[OT] Lego?
Ser ju bra ut men vart ska han få plats med cyklarna!?Systersonen flyttade just hemifrån till en etta på 36 kvadratmeter. Ja alla lådor innehåller lego...
Visa bilaga 743564
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ju bra ut men vart ska han få plats med cyklarna!?Systersonen flyttade just hemifrån till en etta på 36 kvadratmeter. Ja alla lådor innehåller lego...
Visa bilaga 743564
Ser ju bra ut men vart ska han få plats med cyklarna!?
Visa bilaga 744151
Snart klar det andra bygget för dagen , sen kanske man får lite ledigt om de inte får mer Lego efter Kalle!?
Var glad att du får ett, jag är ganska säker på att det ett eller två till under granen med Lego men inget av dem är till migTjena!
Klart man får, iallfall när jag känner på ett paket med mitt namn på. Skramlar friskt och låter inte som ett pussel.
Hanns det med vid frukost eller kan han lugna sig till efter skolan?Visa bilaga 744185
Grabbens adventskalenderbygge är klart. 485 steg så det blev perfekt med 20 per dag.
Hanns det med vid frukost eller kan han lugna sig till efter skolan?
Du satt och sorterade det först antar jag?
Fick han bara en sida av instruktionen i taget också?Vi gjorde så med en fjärrstyrd buggy för några år sen. Tog lite tid att sortera. Det tog många för sonen att förstår vad det var.
Fick han bara en sida av instruktionen i taget också?
Jag får sätta mig och sortera vid midsommar då. Han hade vanlig legokalender i år som varje år men det var tydligt att han är för stor nu
Lite både och beroende på skolschemat.Hanns det med vid frukost eller kan han lugna sig till efter skolan?
Ingen sortering, men den kom i sex numrerade påsar så det var en begränsad mängd bitar åt gången.Du satt och sorterade det först antar jag?
Inte ett paket varje dag?Vi har haft LEGO Speed Champions som ”adventskalender” ett antal år nu. Lagom mycket för att hinna bygga lite varje morgon och inte för mycket att sortera och slå in för oss vuxna.
Alltså inte en bil varje dag utan en bil delad på 24 paket.
Lekte med Lego som barn på 60-talet. Man hittade på byggen själv efter egna idéer. Hade kassvis med Lego som jag gav bort till en kompis lillebrorsa. Fattar inte vad grejen idag är bland vuxna. Kanske nån kan förklara.
JappKläppen?
Visa bilaga 745340
Gubben flyttade från huset till lägenhet efter 50år, hittade mitt gamla lego på vinden vid flytten![]()
Brukar bo några hus upp första helgen i februari.
Detta var 1212. Bra läge nu när barnen klarar åka ner till liften.Brukar bo några hus upp första helgen i februari.
Visa bilaga 745340
Gubben flyttade från huset till lägenhet efter 50år, hittade mitt gamla lego på vinden vid flytten![]()
Tänkte fel, 1212A blir det i februariDetta var 1212. Bra läge nu när barnen klarar åka ner till liften.
Var köper man en sån?Visa bilaga 744185
Grabbens adventskalenderbygge är klart. 485 steg så det blev perfekt med 20 per dag.
Var köper man en sån?
Finns troligen här, men siten är hemsk att få översikt på https://brickshelf.com/Vet någon om det finns skannade gamla Legokataloger?
Nästan roligare än att bygga.
Visa bilaga 746685
En liten julklapp till mig själv. Köpt billigt på Facebook. Inte helt rätt bitar men nära nog.
Tycker det här var peak lego. Både stads-legot och såklart rymdlegot. Vet någon om det finns skannade gamla Legokataloger?
Nästan roligare än att bygga.
Visa bilaga 746685
www.lego.com
De gick visst inte så långt bakåt, tur det finns andra källor. :)