[OT] Letar nytt IT jobb

anderski

Aktiv medlem
[OT] Letar nytt IT jobb
Blev varslad i somras, från det stora företaget efter 18+ år..
Söker nu nytt jobb inom ‪Linux‬, Systemadministration, Software Configuration Management, Contionous integration eller liknande. Har jobbat med Unix/Linux i 25år+, de senaste åren med Jenkins, Git,Gerrit mm
Cykel relaterat jobb oxå av intresse såklart!
Varit ledare i Fredrikshof 4år+

tacksam för tips!
cv & referenser finns såklart.

Senast ändrad:
[OT] Letar nytt IT jobb
Låter som att du har en intressant profil. Vi kör Linux och allt annat som har med Java att göra. Möjligtvis behöver vi förstärkning till något till något DevOps team. Skicka ett PM.

[OT] Letar nytt IT jobb
Vi söker nog minst två personer som stämmer in på din korta beskrivning. Men Jenkins och Gerrit känns lite 2013. :-)

Duktiga kodare, främst Python men även c++, java och lite annat har vi väl ett nästan omättligt, i förhållande till utbudet, behov av.

Ganska spännande företag på flera sätt med väldigt hälsosam vinstmarginal.

För övrigt verkar det som om de flesta företag letar (duktigt) folk med ljus och lykta.

Senast ändrad:
[OT] Letar nytt IT jobb
Tack för alla tips!
men det är ju inte bara negativt det här, cyklade ju mycket i somras/höstas då! :-)
Blev min bästa säsong till slut.

[OT] Letar nytt IT jobb
Här i GBG är antalet ledig platser större än utbudet på kvalificerat folk att fylla dem. Skulle förvåna mig om det inte är likadant i STHLM. Gör en lista på företag du skulle vilja jobba på och ring runt får du nog snart napp.

[OT] Letar nytt IT jobb
Minst sagt potent profil.

Jag är själv inom bioteknik men skulle gärna vilja byta till IT/Programmering. Tror jag. Jag jobbar med bioinformatik som man kanske kan likna vid analys av big data.

Någon som vet hur långt man kommer med flera års erfarenhet av programmering (python och perl) utan att vara datavetare? Jag har grundkurserna i programmeringsteknik. Tyvärr ingen erfarenhet av SQL vilket verkar efterfrågas.

[OT] Letar nytt IT jobb
tuta sa:
Men Jenkins och Gerrit känns lite 2013. :-)

Ännu mer OT men vad är det som gäller 2016 undrar en som tydligen börjar bli gammal?

tuta sa:
För övrigt verkar det som om de flesta företag letar (duktigt) folk med ljus och lykta.

Kan bara hålla med, även om just den här profilen inte passar företaget jag jobbar på.

jocke_tuffing sa:
Någon som vet hur långt man kommer med flera års erfarenhet av programmering (python och perl) utan att vara datavetare? Jag har grundkurserna i programmeringsteknik. Tyvärr ingen erfarenhet av SQL vilket verkar efterfrågas.

Generellt skulle det räcka långt om du kan visa att de kunskaper du har håller. Python är tyvärr inte så vanligt. En breddning av antalet programspråk kan ju vara en idé. Javascript är väl det hetaste just nu...

Senast ändrad:
[OT] Letar nytt IT jobb
DanielS sa:
tuta sa:
Men Jenkins och Gerrit känns lite 2013. :-)

Ännu mer OT men vad är det som gäller 2016 undrar en som tydligen börjar bli gammal?
2015 var det otänkbart att använda något annat än molnbaserade CIaaS-tjänster som Travis CI eller CircleCI där man bygger samt testar sina microservice-containers och event-drivna lambdafunktioner.
Codereviews, branch/mergehantering osv görs med Github, Bitbucket, Gitlab, Phabricator.

Ingen aning om 2016 men man får väl köra sina TensorFlow kluster på unikernels eller nått.

