[OT] Målare i Stockholm

glitch

Aktiv medlem
[OT] Målare i Stockholm
Jag skulle gärna med kort varsel vilja få tag på en prisvärd målare för jobb i Stockholms innerstad. Mitt förstahandsval är tokbokad resten av året och flytten går snart.
Objektet i fråga, sekelskifteslägenhet med 3.5m i takhöjd, stuckatur, snickerier.
91kvm totalt men jag tänkte försöka hinna med kök och hall själv så kanske 80 kvm väggar och tak.
Har ingen vidare koll på vad just målning kostar så jag tänkte fråga happykollektivet om sin expertis respektive gärna konkreta tips på firmor ni varit nöjda med.

/C

[OT] Målare i Stockholm
Bra killar har alltid jobb och är bokade en tid framöver, så bit i det sura och boka ditt förstahandsval om du vet att han är bra.

[OT] Målare i Stockholm
Buddha skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra killar har alltid jobb och är bokade en tid
> framöver, så bit i det sura och boka ditt
> förstahandsval om du vet att han är bra.

Nja, det är inte riktigt så enkelt. Det är en polare som driver hantverkarfirma vid sidan om sitt vanliga jobb. Problemet är bara att han gör det lite för bra, så han har syltat in sig i en massa större projekt nu som håller på några månader.

/C

[OT] Målare i Stockholm
Jag menar att det inte är realistiskt att få ett så pass stort jobb klart innan årsskiftet om det ska utföras av någon duktig och seriös. Du får räkna med att vänta minst ett par tre veckor innan dom har tid, och om sex veckor har majoriteten jobbat klart för i år.

Tillbaka
Topp