[OT] Lego?

[OT] Lego?
Framgaffel och vevar/pedaler på plats. Får byta till SPD senare.

IMG_6086.webp

IMG_6090.webp

IMG_6091.webp

[OT] Lego?
Idag avslutades bygget.

Visa bilaga 837980
Manualen tyckte 72st kedjelänkar men jag kortade till 71st. Mycket bättre imo.
Visa bilaga 837981

Visa bilaga 837982

Sista påsen
Visa bilaga 837983

Två fina detaljer. Bakom bromshandtaget sitter en bit på led, med extremt lite flex, ger en liten liiten känsla av motstånd.
Visa bilaga 837984

Och att det är vatten inne i flaskan.
Visa bilaga 837985

Slut
Visa bilaga 837986
Visa bilaga 837987
Fick du justera B-skruven när du kortade kedjan?

[OT] Lego?
Orginalet är snyggt. Lego har tappat allt när det kommer till kvalitet och design. Tom på mobilen syns på de bilderna att de inte ens kan hålla samma färg på klossarna . Det är MISERABELT! Inget annat företag inom kloss världen gör så dåliga stenar som Lego. Ta en ordentlig titt på bilen och påstår att det ska föreställa en Jaguar E type. Kan Lego bara göra grå och inte Chrome färgade detaljer ? Är det nån jävla plast kofångare som Lego vill visa upp ? Olika färg på pins som sitter på hjulen ? Ta en titt rakt fram ifrån och påstår att det ska vara en av de snyggaste bilarna som nånsin har byggts. Usch. Jämför den med Mattels merca sl300 som har lika många delar till nästan samma pris . En skillnad i kvalitet o design som dag och natt .

[OT] Lego?
Orginalet är snyggt. Lego har tappat allt när det kommer till kvalitet och design. Tom på mobilen syns på de bilderna att de inte ens kan hålla samma färg på klossarna . Det är MISERABELT! Inget annat företag inom kloss världen gör så dåliga stenar som Lego. Ta en ordentlig titt på bilen och påstår att det ska föreställa en Jaguar E type. Kan Lego bara göra grå och inte Chrome färgade detaljer ? Är det nån jävla plast kofångare som Lego vill visa upp ? Olika färg på pins som sitter på hjulen ? Ta en titt rakt fram ifrån och påstår att det ska vara en av de snyggaste bilarna som nånsin har byggts. Usch. Jämför den med Mattels merca sl300 som har lika många delar till nästan samma pris . En skillnad i kvalitet o design som dag och natt .

Tjena!

Jag ser då inga färgskiftningar på bilderna som inte beror på ljusförhållanden.
Lego har gjort kromade bitar förr, men dom håller inte i längden.
Designen på E-Type är inte klockren, det håller jag med om. Men Mattel lockar inte alls lika mycket då det är för mycket specialbitar, t.ex. hela dörrarna.

[OT] Lego?
Tom min 12-åring som äger legot förstår sig på det där med ljus och skuggor när man tar bilder på saker. Det är Lego och det ser absolut ut som en E-type. Det enda jag var lite besviken på är att det inte var deras V12:a.

Hoppas nästa helg blir bättre för, den här helgen verkar inte ha varit din bästa ... SKÅL ... eller nåt :)

[OT] Lego?
Tom min 12-åring som äger legot förstår sig på det där med ljus och skuggor när man tar bilder på saker. Det är Lego och det ser absolut ut som en E-type. Det enda jag var lite besviken på är att det inte var deras V12:a.

Hoppas nästa helg blir bättre för, den här helgen verkar inte ha varit din bästa ... SKÅL ... eller nåt :)

Tjena!

Äh, 6:an håller bättre och prestandan är i princip identisk med V12:an. Det är bara ljudet som är tråkigare.

[OT] Lego?
jag förstår inte varför så många försvarar uppenbarligen bristande kvaliet hos Lego. Designen ÄR usel och klossarnas färg är inte 100% identisk. Och vad ska de 3 ringarna bakom säten på den gröna klossen föreställa ? Bulan på motorhuven ? Kom igen , en av tidernas snyggaste bilar och Lego levererar detta. Som bilentusiast bör man gråta .
Till cyekeln ovanför : kedjan är för lång. Det är inte en extra del som skickas med, det är beskrivningen som säger att du ska använda så många länker som uppenbarligen är för många. Men det räknas väl inte heller som bristande kvalitet.... Jag förstår verkligen inte hur man kan försvarar saker som helt enkelt är dåliga, inte minst med tanke på vad Lego tar betalt för sina grejer.

[OT] Lego?
Tjena!

Äh, 6:an håller bättre och prestandan är i princip identisk med V12:an. Det är bara ljudet som är tråkigare.
Den är snyggare och låter bättre. Men hade syftet varit att återskapa verkligheten med en V12:a, då borde det följt med en mekaniker ... och en oljedunk som komplettering. För dom var kända för att läcka en hel del olja.

Tillbaka
Topp