Eftersom ingen vet men flera undrade när jag googlade på det gjorde jag mitt eget test.
Hittar inte bilderna från när jag packade upp, men som jag minns det stämde vikten väldigt väl, tjockleken någorlunda. Provlåg den på golvet, helt ok, o med mat från frysen under, lite ojämt. Så länge man inte ligger igenom går det bra, men känner man underlaget finns ingen isolering alls.
Det har hängt med som tänkt, sen har det varit varierande hur pass jag orkat packa upp det på nattåget, o hundarna ville helst sova i min säng när vi är på resa. Har inte hunnit med något friluftsliv under året.
Ett år senare är det värre.
3 revor, ca 3 cm långa. Jag har mina misstankar om handhavandefel, jag tror det har hänt medan liggunderlaget legat ihoptryckt. Jag visste inte att den här typen trivs bäst i ett neutralt läge, uppvecklade med öppna ventiler.
Men jag ger mig inte. Jag är ju inte ens på gaffa-stadiet än.
Jag hade tillgodo på outnorth o slängde med ett lagningskit när jag beställde småpryttlar.
Det är självhäftande tunn nylonduk, det enda jag har o klaga på är att förpackningen inkluderar hål i duken efter häftklammer. Inte helt lätt ändå, de skarpa vecken i liggunderlaget fungerade som sabotagekanaler för projektet.
Fick täta, pumpa, sträcka ut, täta om, pumpa upp, etc etc tills limmet på nylonduken började ge upp. Förstärkte då med superlim. Det väntar på att testas.
Och under året fick jag en slant över i vintras o köpte ett therm-a-rest på ebay. Som jag inte hunnit testa än. Och som inte kommer vara hundsäng.