[OT] Långfärdsskridskor - övriga Sverige

Kung_Gustaf

Ny medlem
Stockholm kör ju sin egen tråd så jag tänkte...

Vad gäller Runn i Falun så finns denna sida för is-intresserade: http://runn-is.net/sp3/index.php?device=android

Idag är det -18° ute så jag skulle tro att nästa mätning innebär klartecken med bravur för alla som vill vara lite extra säkra. Hittills har jag själv inte vågat mig ut pga av så otroligt många olyckor hittills i år :( Det har varit ledigt lurig is hittills i år.

Problemet är väl att kylan gått upp och ned. Lager-is så att säga är ju inte starkare än starkaste länken eller hur man ska uttrycka sig.

Många som gått igenom verkar dessutom ha åkt ensamma vilket är i det närmaste idiotiskt med tanke på förutsättningarna. Men nu har det ju varit rejält kallt ett tag så tjockleken har säkert blivit helt ok.

Kul med lite Gävle-is. Vi har pratat om att ta en tur med jobbet i Gävle. Ska genast surfa lite om isarna där :)

Bråviken från Norrköping till Arkösund igår. All möjlig is, skravel, knotter, flak men även mycket perfekt och slät kärnis.
Närmare Arkösund mycket knaster och hängmattor på de nylagda delarna. Fick åka mycket på landkallar för att komma fram.
20250219_121701_Original.webp

Hängmatte-passage:

Kanske ej/exklusive/utanför Stockholm vore tydligare för de som inte är bekanta med Stockholmstrådens existens?

I Luleå sprang de ett maraton på isen i helgen och häromdagen var det nån sorts tävling. Kvaliteten på isen har jag ingen aning om (men de verkar seriösa).

IMG_4428.webp

Mashavet, aka Siljan har just nu riktigt fin is så kan rekommenderas innan det blir tö igen.

Senast ändrad:
Kanske ej/exklusive/utanför Stockholm vore tydligare för de som inte är bekanta med Stockholmstrådens existens?

Det finns också en tråd för Göteborg, som startades med inspiration av Stockholms-tråden.

Här Öjaren (vid Högbo) på söndag några ojämnheter och snön som hade blåsits på banan på södra delen men annars riktigt fin.

2025-02-20-16-22-42-658.webp

Tillbaka
Topp