[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Enig ?Är Lundgren med in till slutet skulle hennes sprintkvaliteter kanske kunna avgöra.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enig ?Är Lundgren med in till slutet skulle hennes sprintkvaliteter kanske kunna avgöra.
Samtidigt säger åkande reportern det jag förväntat mig, att snön suger. Iaf prognoserna har ju dessutom inte visat nåt minus inatt, så jag är väldigt förvånad att det gått så fort.Hm, tyckte det gick ganska försiktigt ett tag och så är det fluorförbud. Om de ändå är under rekordnoteringen så måste det gå rätt lätt.
Kan det ändå finnas någon liten yta som de första kan dra nytta av men att den "förstörs" ner till dess att reportern kommer?Samtidigt säger åkande reportern det jag förväntat mig, att snön suger. Iaf prognoserna har ju dessutom inte visat nåt minus inatt, så jag är väldigt förvånad att det gått så fort.
Jag tolkade Blomman så också.Hörde jag rätt att Even N vann NM sprinten på skin skidor?
Dels det, sedan kan det ju vara fästet som suger. Men jag tycker att det vädermässigt finns betydligt bättre förutsättningar än vad som rått i natt och råder nu.Kan det ändå finnas någon liten yta som de första kan dra nytta av men att den "förstörs" ner till dess att reportern kommer?
Rugg var det alltså, lät lite otroligt med skins ?Jag tolkade Blomman så också.
Snyggt!Sa kati roivas i morse så håller fast vid det
??Snyggt!
Själva vägarbetet ligger nere under vintern och Strandgatan är öppen för genomfart sedan strax före jul, men kommer att stängas av igen när vägarbetet återupptas igen till våren.Eller är det fortfarande stök med vägbygget som begränsar?
Ja, som jag har förstått motiveringen till målflytten var det att man inte skulle kunna använda sträckan efter ”riktiga” målet och bort mot Strandens skola, men jag har fått uppfattningen att det primärt gällde byggtiden/rivtiden. Förhoppningsvis öppnar det upp sig igen när det är klart.Själva vägarbetet ligger nere under vintern och Strandgatan är öppen för genomfart sedan strax före jul, men kommer att stängas av igen när vägarbetet återupptas igen till våren.
Förhoppningsvis kommer det att bli bra när det blir klart, särskilt den nya rondellen så man slipper trafikljusen där E45an svänger vänster ut ur Mora
Se 7
![]()
![]()
Genomfart Mora
Trafikverket och Mora kommun har byggt en genomfart för ökad trafiksäkerhet och framkomlighet på E45/väg 70 genom Mora. Vägen öppnade för trafik den 15 november 2024.morakommun.se
Men vad gäller Vasaloppsmålet tror jag även rivningen av skolan och hela strandenprojektet, som jag tror det kallas, kan ha betydelse.
¨Vi får väl se om några år var målet hamnar.