[OT] Mass SMS

cykel_matte

Ny medlem
[OT] Mass SMS
Hej nu är det så att jag har postat samma fråga på andra forum, frågan är om ni skickar ett sms till mig tel: 076-846 67 37 på fredag kl 12:00, bara för att se om min gammla mobil lägger av och hur många sms jag kan få!! DET ÄR INGET VIRUS BARA SÅ NI VET!

Edit av the_TnT: OT, inte SKRIKA i rubriken.
Edit 2 av the_TnT: Numret är bekräftat, SMSa på. :)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Mass SMS
Roligare ide nar de pa ett studenthem (Uppsala?) spolade exakt samtidigt for att se vad som hande .... det blev oversvamning. Vad ar det som ar kul med att skicka SMS????? Jag tror mobilen exploderar for ovrigt

/arbetar inom telekombranschen

[OT] Mass SMS
Kan du inte passa på att uppmana oss att registrera din hemadress på massa websidor också så du får 10.000 postorderkataloger skickat till dig varje vecka?

[OT] Mass SMS
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan du inte passa på att uppmana oss att
> registrera din hemadress på massa websidor också
> så du får 10.000 postorderkataloger skickat till
> dig varje vecka?

På studenttiden satt jag och en polare en hel natt och anmälde en annan polare till gratisinformation, det var tio år sedan så buset skulle nog vara väldigt mycket mer effektivt idag. Men det blev fina högar innanför dörren hos honom. :)

[OT] Mass SMS
JLarsson skrev:
> Det är ju bara att söka på numret på hitta.se.

Numret som stod i inlägget finns på hitta, men är en Mattias samma person som en cykel_matte?

[OT] Mass SMS
JLarsson skrev:
> Ring och fråga, är det du som är cykel_matte?

Va, det är ju jättejobbigt att prata på riktigt. Jag skickar ett SMS...

[OT] Mass SMS
Jag tror detta är för ren ekonomisk vinning, Matte jobbar för MORF (MobilOperatörernasRiksFörbund) och vill bara få upp mobil-trafiken lite på fredag för att alla mobil-operatörer ska tjäna pengar på oss stackars forum-lurkare.

[OT] Mass SMS
Du kan ju lösa det själv genom att skaffa en googlekalender och mangla in mötespåminnelser med sms-avisering. (För det är väl fortfarande gratis och obegränsat?)

/JPL

[OT] Mass SMS
the_TnT skrev:
> cykel_matte skrev:
> --------------------------------------------------
> > fick inge
>
> Jag fick ett dussin, det var inte alls uppskattat.

fick du sms? så du menar att cykel_matte använde sig av numrena från de som hade sms:at honom?

[OT] Mass SMS
the_TnT skrev:
> cykel_matte skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > fick inge
>
> Jag fick ett dussin, det var inte alls uppskattat.

Var det erbjudanden om penisförlängning eller att göra din "lady" tillfredsställd på annat sätt?

[OT] Mass SMS
fredrikw skrev:
> fick du sms?

Japp, från numret högst upp i tråden.
12:04 4 st med texten "Spam"
12:05 3 st med samma text
12:07 5 st varav två med texten och tre blanka

> så du menar att cykel_matte använde sig av numrena från de som hade sms:at honom?

Vet inte, jag skickade ju sms igår för att bekräfta numret. Idag har jag inte skickat något. Jag gissar att han la till mig i adressboken och skickade till alla i den?

[OT] Mass SMS
PerryE skrev:
> Jag tror mobilen
> exploderar for ovrigt
>

Jag tror att den imploderar.

/Lennart36

[OT] Mass SMS
Jag vill också samla nummer från godtrogna cyklister!

Dock vågar jag inte skriva mitt mobilnummer här eftersom jag hört att det finns såna läskiga typer på nätet. Speciellt på Happy (sneglar på the_TnTs inlägg i nattvandringstråden).

[OT] Mass SMS
När någon relativt nyreggad startar en tråd med något suspekt ämne och själv inte är aktiv så ska man dra öronen åt sig. Trådskaparen torde vara tämligen rökt här efter detta.

Tillbaka
Topp