[OT] Laguna 2,0 T, bu eller bä...

Tjena!

Jansson.. Mitt senaste bilinköp (som gjordes efter jag fått barn..) är en Alfa 33 med fyrhjulsdrift och en massa buskänsla, man måste mecka minst en gång i veckan och tillbe en hög med romerska gudar då och då.. Låter det förnuftigt? Jag tänkte börja köra bana nästa år, det är allt annat än förnuftigt.. (Iaf ekonomiskt sett)

Grejen är att frugan nu har fet jävla jätte-SUV som är rätt hög bak när man ska lasta in barnvagn m.m. och det funkar inte för hennes rygg så vi måste köpa nytt.. Jag propagerar för Alfa 156 SW V6 hela tiden men nej den är inte tillräckligt snygg för henne, dock funkar Opel hyfsat av nån jävla anledning.. (Iofs bara 07or men det vet hon inte om än.. Jag hoppas på en AR 159 till slut..)
Sen försöker jag ju få till att om det ska va en Opel ska det fan va med V6a.. Går ju fort rakt fram iaf, att svänga i höga hastigheter kan man glömma, den understyr som en dragracebil på bakan..
Och hon gillar ju bilar med sportiga egenskaper, så jag tror jag kan få över henne på den grön/vit/röda sidan så fort hon fått prova.. (Hon lärde sig köra bil i en bustrimamd TT Quattro..)
Förnuftig tänker jag aldrig bli.. Isåfall hade jag köpt en V70 för länge sen, men det kommer ALDRIG att hända...

Rippa.. Att fråga folk på märkesbundna forum om bilen är bra är samma sak som att gå in på mtbrs turner forum och fråga om en turner är bra, alla kommer jubla ikapp.. Frågar man på Ellsworth-forat så kommer alla kissa på en.. Dock kan man ju få en del tips om fel och brister, men ofta med tillägget att det är lätt att fixa.. Och det är det ju om man inte gör annat än skruvar bilar hela dagarna.. Men Skogling kunde ju fan inte ens justera växlarna på cykeln för två år sen..

Nej, jag är inte betrodd. Allt som har med teknik att göra tar frugan hand om. När hon kommer hem skall hon få lufta magurona. ;p

Jag hoppas att den håller hela vägen hem...

Du verkar redan såld på bilen, men bilen är inte såld till dig ännu. Hur kommer det sig, för den matchar ju dina silvriga thomson-pyttlar? Skrothög eller ej, en nyinköpt bil är alltid en nyinköpt bil, lite som nya cykelprylar... (-:

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Min c5 är heldämpad om någon. Har ställbar
> rideheight och remotereglage i bakluckan.

AAh ja... denna ljuvliga fjädring.
Folk snackar om Oplar som går fort och lastar massor. Min C5:a klarar hastighetsbegränsningarna med glans (har ingen större lust att leka fartdåre heller) och dessutom med låg bränsleförbrukning och den är lika rymlig som Vectran. Cyklar och Skottska Hjorthundar och vetekatten formligen slukas av det stora utrymmet bak. I motsats till Gocartstenskarpa Vectra är den underbart komfortabel och enda problemet är att man riskerar somna då färden är så bekväm.

MEN...

C5 är en Citroën.
Den är Fransk
Så den är nog inget att ha även om den är minst lika rymlig som en mycket dyrare V70.

Men jag njuter varje sekund i C5 och det gör det samma för mig om andra väljer andra bilar.
Kontentan av detta är att mitt inlägg är fullständigt onödigt. Köp vad ni vill.

Sandlådevarning.

