[OT] löparprogram till datorn

sony

Ny medlem
Finns det något program till datorn som man kan, tex lägga in mellantider på en löprunda och se tiderna i ett diagram?
Hälst så ska det vara gratis.

Edit av the_TnT: Så länge det inte är löpvelociped som avses torde detta vara OT.

Senast redigerad av en moderator:
Själv använder jag Polar ProTrainer, som kom med den klockan jag använder. Tycker det funkar bra för det jag har behov av och så är det kul också att hålla på pilla med.

Senast redigerad av en moderator:
fattar inte riktigt hur du menar men Polar protrainer är bra. Vill du bara ha enklare diagram låter det som om Excel är din vän...

Vad köpte du, sony, och varför?

Vad skulle ni andra värdesätta mest på en pulsklocka avsedd för löpning?

RS400sd
+ Smäcker design
+ "Polar OwnZone®"
+ "Polar Sport Zones"
+ "Running index"
+ 1 sekunds mätningsintervall
- Ingen höjdmätare

S625X
+ Höjdmätare
+ Möjlighet att använda med cykelsensor (?)
- Något klumpigare design
- 5 sekunders mätningsintervall

Priset är detsamma för de båda klockorna och det vete tusan vad man har för hjälp av "OwnZone" och RS400sd:s andra (obskyra) funktioner.

/Anders

Jag har en, som jag inte vet vad den heter, som ger tid, max- & medelpuls för en massa mellantider. Sedan kan man ställa in zoner så att den piper om man springer för fort eller för långsamt men det använder jag sällan när man lärt sig känner man ganska väl hur man ligger till. Den har någon enklare OwnZone funktionalitet men den har jag inte testat.

Jag tränar inte speciellt seriöst utan springer mest för att det är roligt. Pulsmätaren ger en extra koll på om man har tagit ut sig mer eller är i bättre form när löprundan går fortare än sist. Och så hjälper den att hålla igen när man behöver det.

Tränar man mer seriöst vill man säkert ha ut lite mer av den, men jag är nöjd med min.

625SX och 725 är samma klocka. Bortsett från GPS han den allt man kan önska sig. Tillsammans med senaste protrainer får jag ut allt jag vill veta och mer därtill. Den har även en gyro som du fäster på skon och ger (förvånansvärt bra) feeedback om hastighet, minuter per km etc. medan du springer. KÖP!

Tillbaka
Topp