torsten-var-namnet
Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Jag missade helt obstruktionen, vad hände?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är nog lika bra, riktigt korkad åkning!Frågan är, kommer Frida ändå att åka hem!?
Har för att Blomman och hård brukar köra sch-ljud medan de i ViaPlay kör med hårt g.Det normala är ett sch-ljud och inte ett hårt g.
…och kommer hon ge nån intervju i mixade zonen…?Frågan är, kommer Frida ändå att åka hem!?
…och kommer hon ge nån intervju i mixade zonen…?
Hon har klättrat bra i tidigare år.Hur mycket försprång behöver Niskanen inför Alpe Cermis?
Man ska nog inte helt lita på Fridas kommentarer inom 30 min från tävling. Hon är väldigt mkt känslomänniska och har ändrat sig förr från det hon sagt i intervjuer kort efter målgång.Efter den intervjun med Frida så är det nog ingen snack om saken att hon kommer att åka hem.
Man ska nog inte helt lita på Fridas kommentarer inom 30 min från tävling. Hon är väldigt mkt känslomänniska och har ändrat sig förr från det hon sagt i intervjuer kort efter målgång.
Därmed inte sagt att hon kommer att fortsätta. Jag tror bara att man ska avvakta lite innan man tar ut hemåkandet som ett faktum.
Ja, kanske bäst för alla övriga inblandade om hon håller sig till enkelstarter istället?Om landslagsledningen mot förmodan ev funderat på MDFK i sprintstafetten i os så lär de väl ha kommit på andra tankar nu.
Ja, Frida är för yvig för att det ska kännas helt lugnt. I synnerhet som Sundling är så bra. Hade ju varit en annan sak om det inte fanns ngt riktigt bra komplement till Maja bland sprintåkarna.Om landslagsledningen mot förmodan ev funderat på MDFK i sprintstafetten i os så lär de väl ha kommit på andra tankar nu.
Blir inte så många lopp i OS i så fall.Ja, kanske bäst för alla övriga inblandade om hon håller sig till enkelstarter istället?
Roligare när man får följa mellantider ? Bort med masstart!Ja, kanske bäst för alla övriga inblandade om hon håller sig till enkelstarter istället?
Haha, vad ska de göra nu…Vad jobbigt det blir för dem om Hagström kommer på pallen eller t.o.m. vinner idag...
Jag håller med Teodor som tycker att uttagningen skedde för tidigt och att Hagström har en normalt högre kapacitet på topp än Dyvik.Haha, vad ska de göra nu…
Som sagt, jag är helt övertygad om att det där gjordes för att förenkla uttagningen av Kalla.Jag håller med Teodor som tycker att uttagningen skedde för tidigt och att Hagström har en normalt högre kapacitet på topp än Dyvik.
Men det är ju försent nu.
Hur blev det enklare för Kalla att kvala in i OS?Som sagt, jag är helt övertygad om att det där gjordes för att förenkla uttagningen av Kalla.
Jag tror att det ooms menar är att de gått ut med att det är en distansplats kvar. Där har Hagström ingen chans mot Kalla medan man skulle kunna argumentera för att Dyvik är minst lika vass som Kalla på distans (denna säsong) och dessutom en bättre sprinter och att det därför skulle varit Dyvik som skulle fått distansplatsen om Hagström fått den plast som Dyvik nu fick.Hur blev det enklare för Kalla att kvala in i OS?
Ingen har spekulerat att Kalla skulle vara på pallen eller även i top-10 individuellt. Varför ska man jämföra dessa två?I sprint är det ju lite lotteri, men på rätt dag och med lite flyt kan Hagström vara på pallen. Att Kalla skulle vara det individuellt känns däremot nära nog utopiskt.
Antagande: Målet med uttagningen av truppen är att maximera någon slags mått på utfallet i OS.Ingen har spekulerat att Kalla skulle vara på pallen eller även i top-10 individuellt. Varför ska man jämföra dessa två?
Bevarar denna för framtiden. Kan bli så, men jag tror (och hoppas) att hon behöver vässa formen jämfört med nu om hon ska få en plats i det laget.Jag är helt övertygad om att Kalla kommer att köra en stafettsträcka.