[OT] Lego?

[OT] Lego?
Ser ju bra ut men vart ska han få plats med cyklarna!?
582265333_b1a86120-2adb-428c-9b4a-d26df9d9ae57.jpg

[OT] Lego?
[OT] Lego?
Vi gjorde så med en fjärrstyrd buggy för några år sen. Tog lite tid att sortera. Det tog många för sonen att förstår vad det var.
Fick han bara en sida av instruktionen i taget också?

Jag får sätta mig och sortera vid midsommar då. Han hade vanlig legokalender i år som varje år men det var tydligt att han är för stor nu

[OT] Lego?
Vi har haft LEGO Speed Champions som ”adventskalender” ett antal år nu. Lagom mycket för att hinna bygga lite varje morgon och inte för mycket att sortera och slå in för oss vuxna.

[OT] Lego?
Vi har haft LEGO Speed Champions som ”adventskalender” ett antal år nu. Lagom mycket för att hinna bygga lite varje morgon och inte för mycket att sortera och slå in för oss vuxna.
Inte ett paket varje dag?

Grabben är för gammal för nisse egentligen men han chansar inte i december.
Idag sa att att han vet att det är fejk men inte förrän sista klappen var öppnad...vi får se 1/12 2025....

[OT] Lego?
IMG_2363.jpeg

Besticklåda är praktiskt, tömmer de olika plastpåsarna i var sitt fack.

Lite skoj att inte veta vad det är som byggs. Grogu här om året tog nog till Lucia innan det gick att lista ut. I år däremot så såg det ut så här efter dag två:
IMG_2250.jpeg

”Med den konfigurationen på avgasrören måste det vara en Yamaha” löd kommentaren. Han har snöat in rätt hårt på mc… 😏

[OT] Lego?
Hmm, ganska utmanande hade ju varit att få blandade bitar och först mot slutet kanske få ihop tillräckligt för att bygga ?

Nej, vad vi har gjort är att riva ut en 4-6 sidor (2-3 blad) ur beskrivningen, sortera ut tillhörande bitar och sen slå in i små kuvert.

[OT] Lego?
Lekte med Lego som barn på 60-talet. Man hittade på byggen själv efter egna idéer. Hade kassvis med Lego som jag gav bort till en kompis lillebrorsa. Fattar inte vad grejen idag är bland vuxna. Kanske nån kan förklara.

Senast ändrad:
[OT] Lego?
Lekte med Lego som barn på 60-talet. Man hittade på byggen själv efter egna idéer. Hade kassvis med Lego som jag gav bort till en kompis lillebrorsa. Fattar inte vad grejen idag är bland vuxna. Kanske nån kan förklara.

Det är som att cykla, man gör det för man tycker det är roligt. För vissa ger det säkert en känsla av hur man hade det som liten.

[OT] Lego?
De gick visst inte så långt bakåt, tur det finns andra källor. :)

Tillbaka
Topp