Jag kommer få uppleva Jonas C5:a i höst. Hoppas den är så skön som alla säger. Då kommer jag sova som ett barn hela vägen, eller så snackar jag sönder öronen på honom. :)

C5 är bekväm Franska bilar är komfortabla. Allra helst med skinnklädsel:

Skinn.jpg ht=431

Jag tror jag kommer sitta som gjuten i dom däringa skålade skinnsätena... :o)

//Skogling

bigmollo skrev:
> Jag kommer få uppleva Jonas C5:a i höst. Hoppas
> den är så skön som alla säger. Då kommer jag
> sova som ett barn hela vägen, eller så snackar
> jag sönder öronen på honom. :)

Det som är lite floppigt är die hifi-anlage. Måste göra nåt åt de originalmonterade wellpappshögtalarna. Du kör, jag dricker bira. Nypan, har du beställt bira förresten? Regnumret är FNN763.

JLarsson skrev:
> Det som är lite floppigt är die hifi-anlage.
> Måste göra nåt åt de originalmonterade
> wellpappshögtalarna.

Onkel Kånkel blir bara bättre med wellpappshögtalare. :)

henkebenke skrev:
> Synd bara att de satt ratten upp och ner :)
>

Det beror på att den är monterad i kina. Det är skitdyrt att vända alla andra grejerna rätt. KÖP INTE!!

Kneecap skrev:

>
> Rippa.. Att fråga folk på märkesbundna forum om
> bilen är bra är samma sak som att gå in på
> mtbrs turner forum och fråga om en turner är
> bra, alla kommer jubla ikapp.. Frågar man på
> Ellsworth-forat så kommer alla kissa på en..
> Dock kan man ju få en del tips om fel och
> brister, men ofta med tillägget att det är lätt
> att fixa.. Och det är det ju om man inte gör
> annat än skruvar bilar hela dagarna.. Men
> Skogling kunde ju fan inte ens justera växlarna
> på cykeln för två år sen..

Mjae, jo kanske. Men då jag var i bilköpartagen för något halvår sedan så kikade jag in på div märkesforum över de märken jag var intresserad av. Många av de hade en "vanliga fel" och "att tänka på vid köp" kategori eller liknande. Det var ganska bra info. Men självklart - bara för att det står på Internet är det inte sant. Fingervisning är väl nyckelordet.

Kneecap skrev:
Men Skogling kunde ju fan inte ens justera växlarna
på cykeln för två år sen...

Tänk vad jag utvecklats ! =D

Det var fanemig triptronic-låda på. :o) Ett dimljus var sprucket så det blev avdrag för det...

Senast redigerad av en moderator:
Skogling skrev:
> Det var fanemig triptronic-låda på. :o)

Ja, det är ju en funktion man använder dagligdags.... ; )

Tror jag växlade med den 5 gånger på 2 år med förra bilen, och då bara för att demonstrera för andra att det gick att göra.... : )

JLarsson skrev:
> Rejset går ut på att komma så långt som
> möjligt på en tank.

Jag har stor tank. :)

Skogling skrev:
> Wilier skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > sicken bula
>
>
> Bilen då ? =D

mollo var så läcker på bilden att jag glömde bilen. Bilen blir nog bra, har också köpt mig en stor kombi med automat och tiptronicfunktion (som jag inte använder). Det är du och jag patrik.

Sam skrev:
> Jag har till och från kört en BMW M5 '03 i
> stadstrafik och min subjektiva uppfattning är att
> Renault var jobbigare att hantera i innerstan än
> BMW med sin usla svängradie och blytunga
> koppling.

Jag tycker det är lite skevt att jämföra med en BMW M5. Är jag konstig ?
Renaulten kostar runt 210.000 ny (Kampanjprs). Jag tror min kostade runt 240.000 ny).
M5 kostar kring 880.000:- i basutförande?

JLarsson skrev:
> Rejset går ut på att komma så långt som
> möjligt på en tank.

Tjena!

Får jag vara med.. Ligger jag och smygkör så kan jag nog komma hit ifrån STHLM iaf.. Ett ägg under gaspedalen bara..

Annars kan jag låna min gamla jobbpickis.. 80 liters tank och drar 0,8 vid hård motorvägskörning.. Hehehe..

Tillbaka
Topp