[OT, men ute i alla fall] Skidåkning runt Ludvika?

mcperand

Aktiv medlem
Jag har fått den mycket trevliga försenade 50-årspresenten "fyra dagar i stuga utanför Ludvika" kommande helg och tanken var att vi skulle klämma lagg vilket såg rätt hopplöst ut fram till nu när SMHI lovar 15 cm nysnö och lite kyla i trakten. Frågan är var det i trakten runt Ludvika är störst chans att det finns spår dragna? Efter drygt 2 veckor med barmark och efter sportloven har kanske de flesta ställt undan skotern eller vad de nu drar spår med för säsongen, men det vore ju mumma med fina spår. Vi kan åka en bit om det betyder fina spår, men helst inte så mycket längre än 30-40 minuter.

kolla löpande på

Det är fortfarande fint på Lugnet i Falun Du har elljusspåret och tävlingsspåren som blir ungefär en mil tillsammans.

Nypistat varje dag så bäst på morgonen.

Tack för utmärkta tips! Jag hittade några lovande spår på Skidspår och Lugnet blir en utmärkt backup.

Hur långt bort är vindsnurrorna? Lagom kul att få is från ett sånt på sig. Eller en vinge. Eller hela verket för den delen, de verkar ju vara allt annat än pålitliga... i flera bemärkelser.

Dumdristigt nog har jag stått precis under och med flera runt om, fina kratrar i snön!
snurr.jpg

De står rätt långt bort så det ska vara säkert.

Hur långt bort är vindsnurrorna? Lagom kul att få is från ett sånt på sig. Eller en vinge. Eller hela verket för den delen, de verkar ju vara allt annat än pålitliga... i flera bemärkelser.
Vad de själva säger på kommunens hemsida så har de dragit om det längre sydliga spåret så att det nu ska gå helt utanför riskområdet. Går det bra att beställa vädret från 42Hz:s bild?

Tillbaka
Topp