[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Alla som kraschar som en lallare (i direktsänd tv) är definitivt lallare.

Nej, jag säger inte att det hade någon betydelse för avgörandet. Däremot tycker jag att blir man ikappåkt av damtäten bör man släppa dem förbi sig och hålla sig där för att det över huvud taget inte ska bli några diskussioner.

Du propagerade ju själv tidigare för att gå steget längre och plocka av herråkare som blir upphunna.
Ja, när det är olika starttider för elit herr och elit dam tycker jag de ska plockas av.
Den här lirarn hade de ju dock åkt med ganska länge, han hade ju redan varit både före och bakom innan Hård och Blomman uppmärksammade honom.

Hoppas på bättre väder imorgon. Det är väl ett lopp som är mer långloppslikt också där trad.åkarna inte gynnas på samma sätt som idag.

Damerna startade fem minuter efter herrarna idag och nog är väl herråkaren en elitåkare? Och om han tidigare i loppet varit efter Ebba och Astrid skulle han alltså varit avplockad innan den sekvensen uppstod om man gått med dina regler.

Dessutom sa ju Ebba att hon tog sikte på herråkaren så han utgör ju någon form av mentalt mål.

Jag vidhåller att han borde ha hållit sig bakom Astrid och Ebba från det han blev upphunnen när reglerna inte innehåller något om avplockning.

Kul att Ebba vann igen, ett perfekt lopp för henne. Ibland är Blomman en riktig lallare.

Tiderna för de tre första i Nordenskiöldsloppet. Verkar inte ha behövts någon målkamera.

1743266321413.webp

Hmm. Loppet imorgon ska starta 8:30 CET enligt skiclassics.com. Men enligt tv-tablåerna ser det ut som om det är CEST som gäller. Krångligt det här med sommar och vintertid!

Jag går på SVTs tablå och räknar med att det är 8.30 som gäller efter omställning av klockan.

SVT-Play är bra, då kan man titta när man vaknat och när man vill, och behöver inte passa tider ! 😊

Är hon med fram till slutbacken blir det spännande att se hur det funkar. Kapacitetsmässigt är Ebba säkerligen bäst men de andra är nog vanare vid uppförsstakning. Sen gissar jag att Ebba behöver ett visst försprång på i alla fall Stina inför utförskörningen.

Är det inte ovanligt tidigt damerna börjar komma ikapp eftersläntrarna i herrklassen?

Har de fyllt ut herrstartfältet med några "lokala förmågor"?
Hade vi inte en diskussion för några veckor sen där det konstaterades att det fanns ”motionärsplatser” idag?

Lite konstigt dock om de startar med eliten, men vill minnas det var kvalificeringskrav så kanske de gjort så ändå.

Senast ändrad:
Hade vi inte en diskussion för några veckor sen där det konstaterades att det fanns ”motionärsplatser” idag?
Jo, jag hade dock inbillat mig att de skulle starta efter damerna. Men om herrmotionärerna startade med elitherrarna skulle det ju förklara att damerna kom ikapp andra åkare så tidigt idag.

Stadås saxning tycker jag vara lite tveksam. Gled han inte lite på stegen?

Tappade Ebba lite uppför den där knixen? Kan det vara att hon är ovan att saxa med blanka skidor jämfört med de andra?

Tror de får hitta en tuffare backe. Bruvoll ser ju knappt trött ut.

Frågan är om Fleten kommer ikapp Stina innan toppen. Men Stina bör väl ha god chans att komma tvåa ändå.

Man undrar hur många dagar det är så här fantastiskt väder däruppe?

Nu får ju Wallberg ge sig. Novak har precis förklarar frustrationen över stavbrottet och det har i TV-sändningen synts att han var tämligen förbannad och ändå ska hon fråga hur det känns då. Suck!

Ebba är ju suverän, kör ifrån långlopparna både med och utan fäste, på bergiga banor ! Får hoppas att hon inte bränner rakt ut i skogen i sista nedförsbacken ….

Tillbaka
Topp