla trådar och diskutera ämnet på nytt samtidigt som man mycket väl kommer ihåg dem.

Om diskussionerna verkligen ledde fram till något, skulle happy till slut förlora sin funktion och Partiet skulle stå maktlöst. För att förhindra att något konstruktivt framkommer i trådarna, ser Kärleksministeriet (Oskar_, Steelisreal, Ville, Calle F) till att ett ständigt krig mellan olika grupperingar fortgår.

Om någon gör sig skyldig till Tankebrott, dvs uttrycker åsikter som inte stämmer överens med den rådande ideologin, eller överhuvudtaget verkar misstänkt och inte gör som alla andra, Vaporiseras man.

Sedan den så kallade "sökfunktionen" infördes kan man få illusionen av att möjligheten att söka upp dessa gamla trådar verkligen existerar, men eftersom Sanningsministeriet (the_Tnt, rikard) hela tiden ändrar gamla trådar för att de inte ska avslöja något essentiellt om cykling, är sökfunktionen bara ett tomt skal. Man kan få bilden av att alla trådar ständigt spårar ur eller redan från början är OT-trådar trots att nästan alla trådar som startas här är On topic från början. Ur det Inre Partiets synvinkel är det bättre ju mindre cykling som verkligen diskuteras.

JOMPER SER DIG
KRIG ÄR FRED
OKUNNIGHET ÄR STYRKA
FRIHET ÄR SLAVERI

OT jävla röra!
HAHAHAHA....jag tycker detdär var askul...och så¨äre ju jag med oxå:)..som fredsmäklare,...eller hur var det.

Ett sådant roligt inlägg hade vi inte fått med indelning:)

OT jävla röra!
man kan premunurera på de trådar man gillar o så kan man göra små taktiska inläg i dom så de fins kvar om det är något vigtigt som man behöver hjälp me, deta forum äger i dan form det är i dag om man skulle dela up det skulle det bli en enda smet asso o man skulle inte hitta ett skit, o det är ju kul me trådar som spårar ur ått alla hol å kanter fy fan va tråkgit happy skulle vara utan folk som oskar_ och andra mäniskor som skapar diskusioner och får trådar att spåra ut;)

jag röstar för ett happy som inte är updelat, för jag vill ha ett happy me liv o inte något nytt pinkbike fast på swe där man inte hittar ett piss, o ni som vill ha det så upstyrt kan ju hänga på de forumena vetja, det ska ju inte draba oss att en litten grupp av gubbar som är trongsynta o har sin syn på hur ett forum ska va och moste ha happy till ett sådant, skapa ett eget forum då era trongsynta gubbar som ni kan göra hur ni vill me, varför är ni här om ni inte gillar sidan???

OT jävla röra!
Timothy skrev:
> Fan vad det är svårt att hitta i detta forum.
Det beror ju till viss del även på alla som envisas med att skriva gnälltrådar som tar upp utrymme..

OT jävla röra!
jao

Bilagor

• kaj (Medium).jpg
    kaj (Medium).jpg
    81.1 KB · Besök: 46
OT jävla röra!
Förlåt om jag säger något som sagts förr och redan klankats ned på men jag har inte orkat läsa alla trådar om uppdelning.

Men en enkel lösning som kunde ordna upp ordentligt vore att:
På sidan för "skapa ny tråd" lägg till ett par ytterligare kryssrutor i stil med
*Off Topic
*Upplysande information
*Frågor
*Happyrides
*Övrigt/Annat/Vet inte vad det klassas som

Och sedan ovanför trådlistan lägger man till ytterligare en rad med samma kryssrutor där man kan välja vilken/vilka typer man vill se/inte se.

Då behöver man inte dela upp forumet men man kan enkelt dölja alla OT, eller bara visa frågor om man är sugen på att hjälpa happyiter, titta på häftiga prylar som folk hittat eller läsa om turer som glatt folk varit ute på/ska ut på.

Men detta kräver ju också arbete som någon måste ställa upp med så det är väl inte heller genomförbart...

/Andreas

OT jävla röra!
Uppdelat eller inte så tycker jag att det vore en ide att se sig om efter ett annat forum än det ni använder er utav nu. phpBB är ett gratis forum som är väldigt välkänt och väldigt bra. Lätt att sätta upp dessutom.
Forumet som är nu är väldigt kompakt och jag tror att det är en anledning till varför forumet känns så rörigt.
Jag vet inte hur det är med detta forumet, men phpBB är väldigt enkelt att administrera, göra nya forum, slå ihop gamla etc. Så när ni väl har phpBB inne vore det väldigt enkelt att helt enkelt prova på att ha forumet uppdelat, om det inte passar så är det bara att slå ihop forumena.

Tillbaka
Topp