Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tycker hon borde vara missnöjd. Så där liten marginal ner till bästa finska är det sällan man set henne ha.Johaug verkar glad. ?
Ja, störigt glad..?Johaug verkar glad. ?
Andra raka blir man nog glad överJa, störigt glad..?
Jo, det blev en rejäl besvikelse. Synd.Tung svenskdag
Jag gissar att tröttheten var en kraftigt bidragande orsak. Var väl inte så mkt av den varan vid mellantiden vid 1,8 km.Anmärkningsvärt många med tjuvsläpp i slakorna.
Blir spännande att se vem de väljer i stafetten av Ribom och Kalla nu om vi har rätt i att det är mellan dem den sista platsen i laget står. Ribom en gnutta före och Kalla hade ändå fördel av att åka på Riboms tider. Jag hade gett Ribom platsen men det är lite gambling då jag ser en större risk att hon totalspränger sig än att Kalla gör det.
Absolut inte. Helt oprövat kort på distans och hon har inte den kapacitet som behövs.Dahlqvist?
Tycker inte Johaug såg så trött ut.Jag gissar att tröttheten var en kraftigt bidragande orsak. Var väl inte så mkt av den varan vid mellantiden vid 1,8 km.
Det vore verkligen att gambla som jag ser det.Dahlqvist?
Instämmer. Och det finns massa möjligheter att göra dessa tävlingar mera intressanta genom att gräva fram massa data och visualisera det på ett snyggt sätt.F.ö. är väl snart intervallstarterna ett minne blott. Produktioner som denna gör det ju halvt omöjligt att följa även om man har 40 års rutin av tittande på den typen av lopp.
Det kan knappast bli värre.Absolut inte. Helt oprövat kort på distans och hon har inte den kapacitet som behövs.
Radiosporten FTWInstämmer. Och det finns massa möjligheter att göra dessa tävlingar mera intressanta genom att gräva fram massa data och visualisera det på ett snyggt sätt.
Det kan det nog.Det kan knappast bli värre.
Är tämligen övertygad om att hon var klart tröttare vid 6,3 km och 8,6 km än vid 1,8 km.Tycker inte Johaug såg så trött ut.
Håller med. Sen beror det ju på. Vill man gambla hårt så kan man ju testa det. Dock, är inte Dahlqvist lite bättre på fristil på distans? Då ska man ha henne på en tredjesträcka om Sundling tar sista. Då skulle man kanske ha ett lag med Karlsson, Andersson, Dahlqvist och Sundling och hoppas på att Sverige åtminstone är med i täten efter två sträckor och sen hoppas på att Dahlqvist och Sundling kan klänga sig fast i ryggar och Sundling dra hem spurten.Det kan det nog.
Karlsson verkar inte vara i någon större luckskaparform.Ingen nytta att ha Karlsson på 1:a sträckan. Det är svårt att skapa luckor där.
Med två kollapser på hög höjd tror jag att inte att Frida kommer återhämta sig tillräckligt för de resterande loppen. Hoppas jag har fel.Hon behöver nog vila och återhämtning nu ser det ut som?
Nej, visserligen inte det sämsta jag sett men det är inte många som varit påtagligt sämre. Flyttade fokus allt mer från sändningens bilder till resultatrapporteringssidan under loppets gång.TV-produktionen är så obegripligt usel! Långa inzoomade bildsekvenser på enskilda åkare, helt utan referenspunkter i omgivningen, gärna på åkare som helt saknar chans på medalj. De börjar följa åkare mer än en minut innan mellantid och skiter i alla andra åkare under tiden. Långa sekvenser på liggande åkare i målfållan samtidigt som andra går i mål. Ingen känsla för att uppdatera tittarna på ställningen och mellantider. Totalt ointressant sändning, och då är jag ändå orimligt intresserad av skidåkning.
Jag tror du har rätt tyvärr. Om tv-produktionen ser ut så här så föredrar till och med jag en masstart.Nej, visserligen inte det sämsta jag sett men det är inte många som varit påtagligt sämre. Flyttade fokus allt mer från sändningens bilder till resultatrapporteringssidan under loppets gång.
Nu var detta väl säsongens sämsta produktion men jag frågar mig lite konspiratoriskt om det är en del av FIS:s strategi - gör så dåliga produktioner att människor inte klarar av att följa loppets skeende, då kommer de sedan i undersökningar att komma fram till att folk anser lopp med intervallstart är svårbegripliga och då har de fått ammunition för att ha ännu fler lopp med masstart som är enklare att producera och som tar mindre tid att genomföra.
Laget till det loppet är garanterat inte uttaget och än mindre offentliggjort. Min gissning är att hon inte kommer att åka det loppet utan att teamsprinten avslutar mästerskapet för hennes del.Ska Jonna köra 3mil?
Laget till det loppet är garanterat inte uttaget och än mindre offentliggjort. Min gissning är att hon inte kommer att åka det loppet utan att teamsprinten avslutar mästerskapet för hennes del.
Instämmer. Och det finns massa möjligheter att göra dessa tävlingar mera intressanta genom att gräva fram massa data och visualisera det på ett snyggt sätt.
Beror ju lite på när man "mätt" förhoppningen. Förhoppningen på Karlsson minskade i alla fall i mitt medvetande en del efter skiathlonen. Men, visst, en tolfteplats är under den förhoppning jag hade i morse. Tippade ju henne som trea. Innan mästerskapet hade jag satt henne som tvåa med en liten förhoppning om att hon på rätt dag t.o.m. skulle kunna vinna.Är väl egentligen Frida där man hade hoppats på betydligt mer idag. Lite mer av Ebba också men är väl bara lite i underkant. Övriga är väl ungefär som förväntat.
Idag var det väl inte mer än 4 grader kallt tyckte jag de sa. Vindfaktorn gör väl lite men så hemskt kallt kan det inte varit idag så det skulle påverka åkningen kan jag tycka.Nån som hört en bra teori om varför Frida kollapsar i mål hela tiden? Min fru säger att det är för kallt för henne