Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar ju lite udda med tanke på teamsprinten. I femmilen lär de inte ha med saken att göra.Persson och Grate skickas hem tillsammans med Dyvik
![]()
Vintersport: Tre längdskidåkare reser hem till Sverige – innan OS är slut
Det återstår elva OS-dagar. Trots det reser tre längdskidåkare hem till Sverige redan i morgon. Det handlar om Anna Dyvik, Anton Persson och Marcus Grate. – Det är ett tufft beslut men vi anser att vi har bra teamsprintåkare i de grabbar som är på plats, säger herrtränare Lars Ljung.www.svt.se
Varför? Kan väl alltid vara bra med reserver, tänker på herrarna då. Dyvik vill tydligen hem.
Vad tror vi om morgondagens prispall då?Startlista för herrarnas 15 km.
Tror på Bolshunov, han var rusktigt stark i helgen. Men Niskanen borde kunna vara med och kriga om guldet.Vad tror vi om morgondagens prispall då?
Bolshunov - Niskanen tycker jag ligger bra till, sen vete tusan.
Vore en rejäl knall. Är han inte lite vassare i fristil f.ö.?Håller på nr31. Imorgon får han äntligen kliva upp överst på pallen.
Han brukar hålla sig långt framme så nu tror jag att han har nytta av att medelhöjden i hans hemland är 1996 möh. :-)
Man önskar ju det men tror nog det är önsketänkande tyvärr...Hoppas både Halvfarsson och Burman gör det bättre än sist.
Spelar ingen roll han är stark i båda. ;-)Vore en rejäl knall. Är han inte lite vassare i fristil f.ö.?
Jag hoppas alla svenskar får bättre placeringar än i senaste loppet de åkte!Hoppas både Halvfarsson och Burman gör det bättre än sist.
Jag hoppas alla svenskar får bättre placeringar än i senaste loppet de åkte!
Om man tänker svenskt herrstafettlag är Poromaa förstås given. Övriga som jag gissar slåss om platser är Halfvarsson, Burman, Häggström och Svensson. Misstänker att Johanssons insats i skiathlonen gör att han inte är aktuell.
Helt konstigt att skicka killarna hem redan nu. Tänk om Svensson eller Häggas hamnar i karantän precis före teamsprinten.Verkar ju lite udda med tanke på teamsprinten. I femmilen lär de inte ha med saken att göra.
Om bara en av de två blir det kan man väl tänka sig att slänga in Calle. Å andra sidan, om någon i svensktruppen blir sjuk kommer väl Calle att kort därefter också vara sjuk så ...Helt konstigt att skicka killarna hem redan nu. Tänk om Svensson eller Häggas hamnar i karantän precis före teamsprinten.
?Om bara en av de två blir det kan man väl tänka sig att slänga in Calle. Å andra sidan, om någon i svensktruppen blir sjuk kommer väl Calle att kort därefter också vara sjuk så ...
Jo, teamsprinten har lite annan karaktär och det finns flera kapacitetsåkare som har levererat bra resultat (tex. Niskanen). Men ändå känns det lite oseriöst att skicka dem hem? Det år nog möjligt att deras form har dalat ordentligt.Blir f.ö. lite intressant att se hur banan är vad gäller att "gynna" distans- kontra sprintåkare då de ska köra tre gånger på kort tid uppför långa backen.
2 Niskanen -0,3 3 Pärmäkoski 2,1 4 Nepryaeva 4,1 5 Hennig 0,9 6 Andersson 1,3 7 Stupak 1,0 8 Diggins 1,3 9 Stadlober 0,9 10 Sorina 1,6 11 Sauerbrey 1,1 12 Karlsson 1,5 13 Brennan 1,6 14 Matintalo 1,7 15 Vasilieva 0,9 16 Kyllönen 1,4 17 Lampic 0,9 18 Beatty 1,0 19 Ribom 1,5 20 Kalla 1,0Tolkning
k>1 Tappar mer på andra halvan k=1 Tappar lika mkt på första och andra halvan 0<k<1 Tappar mindre på andra halvan än första k=0 Åker jämnt (med Johaug) på andra halvan k<0 Åker fortare (än Johuag) på andra halvan
Super! Det precis den här sorten av data vilket vore enkelt att visualisera i TV-produktionen.En liten jämförelse av hur åkarna åkte på andra relativt första halvan i relation till Johaug. Man kan absolut kritisera måttet, ffa så är det rent relativt vilket gör att det blir väldigt känsligt för en åkare som är så nära Johaug som Niskanen.
