OT Leverans med Landmark, vem lev i Sverige?

steen

Aktiv medlem
Väntar på ett utrikes paket. Det levereras med Landmark. Har aldrig hört talas om dem f.ö. Enl trackingen så har de varit och knackat på, men adressaten (jag alltså) var tydligen inte hemma... kl 05.30 på morgonen!! "Message left", jo tjena!! Så nu börjar paketjakten, och frågan är vem det är som kör ut för Landmark i Sverige.
Nån som vet?

/steen

Väntar på ett utrikes paket. Det levereras med Landmark. Har aldrig hört talas om dem f.ö. Enl trackingen så har de varit och knackat på, men adressaten (jag alltså) var tydligen inte hemma... kl 05.30 på morgonen!! "Message left", jo tjena!! Så nu börjar paketjakten, och frågan är vem det är som kör ut för Landmark i Sverige.
Nån som vet?

/steen

Tack! Moment 22... "Check with postal carrier"... men VEM som är postal carrier går inte att läsa ut??? Det här verkar bli intressant! Paketet har fått tre (3) olika kollinummer under sin resa. Kul!
/steen

Tack! Moment 22... "Check with postal carrier"... men VEM som är postal carrier går inte att läsa ut??? Det här verkar bli intressant! Paketet har fått tre (3) olika kollinummer under sin resa. Kul!
/steen
Du kan ju prova att knappa in senaste kollinummer på hemsidan i sökfältet hos några olika svenska leverantörer såsom PostNord, DHL, Schenker, Bring, UPS eller liknande. Om du inte redan försökt söka på det sättet.

Problem solved! Efter att ha varit lite Sherlock Hemlock så visar det sig att paketet ligger hos mitt Postnord-ombud. Men nån avisering har inte dykt upp, vare sig på papper eller som sms. Jaja.... inte ett dugg förvånad!
/steen

Verkar inte vara ett ovanligt problem, har haft samma erfarenhet 2ggr i höstas, först ett köp på eBay som skickades från Korsika, Frankrike, La Poste skulle enligt googling ha Post Nord som övertog didtributionen i Sverige, sökte paketet via ett flertal paketspårningstjänster, inte alla visade all info, men den mest informativa visade på att jag var sökt, hade reklamerat en mindre skada på paketet och att jag inte hämtat ut paketet samt att det var på väg tillbaks till avsändaren!
Tursamt nog skickade denne om paketet utan extra kostnat och till slut hade jag det hemma!

Andra gången var färgtoner till en skrivare köpta av en stor återförsäljare i Tyskland, när jag började undra över sändningstiden kontaktade jag avsändaren och först då fick jag ett trackingnr som sade att det legat hos mitt DHLombud i flera veckor!
Hur svårt kan det vara att skicka mottagaren ett mail/sms då dessa uppgifter oftast finns tillgängliga!

Tillbaka
Topp