OT : MC freaks

Lefty

Aktiv medlem
Då "styr-tråden" spårat ur :-) kan vi ju fortsätta diskutera MC här istället.

/ Lars (Honda CB250, Yamaha RD350N, Yamaha RD350F, Yamaha FZR1000, Yamaha OW01 (FZR750R), Yamaha TZ250, Yamaha YZ250, Husqvarna TE610, Husqvarna TE410, Yamaha YZ400F)

Oki, har dock inte skaffat ngn hoj än trots att jag tog kortet för 3 år sen. Däremot har jag köpt 4 vanliga cyklar... Men nästa säsong siktar jag mot en Ducati Monster eller Honda Hornet. Inte riktigt lika offroad som du...

/Johannes

Trevligt! :)

/Calle (Ingen motorcykel längre efter att ha insett att jag är dum i huvudet trots min höga ålder och inte kommer att överleva särskilt länge. Denna insikt är uppnåd med hjälp av en trimmad ZZR-12 och en Honda CRF450 Motard. Funderar dock på att köpa nåt äldre BSA/Norton-objekt att ha och skruva på. Kul det också. Kör dock till vardags dumtrimmad Ciao-moppe. Åh, så säkert... :D )

Honda MT50s(moppe) Honda NS125F, Honda CR125R, Yamaha XJ400F, Kawasaki ZX-10(ännu), Kawasaki KDX200

OW01 var inte vardagshoj, fett. Blev omåkt av en original RC30 när jag cyklade Alpe d`Huez i somras, fick ståpäls.

Kom in en kille på campingen vid sista GP-VM i Anderstorp 1990 på en reggad OW-01 med matchande skinnställ med texten:
"Sponsored by daddy" på ryggen.
Tyket hade vi sagt i Göteborg:)

nilebiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom in en kille på campingen vid sista GP-VM i
> Anderstorp 1990 på en reggad OW-01 med matchande
> skinnställ med texten:
> "Sponsored by daddy" på ryggen.
> Tyket hade vi sagt i Göteborg:)

Jo, något tyket :)

Lite som när stenrika människor här på kusten döper sin svindyra båt till "Topplån 4"... :D

OK Lars,

Min gamla Hydra Glide från -56 är inne på sin fjärde vilosäsong då "husse" blev förstörd och lägger för mycket tid på cykling. (men ändå inte tillräckligt för att hänga med somliga i skogen ;)

Kan väl även skylla på köksbygge härom året och ett altanbygge under den soliga delen av denna sommaren, men nästa år, DÅ!!!

(tro´t den som vill)

/Anders

Puch Dakota -80, Honda CR 80R -89 samt ett antal år senare en Honda Africatwin -98.
Suktar efter KTMs 950 Adventure = GRUM. Går att köra bus på grus och åka fortare än sporthojar på lite sämre vägar. Cruisa i 150 på motorvägar går också utmärkt.

Edit : glömde ju Dacken även om den inte räknas till MC :)

Senast redigerad av en moderator:
Nu får ni sluta! Saknaden blir ju olidlig efter största "stånkan" Suzuki DR 750, tyvärr såld men jäklar vad kul grusvägar kan vara.

Har ju blivit en del genom åren.
Cross 11-16 år:
Suzuki RM 50 -81, Yamaha YZ 80 -81, Kawasaki KX 80 -85, Kawasaki KX 125 -87,
Vid 16 år begav man sig ut i trafiken: Yamaha DT 125R -88
Vid 18 år gick det snabbare än vad 25 hk kunde prestera:
Yamaha RD 350N -85, Suzuki DR 600 -85, Suzuki GSX 550 EF -85, Suzuki GSF 600 Bandit -96, Suzuki DR 650 R -92.
Nu, 30 år är man tillbaka på crossbanan, dock i blygsam skala och på motionsnivå: först en Yamaha YZ 125 -92, men nu en Honda CR 250 -01. Går som ett troll.

Svårt att rangordna, men de roligaste hojarna på listan är nog RD 350:n och DR 600:an. Fast den nuvarande CR:en rockar ju en del.

xr80 -92 --> 2 st rm 80 -93 --> 3 st ktm 80 -93 --> 1 st tm85 -94 --> 2 Honda CR 125 -97 --> 1st Honda Cr 125 2000 --> 1 Husaberg 650 MX (fabriks) 2001.
Gjort uppehåll med mc sedan 2002, ska börja när jag hittat jobb som ger mig chans där man slipper hålla tillbaka på grund av materialkostnader

Passande tråd att läg ut min efterlysning i ser jag:

Båge o förare sökes för cykelarrangemang!!!
Den 3 september behöver vi som arrar Tour de Retard hjälp av någon med en enduro eller liknande båge med lite kapacitet att klara riktigt grov grusväg. Det handlar om ett antal timmar på roliga grusvägar söder om Stockholm o att man ska transportera tävlingsledaren bakpå... Hoppas att nån har möjlighet o tycker det verkar vara kul att delta i att fixa ett helt nytt slags lopp... Om intresse finns så hör av er till mig via pm!
Tackars i förväg o håller tummarna hårt...

Tobias

Puch Dakota, Yamaha RD350F, XJ750, YZ250, Suzuki DR600, Yamaha FZX750, Suzuki TL1000S och för närvarande Honda VF750C (-94, inte den gamla och fula) samt en K-750 och en TL1000S i projektform.

Edit: tillägg (-94, inte den gamla och fula)

Yamaha pw80, Suzuki rm80, Yamaha Dt125, yz80, ktm 200cc, Honda cr125, Rd350 + en massa mopeder

Tog hojjkortet för några veckor sen och har tuffat runt lite med min Rd350. Men ska nu byta till offroad sen jag lånat farsans klr 600 :-). Så är det någon som har en xr eller dr och vill byta mot en fräch Rd så säg till!!

Bosse

Ska nog ta och tjacka mig en RD 350 till nästa vår eller sommar och ha som entusiasthoj. -85:an och uppåt. Tuna chassit lite, kanske nåt trimblås samt stålomspunnet. Sen är det en lekhoj av rang. Jösses vad jag saknar den förra... Tjyvkräk stal den i Johanneberg sommaren -95. Liten ettrig sak. Lät som en moped, men när GPZ- och GSX- (F...inte R) pojkarna med större kubik ville dra lite så fick de fanimig kämpa på bra för att hålla undan.
Boman, efter RD blev det omvänt...jag tjackade en DR :) Också stor rolighetsfaktor. Men ack, passa dig för de tidiga DR-motorerna tycks vara gjorda av socker. (Inget mot en RD iofs, men den spelar i en helt annan haveri-liga, tvåtakt liksom...). Jag har själv haft tur och inte haft några haverier men jag har hört och läst mycket kasst om dem. Satsa på en lv-reggad XR, är nog säkrare kort för de är bulletproof.
Fasen, nu blev jag sugen och fimpa crossåkandet för en RD.... Alla dessa begär.

Kawasaki KV75, Yamaha DT50, Honda MTX125R, KTM 125SX, Kawasaki 250KX, Suzuki GSX750ES, Kawasaki ZXR 750

Är hojlös nu men skulle gärna vilja ha en supermotard eller kraftigt övermotoriserad HD:)

Aaahh.. Jag vill åxå. Rm80, cr500, rd350 ypvs, aerox 50/65, sr125/173 och nu en italjet dragster 180. Variomatic är den bästa uppfinningen sedan skivad ost.

Ville skrev:
> EN TILL MC TRÅD!!!!. räckte det inte med den ni
> hade?!?!?!?!
>
Nä, jag har varit på semester och missat (minst) en tråd!

MC,Ja!

Vad ska jag välja?

Jag vill inte bli något "MC-svetto" med enduro eller racer.... Glida fram med en stor hoj och dottern på bönpallen (cubic is king!). Den blivande frun har nämligen redan sagt nej til inbjudan.

// Jocke

PeterA (fd pah66) skrev:
> Har en Yamaha V-Max :-)
> /Peter

Läste du Joe Bar innan du köpte den?! =)

För dom icke insatta är Joe Bar en helt underbar fransk tecknad serie om hojlivet. En V-Max har en rätt betydande roll i den. "Helvete!" och "jävlar" är så att säga temaorden för V-Max:en i serien... :D

aha mer mc på happy!
Är det nu man skall radda upp sina gamla synder :p

YZ 125 -85, KTM 250 -87, Husky 610 -93, KTM 250 -96, KTM 250 -98, KTM 380 -99, KTM 520 -01, KTM 200 -01, KTM 250 -02, KTM 380 -02....puuh mycke KTM blire!

Just nu har jag en egen Vertemati 570 cross -04 och en lånad Vertemati 570 räcermotard med mkt bling bling och 70+ hk :D

Tillbaka
Topp