Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kais01 sa:ot,ot seikon är en modern återupplivning av en modell från 70talet. sålts vad jag vet bara i japan, beställde den för ett par år sedan på en google-översatt sida av en trevlig handlare i centrala tokyo. hittade sedan ett armband i 70tals originalutförande i indien.
Schreddan sa:Tjacka en Goth pga den här tråden.
Den är nu använd för första gången och jag är mycket nöjd.
Luthman Photography sa:Schreddan sa:Tjacka en Goth pga den här tråden.
Den är nu använd för första gången och jag är mycket nöjd.
Goth? Har jag missat nåt?
Ja, det är dem verkligen, men å andra sidan lär den hålla längre än jag gör!Luthman Photography sa:Jag tycker att de verkar dyra, men de är säkert bra.
Ser riktigt fint ut, byggt själv?gandhi sa:Argentisk Asadogrill. Är man lite händig med svets så går det att göra en själv.
Öppen eld/glöd på stort bord beklätt med eldfast sten, gärna även höga sarger med eldfast sten för att ge lä och öka reflektionen. Höj/sänkbart grillgaller som lutar lite gjort på emaljerade V-profiler (för att låta safter rinna av istället för att droppa ner på glöden). Gallret ligger löst på ramen och är tvådelat för att man lätt skall kunna diska/rengöra det. Emaljeringen gör att det inte bränner fast.
Så här ser min Argentinatillverkade Asadogrill ut
Vi hade en sån liknande grill när vi bodde i Bolivia. Utmaningen var att få igång glöden på 3500 meters höjd utan tändvätska. Även eld i den öppna spisen var en härlig utmaning :)Nope, jag har för dåliga svetskunskaper och inga verktyg till detta, men det är inget avancerat egentligen.
Importerat från Argentina via en kollega som jobbade där i 4 år. Modellen är en "vidareutveckling" av en slags basmodell så den är "custom made" Köpte också 100 kg argentisk grillkol (premium). Kolen är oerhört viktig för smaken. Bricketter är komprimerade sopor och bör inte användas för matlagning.
Basmodellen eller basprincipen är hängande grillgaller över öppen eld (asado betyder eld). Det jag gillar är att man får bra kontroll över värmen. Det går att fördela glöden så att den passar olika mat på grillgallret samtidigt. Vill man gilla lite så räcker det med ett hörn med glöd.
![]()