[OT] Kaffekvarn

GummiAnkan

Ny medlem
[OT] Kaffekvarn
Vänder mig nu till kaffeexpertisen här på happy, har innan fått många bevis på detta. Så det är er jag först tänker på nu nä en kaffekvarn ska införskaffas. Kraven jag ställer på den är att den är bra på att mala kaffe (självklart) då speciellt espresso-kaffe plus att den får kosta max nånting runt 700 spänn. Utöver det så är det inte så mycket mer att säga. Happy Hunting ;)

[OT] Kaffekvarn
För dom pengarna får du batra en fultysk ;-)...
Kan annars rekommendera den här från Isomac. Men den matchar inte din prisbild...

Bilagor

• macinino_prof.jpg
    macinino_prof.jpg
    6.6 KB · Besök: 24
Senast redigerad av en moderator:
[OT] Kaffekvarn
Det viktigaste är att den kan mala fint, och att den inte maler med knivar.

Den billigaste acceptabla kvarnen är en Gaggia MM. Den kostar ca 850:- Den maler kaffe kalasbra men tål inte att bli tappad i golvet :o

Dock låter den en hel del...

[OT] Kaffekvarn
=David skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför är den här tråden märkt off topic?

För att det som efterfrågades var en BILLIG kvarn? ;-)

[OT] Kaffekvarn
Har haft min i snart fem år och den börjar sjunga på sista versen. Det är en kvarn som Duka hade förut för ca. 500:-. Har funkat bra om än ganska högljudd.
Tänker nu kosta på mig en ny från Hötorgshallen eller Farsta centrum för ca.11-1200:-. Köpte en sådan till svärmor som blev helt imponerad maler helt suveränt och är ganska tyst.
Kan verkligen rekomenderas även om den är lite dyrare. Påminner om den som Greendevil rekomenderade.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Kaffekvarn
gaggias MM är helt klart en bra kvarn för pengarna, men så här ett år senare känns 2lax helt berättigat för deras MDF. Kaffekvarnar är inget man ska snåla på enligt mina erfarenheter, och knivar är absolut no-no.

[OT] Kaffekvarn
Två tusen kronor.. För det får man 200 enkla, tillredda och serverade av en trevlig och kompetent barista och i varje espresso kan man nog räkna in minst en halvtimmas caféslappande. Det är ju 100 timmars njutning av sån klass att det inte ens går att komma i närheten ens på internätet efter att man fyllt i sina kreditkortssiffror i popupfönstret.

Är ni folkskygga? =Þ

[OT] Kaffekvarn
Eller så tjänar man snabbt in dom stålarna i hemmets lugna vrå på tämligen kort tid, samtidigt som du lär dig göra en hyfsad espresso. dessutom det enda sättet att avnjuta en fin kopp klockan 7 på morronen för min del.

[OT] Kaffekvarn
GurraG skrev:
-------------------------------------------------------
> Var trogen cykelsponsorerna: Saeco Conica, 695:-
> /G

Dessa finns för 300 spänn på några lågpriskedjor. Har haft min sedan jul.
Funkar helt OK men låter högt. Det är ett riktig kvarnverk (ej knivar) med ställbar malstorlek men den är dock väldigt plastig i kännslan. Funkar lika bra som vissa 2000kr varianter men kanske håller den inte lika länge. Man får ingen kvalitetskännsla av produkten direkt även om den gör sitt jobb bra...

[OT] Kaffekvarn
Werdenhoffs Elvarushus har rea på Gaggia kvarnar å maksiner, Sveavägen 98.
Vid snabb okulär besikting var det rejält nedsatta priser.

[OT] Kaffekvarn
Ojsan, glömde visst av den här tråden lite.

Ni säger att man måste gå upp lite i pris, om vi lägger en smärtgräns vid 1000 kronor då? Jag vill lägga mer men plånboken säger nej. Jag vill även ha tips om bra internetaffärer, eller fysisk affär i närheten av Jönköping.

Tack på förhand!

[OT] Kaffekvarn
Nä strunta i det där plastjoxet.
Handdrivet är Singlespeedat/Fixed och miljövänligt.
Köp en gammal så gör du återvinning på köpet.

Ett väldigt skönt "portabelt" spriteldat kaffekit
med kvarn säljs just nu på Tradera, kolla bilden.

Bilagor

• Kvarn.jpg
    Kvarn.jpg
    34.4 KB · Besök: 32
  • Kaffekit.jpg
    Kaffekit.jpg
    49.7 KB · Besök: 29
Tillbaka
Topp