Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:Alla apparater har väl 3d ändå i princip. Sen behöver man inte använda det.
Rattnalle sa:Alla apparater har väl 3d ändå i princip. Sen behöver man inte använda det.
Samsung skulle väl sluta med böjda apparater i Norden igen efter typ en säsong eftersom de sålde dåligt. För min del förstår jag precis varför :-)
42Hz sa:HDR känns ju idag än mer sällsynt än 4K sändningar/material, såg att Youtube numer har stöt för HDR. Jag gillar idén men har inte sett skillnaden i verkligheten ännu. :)
supreeme sa:Jag är nöjd med min Samsung KS7005. min är 55", lite oklart om det är exakt samma teknik i 49".
Har bara analog antenn till den och då är väl bilden inte så kul, men med andra källor så ser det trevligt ut :)
Finns dessutom inbyggd app för Viaplay i TVn som funkar helt ok!
dtrolle sa:Lätt, Samsung UE49KS7005 ska du ha.
Vill du ha bättre bild måste du köpa OLED men då är de minst 55" stora och kostar ca 3 gånger så mycket.
Tobbegubben sa:dtrolle sa:Lätt, Samsung UE49KS7005 ska du ha.
Vill du ha bättre bild måste du köpa OLED men då är de minst 55" stora och kostar ca 3 gånger så mycket.
Funderar faktiskt just på denna modell.
Vad är det du tycker som är så bra med just denna 7005 modell?
dtrolle sa:Tobbegubben sa:dtrolle sa:Lätt, Samsung UE49KS7005 ska du ha.
Funderar faktiskt just på denna modell.
Vad är det du tycker som är så bra med just denna 7005 modell?
Har kollat på 55 och 65 men förutsätter att alla storlekar har samma prestanda. Notera att jag inte äger någon KS7005, vet inte om det gör mitt inlägg mer eller mindre objektivt :). Har dock en 65" paxad på webhallen just nu som jag troligtvis hämtar ut. Har gjort några korta besök i butik men jag tycker tester är ganska samstämmiga också:
KS7005 presterar generellt bra när det gäller bild, appar och byggkvalite utan att ha några stora nackdelar. Verkar också hantera relativt nya standarder som 4k och HDR på ett bra sätt. Samtidigt får man inte mycket mer extra om man går upp till de "bättre" 8005 och 9005 från Samsung då dessa tre serier verkar ha samma panel, vilket i min mening gör denna prisvärd.
De jag också titta på för min del är LG UH770, Sony XD 8505 (samt LG OLED men det är en annan prisklass)
skrotfot sa:Här är ett toppenbra inlägg om generella råd vid köp av tv:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=325652&p=4256534
kais01 sa:betraktningvinkeln hör också till det snömos många tillverkare pratar om. är den tillräcklig är det ju bra och nödvändigt, är den mer än så ger det inget mervärde.
alltså än en gång; kolla en stund på en bandymatch, även om du är helt ointresserad av sporten. där skiljer man agnarna från vetet.
en fråga togs upp i en nyhetsutsändning häromdan, tydligen stödjer tillverkarna bara väldigt kort tid apparna som är en del av smart-tv. det gavs exempel på kunder som saknade centrala funktioner efter bara två år.
använder man bara tvn som skärm och sköter uppkopplingen via en dator spelar detta ju ingen roll, men det är ju ohemult med så kort teknisk livslängd.
Crossmax sa:Varför är det viktigt med två hdmi?
Hamnar under kategorin dåliga anledningar ;)leffo sa:Crossmax sa:Varför är det viktigt med två hdmi?
För att slippa köpa en reciever? ;)
Crossmax sa:Hamnar under kategorin dåliga anledningar ;)leffo sa:Crossmax sa:Varför är det viktigt med två hdmi?
plumse sa:Crossmax sa:Hamnar under kategorin dåliga anledningar ;)leffo sa:Crossmax sa:Varför är det viktigt med två hdmi?
+1
Att använda TV'ns inbyggda högtalare är
som att ha en SACD och köra ut ljudet i en trattgramofon
NAnders sa:plumse sa:Crossmax sa:Hamnar under kategorin dåliga anledningar ;)leffo sa:Crossmax sa:Varför är det viktigt med två hdmi?
+1
Det finns väl inget som säger att man måste använda TV:ns inbyggda högtalare bara för att man föredrar att ansluta allt direkt till TV:n istället för att gå via en extern förstärkare?
plumse sa:NAnders sa:plumse sa:Crossmax sa:Hamnar under kategorin dåliga anledningar ;)leffo sa:Crossmax sa:Varför är det viktigt med två hdmi?
+1
Det finns väl inget som säger att man måste använda TV:ns inbyggda högtalare bara för att man föredrar att ansluta allt direkt till TV:n istället för att gå via en extern förstärkare?
Givetvis inte, men det är mycket som talar för att köra via extern förstärkare om man anser att TV'ns inbyggda ljudhantering inte håller måttet .
leffo sa:... biosystemet inte hade en kvinnlig fiende...