[OT] Klimatförnekare

[OT] Klimatförnekare
En ärlig fråga rakt ut i rymden: är skrattgråt-emojin allmänt betraktad som en fruktansvärd förolämpning när den används, typ som ett uppsträckt långfinger? Eller kan den också visa att man är lite skeptisk? Eller tycker nåt är roligt?
Jag tycker den är svårtolkad. Eller så är jag bara gammal.
Intressant frågeställning.

Min högst subjektiva uppfattning är att betydelsen är starkt situationsanpassad.

I grund och botten är det för mig en positiv symbol; du uttryck för skratt; humor ; något som är väldigt roligt.

Samtidigt kan den tvivelsutan stå för hånskratt.

Tolkningen från min sidan skiljer sig framförallt åt beroende på inlägget som reaktionen riktas mot men även beroende på vem som nyttjar symbolen. I mem-tråden tolkar jag den oftast dom en positiv reaktion. När den kommer från vissa specifika användare som hånfull och negativ.

[OT] Klimatförnekare
HaHa, alla miljömuppar som vill förstöra ekonomin för vanligt folk utan att det har någon som helst inverkan på klimatuppvärmning kan få ett gäng skrattemojer !🤣🤣
IMG_2745.webp

[OT] Klimatförnekare
Konstigt, @Koltrasten försvann efter att jag ställde min grammatikfråga. Det passade inte monsieur att svara på den, helt enkelt. 😉
Tyvärr tycker jag det är rätt vanligt att @Koltrasten inte svarar på frågor som rör saker han skrivit. Tror trådarna han skapat hade kunnat bli bättre om han varit villig att förklara saker som läsarna inte riktigt förstår vad han menar med.

[OT] Klimatförnekare
Tyvärr tycker jag det är rätt vanligt att @Koltrasten inte svarar på frågor som rör saker han skrivit. Tror trådarna han skapat hade kunnat bli bättre om han varit villig att förklara saker som läsarna inte riktigt förstår vad han menar med.
Jag har svårt att förstå hans beteende. Det tycks vara kvällstid han sitter och skapar en massa OT-trådar och är upprörd. Sedan är han ju kungen av missuppfattningar också, tycks inte kunna läsa mellan raderna.

[OT] Klimatförnekare
När emojis kräver fötydliganden kring vilken av närmast motsatta tolkningar som avses känns det lite som att de förlorat sin poäng som ett sätt att uttrycka något i "ett tecken" istället för ett eller flera ord. 🤔
Håller med. Jag har numera accepterat tumme upp och tumme ned. De är tillräckligt tydliga. Skratt-emojin kan jag acceptera i tex ordvitstråden, men i tex denna tråd blir den tvetydig för mig.

[OT] Klimatförnekare
Helt enig med dig. ❤️

Det luktar inte gott när man klagar på andras grammatiska förmåga samtidigt som man inte skriver särskilt bra själv.
Men det kan faktiskt vara lite roligt med språkpoliser, åtminstone när man är barn och det är ett barn som ska rätta ett annat barn och kaxigt säger: "Majia kan inte pjata jent". (Ett starkt barndomsminne.) Men är man äldre än 5-6 är det inte så charmigt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp