[OT] Matställe i Eskilstuna

GoranS

Aktiv medlem
Ska till Eskilstuna om några veckor och kommer då att behöva få lite mat i magen runt sexsnåret på en vardagskväll. Tänkte att det kanske finns några från trakten eller med kunskap om Eskilstunas matetablissemang som skulle kunna rekommendera något lämpligt ställe.

Kravlistan är:

1) Ska gå att käka på en timme, d.v.s. jag är inte ute efter någon trerättersmiddag.
2) Helst rätt lugnt så man kan sitta och snacka.
3) Bör inte ligga så mycket mer än en km från Strömsholmen.
4) Inte sushi-restaurang

Behöver inte alls vara något snofsigt. En schysst pizzeria funkar likaväl som ett ställe med varmrätter för ett par hundralappar.

Jag kan varmt rekommendera Papas Tapas. Genuint trevligt ställe med god mat och härlig atmosfär. Ligger på Kriebsensgatan 9 i Eskilstuna centrum.

Hade du haft vägarna längre ut från centrum, skulle jag rekommendera Hamburgerbruket i Torshälla. Gillar du amerikansk pizza så finns ju American Pizza Today nära stationen. Annars är det ju kebab som gäller i Eskilstuna.

Kom ju på mitt to-go-ställe för pad thai, Innovation, också rätt nära stationen.

Senast ändrad:
Ta inte pizzerian/kebaben i Kjula iallafall (den man stämplar vid på sportgruset).
De behöver betydligt längre tid än en timme för att baka till en pizza.

GoranS sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Uppfyller absolut inte krav 3.

Dessutom tror jag inte den skulle vara aktuell ändå. Känns som det bör finnas trevligare ställen i Eskilstuna.

Tror dessutom att Eskilstuna är en av få städer i Sverige där det inte finns någon Sibylla.

Var så för ett par år sedan åtminstone, men det kanske har ändrats?

American Pizza (pizza) inte så fint men riktigt bra
Spicy Hot (asiatiskt) inte så fint men oxå riktigt bra
Billy boys (kebab o hamburgare) inte så fint men riktigt bra
Pappas tapas riktigt trevligt o riktigt gott
Biff grill o bar trevligt fint (dyrt) o gott
Bruket hamburgare i Torshälla

Lite vanskligt att säga vad man är sugen på ett par veckor i förväg. ;-) Dessutom är jag inte ensam.

Jag slängde ut frågan då jag har noll koll på stans matställen och tänkte att det kanske fanns någon som har bättre koll och kunde ge lite tips. På sitt sätt kan man nog säga att jag även är intresserad av hintar om ställen som bör undvika. Sen får jag väl filtrera informationen i tråden samt väga samman med ev önskemål från sällskapet.

Har käkat lunch på Gränden och Y´Won som jag tycker varit riktigt bra. Phils Burgers är bra, men jag håller nog de andra två ställena högre. Men det beror ju vad man är sugen på för dagen.

HåkanC sa:
Bonzo sa:
Tror dessutom att Eskilstuna är en av få städer i Sverige där det inte finns någon Sibylla.
Var så för ett par år sedan åtminstone, men det kanske har ändrats?
Numer finns (åtminstone) Sibylla Folkesta, enl http://sibylla.se/om-sibylla/Hitta-vara-kok/eskilstuna/

/Håkan

Ja, där ser man. Den fanns inte för ett par år sedan.
Ber om ursäkt för spammandet. Slutade besöka Eskilstuna för två år sedan så jag har inga vettiga tips att komma med.

Tror Pinchos finns iofs, om man gillar sånt. De finns här i Örebro också och jag tycker de har rätt trevlig mat.

Tillbaka
Topp