Bikzz
Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
NejNej, jag har alltid rätt !Där har du fel, jag tror Johaug dopat sej avsiktligt med läppsalvan som ursäkt
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NejNej, jag har alltid rätt !Där har du fel, jag tror Johaug dopat sej avsiktligt med läppsalvan som ursäkt
www.langd.se
www.langrenn.com
Jag läste Oslo och tänkte att det var underligt få norrmän med in till semifinal. Dålig kollektiv form?Klassisk sprint i Olos idag. Inga svenska landslagsåkare var med.
Visa bilaga 803660
Visa bilaga 803661
www.langd.se
Tror vare sig Gunde eller Säcken är teknisk delegat för tävlingen. Sixten hade ju i och för sig en hel del åsikter men med tanke på att han varit död i över tio år lär han nog inte protestera så kraftigt.De får väl ta på sig långkallingar! Inte fan skulle Sixten, Gunde eller Wassberg ställt in ett pass för att det råkar vara 20 minus.
Myggfritt!Inte så lovande inför premiären i Gällivare.
Visa bilaga 804243
Varje år undrar jag varför de ska börja tävla tidigt i norra Sverige och Finland när det är så sjukt kallt, och så slutar de säsongen mitt när det är som bäst. Ofta har vi fina förhållanden i nordiska fjällen i april, varför inte skjuta säsongen lite framåt bara?!Inte så lovande inför premiären i Gällivare.
Visa bilaga 804243
I Sverige är det i alla fall för de flesta platser statistiskt sett som kallast någon gång i januari, så ska man slippa ifrån risken för kyla genom att bara flytta det i tid lär man behöva flytta det väldigt långt fram i tiden.Varje år undrar jag varför de ska börja tävla tidigt i norra Sverige och Finland när det är så sjukt kallt, och så slutar de säsongen mitt när det är som bäst. Ofta har vi fina förhållanden i nordiska fjällen i april, varför inte skjuta säsongen lite framåt bara?!
Ja du har ju rätt, men det är lite synd att de inte nyttjar vårvintern bättre. Skulle vara lättare att locka publik till ett soligt Ramundberg än snorkallt Rukka... Men men då krockar det väl med annan sport som får mer uppmärksamhet så de måste väl hålla sig till vintermånaderna.I Sverige är det i alla fall för de flesta platser statistiskt sett som kallast någon gång i januari, så ska man slippa ifrån risken för kyla genom att bara flytta det i tid lär man behöva flytta det väldigt långt fram i tiden.
Ur VC-perspektiv skulle man kunna skippa de två första helgerna och starta nere i Davos i mitten av december och sen köra ett par helger uppe i norra Sverige/Finland/Norge i slutet av säsongen. En nackdel är att det är glesbefolkat däruppe. Kanske är pessimistisk, men det känns som större chans för publikfest i Falun i mitten av mars än i Ruka i början av april.
Jag gissar att de vill ha svenska premiären ganska nära VC-premiären så ur det perspektivet skulle platser som redan nu har risk för problem med köldgränsen bli än mer chansartade som premiärplatser om man flyttar svenska premiären in i december.
Då har de ju också starten nere i Mellaneuropa i mitten av december.Tittar man på långloppen och Ski Classics så är ju den lite mer baktung och har fler tävlingar i april.
Jag tror mycket av intresset för längdåkning försvinner i typ mars i t.ex södra Sverige och kan tänka mig det är så i mellaneuropa också. Därför lägger man säsongen som man gör men ser man till förutsättningarna med snö osv hade ju varit bättre att skruva lite på säsongen som man gjort i Ski Classics. De har väl bara en tävling innan jul i år? Ska det vara snösäkert nu är det ju långt norrut och ris kför kyla som du säger.Ja du har ju rätt, men det är lite synd att de inte nyttjar vårvintern bättre. Skulle vara lättare att locka publik till ett soligt Ramundberg än snorkallt Rukka... Men men då krockar det väl med annan sport som får mer uppmärksamhet så de måste väl hålla sig till vintermånaderna.
Får väl hoppas att norrmännen har rätt. Då kan det funka.Fy fan, varmaste är -19°C i morgon i Gällivare enligt SMHI
Nej, det stämmer säkert att det är svårare att fuska än förr.Osäker på hur villiga de är att se genom fingarna, eller vad man nu gör för att få upp temperaturen över -17 grader när termometern inte är samarbetsvillig. Min känsla är att arrangörer inte är lika villiga att trixa med gränsen som de varit tidigare. Men det är mer maggropskänsla snarare än något ordentligt underbyggt resonemang.
Bra!![]()
Längdskidor: Skidpremiären i Gällivare skjuts upp en timme: ”En risk”
Skidpremiären i Gällivare i helgen har hotats av extremt låga temperaturer. Nu agerar skidförbundet och skjuter upp fredagens tävlingsstart en timme. – Åkarna får bara sova en timme längre, säger tävlingsledare Leif Johansson.www.svt.se
Man kan uppgradera sej även om man har Tele2
Skiljer det i pris på basabonnemangen mellan de olika bolagen?Ja jo det kan man göra men surt och behöva uppgradera när det ingår i bas hos dom andra leverantörerna
Dagens överraskning! Visar sig att bakom nicket @bsandborgh döljer sig ... [trumvirvel] ... Eelis Murto!Myggfritt!
Dom verkar inte vara billigast. Finns andra leverantörer med samma prisSkiljer det i pris på basabonnemangen mellan de olika bolagen?
Har fått för mej att Tele2 är bland dom billigare, iaf säger dom det själva när dom ringer och vill att jag skall byta till dom.