Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Avundsjuk?Jaha, dom bästa Svenska tjejerna Frida och Jonna tycker det är väldigt jobbigt & onödigt & trist att tävla i Tour de Ski.
Dom stannar hellre hemma i fåtöljen och slappar och kollar på tv och dricker godisShots och räknar sponsorpengar istället.![]()
Känns ju spontant som ett vågspel.Det blir spännande att se om Calles rygg håller en hel TdS!
Var det dagens höjdpunkt att få idissla det där nonsenssnacket en gång till?Jaha, dom bästa Svenska tjejerna Frida och Jonna tycker det är väldigt jobbigt & onödigt & trist att tävla i Tour de Ski.
Dom stannar hellre hemma i fåtöljen och slappar och kollar på tv och dricker godisShots och räknar sponsorpengar istället.![]()
Den höll inte ens till start, alltså.Det blir spännande att se om Calles rygg håller en hel TdS!
Tolkar jag dig rätt i att du säger att han inte alls har problem med ryggen och att anledningen till att han presterar dåligt är att han inte har kapaciteten att vara säg topp-10 i VC?Fattar inte varför calle inte lägger av . Han ljuger bara för sig själv och kommer på massa ursäkter varför det går så dåligt hela tiden .
Hanna Öberg gjorde hoppade precis över VC-tävlingarna i Frankrike för att vara hemma och träna. Men fakta får förstås inte stå i vägen för lite okunnigt soffgubbsraljerande.Yes, problemet verkar uppstå varje år som det är VM eller OS. Då får dom svenska toppåkarna alltid ont eller blir sjuka, och kan inte åka några andra tävlingar, utan måste vara hemma och träna.
Skidskyttarna därmot verkar vara tuffa typer, som åker alla tävlingar !
I mina ögon ett klokt beslut. Han har alldeles för många gånger tidigare försökt tävla när det i efterhand varit tydligt att han skulle varit hemma och sett till att vara helt ok innan han ger sig ut i VC:en.Den höll inte ens till start, alltså.
Ja, för en gångs skull. Risken var nog annars stor att han åkt dit, kört 1-2 lopp och sedan klivit av. Nu får nån annan chansen (Eric Rosjö, tror jag), även om förberedelserna inte blir hundra förstås.I mina ögon ett klokt beslut. Han har alldeles för många gånger tidigare försökt tävla när det i efterhand varit tydligt att han skulle varit hemma och sett till att vara helt ok innan han ger sig ut i VC:en.
Tolkar jag dig rätt i att du säger att han inte alls har problem med ryggen och att anledningen till att han presterar dåligt är att han inte har kapaciteten att vara säg topp-10 i VC?
Calle hade förra säsongen följande topp-10-resultat individuellt i VC:Okey han kanske hade problem med ryggen denna gången men annars så är det alltid gnäll och bortförklaringar när det går dåligt för honom.
Han har inte det som krävs för top 10 i vc i mina ögon, även fast han ibland kan skrälla i någon tävling .
Vi vet !!Jag kör med lite okunnigt soffgubbsraljerande.
Jag tror det är säkrast att du håller dig ifrån tangentbordet när du inte är nykter. Fylleciteringar är rätt pinsamma.Vi vet !!
Håller med. Har varit flera säsonger då jag haft på känn att han i slutet av dessa kommer att meddela att han lägger av. Trodde ett tag att Calle skulle lägga av före Kalla.Jag tycker det mest är konstigt/starkt att han orkar fortsätta.
Inte alls ! Föreslår att du låter bli personangrepp i fortsättningen.Jag tror det är säkrast att skriva om man inte är nykter. Inte så pinsamt.
Jaha, ja då ber jag om ursäkt för att jag trodde att fulciteringen var orsakad av bristande omdöme till följd av alkoholintag snarare än att vara orsakad av brist på sakliga argument.Inte alls ! Föreslår att du låter bli personangrepp i fortsättningen.
Är man inte norrman kan man lika gärna lägga av!Är man inte bäste icke norrman kan man lika gärna lägga av!
Såja, dags för Tour de Ski - ska bli kul ! Vinner Johaug ?
Ja det var lite dåligt faktiskt...Hur fan kan de inte få fram en stav? Dags att sparka Rödskägget
Men verkade ju inte finnas någon nation med stavar där heller?Ja det var lite dåligt faktiskt...
Sämre pendel, inte tillräckligt styva, osv. I en spurt i en sprint märks det definitivt.Borde inte en stav i komposit (glasfiber/kolfiber) hålla bättre. Lite tyngre kanske, men det kan väl inte spela nån roll i en sprint. Eller har de några andra nackdelar förutom vikten?
Okey. Har själv inte åkt skidor sedan 1983, så jag har ingen aaaaning om sånt.Sämre pendel, inte tillräckligt styva, osv. I en spurt i en sprint märks det definitivt.
Sedan är det stor skillnad i känslan även om det bara skiljer några gram. Har man en gång testat toppstavar går det inte att gå tillbaka, det känns som att nån hällt vatten i stavarna. Därför har jag aldrig gått upp till toppstavar, utan stannat ett par snäpp under.
Jaha, det var hon som delade rum med Hagström. Hoppas smittspridningen stannar där.![]()
Längdskidor: Maja Dahlqvist bryter Tour de Ski
Maja Dahlqvist bryter Tour de Ski. Den svenska stjärnan är förkyld och reser alltså hem direkt. ”Var kul så länge det varade. Men det det vill sig bara inte för mig 2024. Vi ses nästa år”, skriver hon på sina sociala medier.www.svt.se
Ja hoppas det inte blir flerJaha, det var hon som delade rum med Hagström. Hoppas smittspridningen stannar där.