Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Snart dags för OS-ansökan. Borås, vem såg det komma?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man inte har fantastiskt mkt bättre glid eller kan skapa en rejäl lucka inför den långa utförskörningen ner till stadion skulle jag säga att historien rätt tydligt visar att man inte ska starta den utförskörningen i spets.Kanske inte så taktiskt igår i finalen, men att tre stycken (eller var det fyra?) gled förbi med sån fart känns som att det var stor skillnad på vallan.
Om man inte har fantastiskt mkt bättre glid eller kan skapa en rejäl lucka inför den långa utförskörningen ner till stadion skulle jag säga att historien rätt tydligt visar att man inte ska starta den utförskörningen i spets.
Linn gick inte i spets i vare sig kvart eller semi då det var hyggligt samlad tropp medan hon i finalen skapade en bra lucka innan utförskörningen. Det var i mina ögon rutinerat och taktiskt kört.
Ja sannerligen. Starkt att orka dra den där stora kroppen (190 cm, 95 kg) uppför mördarbacken fem ggr i nästan samma tempo som bergsgetterna. Jag brukar cykla uppför med min kära mtb, och det jag tycker är värst med den är att den är så brant bitvis, och att den syra man tvingas närma sig under de partierna följer med en när det blir mera normalt brant. Tur för mig att jag är en spinkis jfrt med Anger men mina 84 kg fördelade över 192 cm.Hade nog setts som lite vågat om man inför säsongen gissat att sprinten skulle vara Angers placeringsmässigt sämsta lopp i VC i Falun denna säsong.
En detalj är väl att Burman har Fischerskidor.Lite oroväckande att skidorna inte funkar. Var väl inte något riktigt "värstingföre" i alla fall. Sen måste väl Anger ha haft drägliga skidor med tanke på resultatet.
Ree (4:a) och Niskanen (9:a) står i resultatlistan att de kör på Fischer.En detalj är väl att Burman har Fischerskidor.
Tyckte Blomman muttrade något om att de rätt mkt övergivit den rigida hållningen kring "den svenska strukturen" då de insett att det kostar för mkt resultatmässigt. Förstås svårt att veta. Sen är inte jag personen att bedöma hur stor inverkan det har. Har väl kommit lite nysnö. Kan det ställa till det? Å andra sidan inte någon värme.Är inte det så att bla fischer har "svenska strukturen" och angers har fabrikstruktur?
Tyckte Blomman muttrade något om att de rätt mkt övergivit den rigida hållningen kring "den svenska strukturen" då de insett att det kostar för mkt resultatmässigt. Förstås svårt att veta. Sen är inte jag personen att bedöma hur stor inverkan det har. Har väl kommit lite nysnö. Kan det ställa till det? Å andra sidan inte någon värme.
Om de slipat om från fabriksslip till svenska strukturen, går det då att slipa om en gång till och återfå fabriksslipen? Eller tål skidorna bara en omslipning?Dock är det väl så att de skidor som är slipade med ”svenska strukturen” är det, och då är det svårt att få tillbaka Fischers fabriksstruktur (de lär nog inte dela ut den hur som), och att hitta nya passande skidor under säsong är nog inte helt enkelt. Det brukar ju vara ett ganska tidskrävande jobb under somnar/höst att plocka och analysera skidor fr fabrik.
Jag ser på Viaplay.Vart ser man damerna 20 km? Ej på 6:an?
Är ju inte skitenkelt att göra något. Terrängen ser ju ut som den gör, kommer alltid vara nedför mot stadion. Sen finns det väl en charm med att banorna ser olika ut beroende på plats.Alltså, banan i falun måste bara göras om från grunden. Redan åren innan VM 2015 insåg väl alla att avslutningen inte är rättvis alls. Idag var det Ree som gick med i klubben som torskat pga hur avslutningen ser ut. Han sällar sig till en fin skara åkare som provat att ligga först i sista nedförsbacken. Simen Krüger, Johan Olsson, Anders Södergren är andra som vet hur det känns.