Nä men seriöst så funkar Jenkins och Gerrit även detta år :)

[OT] Letar nytt IT jobb
jocke_tuffing sa:

Om du frågar Geo så är det kört och du kan lika gärna lägga dig under en sten och dö. Om du frågar en arbetsgivare i stockholmsområdet så är det nog mest en fråga om löneanspråk. :-)

Och som seriöst tips kan du ju lägga en handfull kvällar på självstudier i grunderna i SQL så kan du på fråga om SQL-kunskap svara "Lite, men jag har aldrig jobbat med det".

[OT] Letar nytt IT jobb
jocke_tuffing sa:

Jag är själv inom bioteknik men skulle gärna vilja byta till IT/Programmering. Tror jag. Jag jobbar med bioinformatik som man kanske kan likna vid analys av big data.

Om du ska in mot pig data, nej jag menar big data. Inte analys av bacon,... har skulle jag kunna skriva i timmar. Men det är nog roligare att ta över en eller fyra öl. Får sätta mig på krogen och skriva lite i kväll alltså.

[OT] Letar nytt IT jobb
Tack för input! Sorry att jag kapade tråden.

Jag har 2,5 år kvar av min postdoktorella forskning. De sista året får jag satsa på att samla på mig det som behövs!

Ser fram emot fylleinlägget. Jag har förresten hållit på med pig data. Analyserat bakterier på grisar!

[OT] Letar nytt IT jobb
Det blev jobb fram till nu (strukturerad, not so big data men opigg undertecknad) ölinlägget kommer i morgon. Hoppas att du inte väntat.

Redigerades pga missat ord.

Senast ändrad:
[OT] Letar nytt IT jobb
@jocke_tuffing Min erfarenhet är man struntar väldigt mycket i vilken examen man har, men någon examen är oftast en bonus. Kontakter trumfar dock det mesta när det gäller att anställa folk som inte kommer direkt från skolan. Alltid knepigt att enbart gå på intervju och cv.

Apropå vad som gäller 2016 så är väl nedanstående rätt bra? Men det kanske är 2015?
http://blog.circleci.com/its-the-future/

[OT] Letar nytt IT jobb
Happy från sin bästa sida, alldeles varm blir man. :-)

Mina kontakter finns i Skåne, vilket inte är aktuellt, misstänker jag, men som någon annan sa så verkar du ha ett potent CV.

Lycka till :-)

[OT] Letar nytt IT jobb
jocke_tuffing sa:

På mitt jobb har vi gott om tekniska fysiker utan examen (mig tex) som klarar sig bra med snarlik profil. Och om ngn annan sa att python är ovanligt så är det ca 50% av det vi håller på med (jag har hört att vi är största arbetsgivare i Sverige som använder python till stor del). http://careers.jeppesen.com/SearchResults.asp?lang=en Ingen uppenbar match just nu, men jag vet att vi rekryterar i år.

[OT] Letar nytt IT jobb
earnstrom sa:
jocke_tuffing sa:

På mitt jobb har vi gott om tekniska fysiker utan examen (mig tex) som klarar sig bra med snarlik profil. Och om ngn annan sa att python är ovanligt så är det ca 50% av det vi håller på med (jag har hört att vi är största arbetsgivare i Sverige som använder python till stor del). http://careers.jeppesen.com/SearchResults.asp?lang=en Ingen uppenbar match just nu, men jag vet att vi rekryterar i år.

Spännande tips!

Jag har ju iaf en civilingenjörsexamen. Och doktorsexamen, dock inom mikrobiologi. Men man blir ju bra på att skriva rapporter på engelska av det.

[OT] Letar nytt IT jobb
Kan inte nån skön cyklist bli min kollega? :)

Applikationsutveckling och relaterade arbetsuppgifter för Mac och Windows. Mest C++, lite Python, en hel del GUI men även allt möjligt. Finns möjligheter att avancera till projektledare och annat om man gillar det.

Cykelparkeringsmöjligheterna är hyggliga på en innergård, och det finns dusch och torkrum på kontoret. Andra bra grejor är top notch manuell espresso-maskin och bra kaffe till den, musikstudio som man kan boka om man gillar det, mobil med samtal+data och ganska mysigt kontor.
Edit: Glömde nämna att det är på Södermalm i Stockholm.

https://harveynash.tms.hrdepartment.com/jobs/851/Propellerhead-soker-en-utvecklareStockholm-lan

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp