[OT] Krascha med tatuering?

cobra

Ny medlem
Någon som har erfarenhet av hur en tatuering ser ut efter att man har fått ett skrapsår över den? Tänkte köra en sleeve, helarm alltså, men då kommer jag garanterat att krascha på den eftersom man alltid skrapar upp armarna. Får helt enkelt vänta m den gaddningen tills man slutat cykla eller? Det är knappast troligt att man någonsin slutar ju... Vad säger ni?

/Jojje

Med tanke på att tatueringen sitter i läderhuden är risken minmal om du bara skrapar dig. Blir det djupare jack kan du nog vara rökt dock.

som johan skriver så är det så ja, jag har dock drat en del lite mer djupare skrapsår rakt över en del tatueringar o det syns inte mkt efteråt. OM jag hade fått ett ärr över en gadd så är det nog rätt fett skadat o då är det ungefär samma innebörd som en gadd =)

Kört hårt o gadda dig =)

Tack grabbar!
Skönt att höra, det var precis de råden jag hoppades på:) Morfum verkar ha praktisk erfarenhet av gaddning och krascher så vi kör på ditt råd; jag kör hårt o gaddar mig!

Satte en bågsåg tvärs över underarmen/tatuering, blev ett ärr i ärret! Lite blekt syns det fortfarande fast det är kanske fem år sedan.

bra poäng finn. när man väl tänker efter så är det ju faktiskt inte värre än att fylla i den igen. kanske inte blir exakt lika snyggt som innan, men det är definitivt en bättre lösning än att sluta cykla alternativt strunta i att tatuera sig.

Tillbaka
Topp