Tror man måste ha enklare data i så fall så att betydelsen är självklar och inte kräver någon egentlig tankeverksamhet. T.ex. skulle man kunna ha en lista T1 och T2-värdena, lämpligen presenterat grafiskt.Super! Det precis den här sorten av data vilket vore enkelt att visualisera i TV-produktionen.
Om det är som Iversen säger att han lovats en start och inte får det så har ju ledningen klantat sig. Med den konkurrensen i laget är det som att be om trubbel att ge sådana löften. Vilken åkare som helst kan missa formen och om åkaren när loppet närmar sig inte bedöms vara i form är ett sådant löfte en riktig rävsax.Iversen surar ?
![]()
Längdskidor: Iversens ilska: ”Känns som en kniv i ryggen”
Emil Iversen fick inte en startplats i fredagens 15 kilometer klassiskt av den norska landslagsledningen. Han är allt annat än nöjd. – Det känns som att jag har fått en kniv i ryggen, säger han till NRK .www.svt.se
Jo, så måste det vara. Även pappa-Iversen måste ha någorlunda koll hur tränarna i herrsidan har kommunicerat detta.Sen är det ju svårt att veta hur snacket gått internt baserat på journalistens beskrivning. Vad Iversen uppfattat som ett löfte kanske ledningen inte sett på likadant.
Detta låter helt korkat, om det stämmer. De bästa ska åka oavsett var har lovats i november.Niklas Dyrhaug mener landslagsledelsen burde stått på lovnaden, som Iversen hevder å ha fått.
– Har Iversen fått lovnad om å gå 15 km klassisk i OL etter rennene på Beitostølen og i Ruka, må selvfølgelig ledelsen stå for det.
Grundproblemet är som jag ser det att man inte ska ställa ut löften man inte är 100% säker att man kommer att hålla. Och ett sådant löfte kan man inte vara säker på att man kan hålla, d.v.s. man skulle aldrig lovat det då.Detta låter helt korkat, om det stämmer. De bästa ska åka oavsett var har lovats i november.
Guldfavorit? Tar han alla sträckor själv då eller?Finsk sportjournalist vädrar guld i damstafetten. (från Hufvudstadsbladet)
Visa bilaga 538706
Hm, Iivo har väl inte tagit silver?Guldfavorit? Tar han alla sträckor själv då eller?
De skriver om damstafetten. Kerttu.Hm, Iivo har väl inte tagit silver?
Min kommentar var angående att Foss skrev han. Då är det knappast Kerttu som som hen syftar på. Att rubriken syftar på Kerttu och damstafettlaget är för mig helt klart.De skriver om damstafetten. Kerttu.
Googla är fegt! Mitt minne var alltså inte helt kasst (omväxling förnöjer).
Finland, Sverige och Ryssland är väl favoritlagen så här ett par dagar innan stafetten.Finsk sportjournalist vädrar guld i damstafetten. (från Hufvudstadsbladet)
Visa bilaga 538706
Fega halvsenila typer får tillgripa alla till buds stående hjälpmedel för att hitta rätt.Googla är fegt! Mitt minne var alltså inte helt kasst (omväxling förnöjer).
Uppfyller inte ens reglementet om jag förstod det som Campione postade tidigare i tråden. Var väl bara en skidskytt/nordisk kombinationsåkare som man fick slänga in?Elvira, Stina, Ebba, Jonna. Just Joking.